تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

منع مصرف و تداخل دارویی واکسن خوراکی پولیو چیست؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید.
لطفا جهت پرسیدن آدرس و سوالات نامربوط پیام ندید. ما فقط آدرس‌ و شماره تماس‌ها را قرار میدیم که در پایین قرار گرفته.

موارد و مقدار مصرف:
این واکسن برای ایجاد ایمنی فعال بر علیه ویروس فلج کودکان بکار می رود.
تداخل دارویی:
بدلیل کاهش سطح ایمنی ،در هنگام مصرف داروهای کاهنده سیستم ایمنی از انجام واکسیناسیون باید خودداری کرد. واکسن وبا میزان ایمن سازی توسط واکسن خوراکی فلج کودکان را کاهش می دهد. بنابراین بین مصرف این واکسنها باید یک فاصله یک ماهه قرار داد.
مکانیسم اثر:
واکسن خوراکی فلج کودکان (OPV) از ویروس های زنده ضعیف شده تهیه می شود و با تولید یک عفونت مشابه عفونت طبیعی ولی بدون علایم بیماری، مصونیت سیستمیک و مخاطی ایجاد می کند.
موارد منع مصرف و احتیاط:
در صورت حساسیت نسبت به یکی از اجزاء واکسن و در بیماران مبتلا به هر نوع بیماری حاد،استفراغ یا اسهال پایدار و بیماران با ضعف پیشرفته ،بیماران دارای نقص ایمنی یا افراد دارای سابقه فامیلی نقص ایمنی و یا افرادی که با یک بیمار دارای نقص ایمنی زندگی می کنند،نباید این واکسن را مصرف کرد.
هشدار:
در صورت حساسیت نسبت به یکی از اجزاء واکسن و در بیماران مبتلا به هر نوع بیماری حاد،استفراغ یا اسهال پایدار و بیماران با ضعف پیشرفته ،بیماران دارای نقص ایمنی یا افراد دارای سابقه فامیلی نقص ایمنی و یا افرادی که بایک بیمار دارای نقص ایمنی زندگی می کنند،نباید این واکسن را مصرف کرد.
نکات قابل توصیه به بیمار:
۱. بدلیل دفع ویروس ازطریق مدفوع و آب دهان برای مدت ۶ تا ۸هفته بعد از واکسیناسیون به مراقبتهای بهداشتی توجه خاص شود. بطورمثال بعد از تنظیف نوزادان دستها با آب وصابون شسته شود.
۲. واکسن در دمای اتاق پایدار نیست و باید در فریزر نگهداری شود. در دمای ۲-۸ درجه سانتیگراد بمدت ۳۰ روز قابل استفاده می باشد. در صورت عدم مصرف بمدت کمتر از ۲۴ ساعت بعد از ذوب می توان واکسن را در فریزر قرار داد و چرخه انجماد-ذوب نباید بیش از ده بار تکرار شود.
۳ واکسن خوراکی فلج کودکان بدون رنگ یا به رنگ زرد یا قرمز کمرنگ می باشد و هر گونه تغییر رنگ مادامی که مایع واکسن شفاف است هیچ اهمیتی ندارد.
۴ برای برنامه واکسیناسیون کودکان واکسن خوراکی نسبت به واکسن تزریقی دارای ارجحیت است چون که این واکسن ایمنی روده ای ایجاد می کند،تجویز آن آسان است و براحتی توسط کودکان پذیرفته می شود.
اشکال دارویی:
In 0.5 ml single dose Dispettes
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.