تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

علل دندان درد چیست؟

۱- حساسیت به سرما؛ حساسیت به سرما می‌تواند نشانه تحلیل رفتن لثه، از بین رفتن مینای دندان (بر اثر افزایش سن یا زیاد مسواک زدن) یا حفره‌های دندانی باشد. حساسیت به سرما معمولا نشانه حفره دندانی کوچک است، اما همین حفره کوچک می‌تواند منجر به آبسه، ترک یا خرد شدن دندان شود.
۲- دندان درد مزمن و شدید؛ اگر دندان درد مزمنی را در یک یا چند تا از دندان‌های خود حس می‌کنید احتمالا به عصب آسیب رسیده است. آسیب عصبی دندان می‌تواند ناشی از دندان قروچه، پوسیدگی شدید دندان یا وارد شدن ضربه به دندان باشد. دندان درد شدید گاهی با تورم صورت همراه است و می‌تواند نشانه عفونت یا آبسه باشد.
۳- دندان درد به هنگام غذا خوردن؛ این درد می‌تواند نشانه‌ای از پوسیدگی و شکستگی جزئی باشد.
۴- درد پشت فک؛ می‌تواند ناشی از دندان نهفته (دندان عقل) که به دلیل محدود بودن فضا و کوچکی فک توانایی رشد ندارد باشد، و معمولا روی آن با استخوان، بافت مخاطی و یا هر دو پوشیده شده است. دندان درد‌ها با توجه به میزان حساسیت و سطح درد متفاوت اند.
۵- عفونت، آبسه یا شکستگی؛ معمولا ناشی از پوسیدگی و آسیب‌های وارده به دندان هستند. ترک یا شکستگی دندان می‌تواند ناشی از دندان قروچه، ضربه به دندان یا فرسایش دندان بر اثر گذشت زمان باشد. دندان قروچه می‌تواند منجر به شکستگی دندان و ایجاد ناهمواری در سطح آن شود.
روش‌های درمان موقت و خانگی
درد دندان یکی از مشکلاتی است که معمولا به دلیل اهمال و غفلت در بهداشت دهان و دندان به وجود می‌آید. وجود درد در یک یا چند دندان، معمولا علامت وجود مشکل، در دندان‌ها یا لثه‌ها است؛ البته باید به این نکته توجه داشته باشید که درد دندان، گاهی بسیار خفیف می‌باشد و گاهی بسیار شدید بوده. یکی از راه‌های بسیار موثر در تسکین دندان درد استفاده از روش‌های خانگی زیر می‌باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.