تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

اصول صحیح ورزش با تردمیل

بدون کفش روی تردمیل نروید
وقتی می‌خواهید از تردمیل استفاده کنید حتما باید نکات مربوط به درست دویدن و پیاده‌روی را در نظر داشته باشید و به آنها عمل کنید. به عنوان مثال برخی افراد بدون پوشیدن کفش روی تردمیل می‌روند و مشغول دویدن می‌شوند، در حالی که این کار بسیار اشتباه است و می‌تواند موجب بروز صدمات و آسیب‌های جدی به فرد شود. بنابراین هنگام استفاده از تردمیل باید حتما از کفش ورزشی مناسب استفاده کرد.
اگر می‌خواهید از شیب دستگاه استفاده کنید، ابتدا باید مطمئن شوید راه رفتن روی سطح شیب‌دار مشکلی برای سلامت شما ایجاد نمی‌کند. سرعت دستگاه نیز باید طوری تنظیم شود که به کمک آن به شدت مناسب ضربان قلب رسید و نه بیش از آن. در صورتی که فرد بیماری خاصی داشته باشد یا در روزهای اول پس از استفاده از دستگاه با شرایط خاصی روبه‌رو شود، حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. فردی که از سلامت جسمانی کامل برخوردار است بهتر است که در طول روز نیم ساعت و با شیب صفر درجه از تردمیل استفاده کند و ابتدا حتما یک پیاده روی آرام با سرعت پایین جهت گرم کردن بدن بروی این دستگاه داشته باشد.
تردمیل ظرفیت و گنجایش وزنی خاص خود را دارد، بنابراین وزن فرد استفاده کننده از این وسیله ورزشی باید به اندازه ظرفیت تردمیل باشد.
همه می‌توانند از تردمیل استفاده کنند، اگر…
بعضی‌ها تصور می‌کنند چون پاها یا زانوهایشان درد می‌کند، نباید روی تردمیل بروند. گروهی هم از ترس این‌که مبادا تردمیل عاملی برای بروز بیماری‌های مختلف باشد، سراغ آن نمی‌روند، در حالی که این روزها در بیشتر باشگاه‌ها می‌توان این دستگاه‌ها را دید و به کمک آنها مشغول ورزش شد.
به طور کلی شرایط خاصی وجود ندارد که مانع استفاده از تردمیل ‌شود، همان‌طور که همه افراد باید پیاده‌روی کنند، همه هم می‌توانند از تردمیل استفاده کرده و به کمک آن فعالیتشان را افزایش دهند.
ولی نکته مهم این است که در شرایط خاص باید به فکر تمهیدات ویژه بود تا به کمک آنها بتوان از دستگاه درست استفاده کرد؛ به عنوان مثال فردی که تعادل خوبی ندارد باید از تردمیلی استفاده کند که در دو طرف آن دسته‌هایی وجود داشته باشد تا به کمک آنها بتواند روی تردمیل راه برود و تعادلش را حفظ کند. همچنین فردی که زانو درد دارد پیش از رفتن روی تردمیل باید با تقویت عضلات چهارسر ران، از بروز مشکل بیشتر پیشگیری کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.