تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نوردرمانی روشی برای درمان آلزایمر

از سال ۲۰۱۶، تیمی از دانشمندان عصب‌شناس موسسه فناوری ماساچوست فرضیه عجیبی را مورد بررسی قرار دادند. آنها معتقدند که قرار گرفتن در معرض نور با یک محدوده شنوایی ۴۰ هرتز می‌تواند به بهبود عملکردهای شناختی کمک و انحطاط عصبی مرتبط با آلزایمر را خنثی کند.

براساس گزارش «نیواطلس»، اکنون دانشمندان در مطالعه جدید خود در مورد چگونگی تاثیر نوردرمانی در سطح مولکولی تحقیقاتی را انجام دادند.

این تیم تحقیقاتی در ابتدا در سال ۲۰۱۶ دریافت؛ هنگامی که موش‌ها در معرض نور قرار می‌گیرند، آمیلوئید و پروتئین تاو در مغز آنها از بین می‌رود. علاوه بر این اضافه کردن یک محدوده شنوایی ۴۰ هرتزی به این فرایند نیز اثر درمان را بهبود می‌بخشد. با این حال هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چگونه این محرک‌های خارجی بر روی مغز تاثیر می‌گذارند.

طبق این گزارش، محققان از دو مدل موش دستکاری ژنتیکی شده استفاده کردند و این حیوانات را روزانه و به مدت یک ساعت در معرض نور و محدوده شنوایی ۴۰ هرتز قرار دادند و این کار را به مدت سه تا ۶ هفته تکرار کردند.

«تی‌سای» یکی از محققان این مطالعه گفت: ما در این آ‌زمایش دریافتیم که سطوح بیان ترانس‌ژن p25 در موش‌های درمان‌شده و درمان‌نشده یکسان بود اما در موش‌هایی که تحت درمان قرار گرفته بودند هیچ انحطاط عصبی مشاهده نشد که این موضوع بسیار تکان‌دهنده‌ است.

براساس این گزارش، طبق این نتایج، به نظر می‌رسد که نوردرمانی فعالیت مغز را تحریک می‌کند تا توانایی «میکروگلیا» را برای مبارزه با التهاب و نورن‌ها برای حفاظت بیشتر، بهبود بخشد. البته این فرضیه‌ها هنوز پاسخی به این سوال که چگونه این درمان عجیب بر روی آلزایمر موثر خواهد بود، پاسخی نداده است.

منبع : تابناک جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.