تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

کدام مواد غذایی دارای بیشترین میزان کلسیم هستند؟

لبنیات، مانند شیر، پنیر و ماست هم منابع خوب کلسیم هستند: ۱۲۵‌گرم ماست معمولی حدود ۲۵۰ میلی‌گرم و یک لیوان ۲۰۰ میلی‌لیتری شیر یا ۳۰ گرم پنیر سفت مانند چدار حدود ۲۴۰ میلی‌گرم کلسیم دارد.
توفو در هر ۱۰۰ گرم بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم دارد. این دامنه به دلیل آن است که کلسیم به عنوان منعقد‌کننده در توفو استفاده می‌شود و باعث می‌شود که آن را سفت کند، هرچه توفو سفت‌تر باشد، هر وعده از آن دارای کلسیم بیشتری است. استخوان ماهی هم دارای کلسیم است، خوراک‌های ساردین و کنسرو‌ سالمون و انواع ماهی‌های کوچک منبع خوبی برای کلسیم هستند. ۸۰ گرم ماهی ساردین ۶۸۸ میلی‌گرم کلسیم دارد. بعضی مواد غذایی با کلسیم غنی می‌شوند از جمله نوشیدنی‌های جو و سویا و نان‌ها و غلات، به برچسب آنها توجه کنید.
سبزیجات سبز مانند بروکلی، بامیه وکلم منابع سرشار کلسیم هستند: ۶۰ گرم کلم پیچ حدود ۹۰ میلی‌گرم کلسیم دارد. اسفناج هم سرشار از کلسیم است اما دارای اسید اگزالیک هم هست که باعث می‌شود جلوی جذب کلسیم را در بدن بگیرد از این رو منبع خوبی برای کلسیم نیست.
نمک باعث می‌شود بدن کلسیم خود را از دست بدهد. بنا بر پژوهش سال ۲۰۲۰ بنیاد تغذیهٔ بریتانیا، بیش از دو‌سوم بزرگسالان انگلستان بیش از اندازه نمک مصرف می‌کنند .
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.