تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

خرچنگ ها چند پا دارند ؟

خرچنگ ها در دسته سخت پوستان می باشند و بی مهره محسوب می شوند.بیش از ۴۵۰۰ گونه خرچنگ وجود دارد.آنها در تمام اقیانوس های جهان ، در آب شیرین و زمینی زندگی می کنند. اما بیشتر گونه های خرچنگ در آب های کم عمق اقیانوس یافت می شود که خرچنگ ها در آنها ساکن استخرهای صخره ای و صخره های مرجانی هستند .
خرچنگ ها از نظر اندازه بسیار متفاوت هستند .
خرچنگ نخودی کوچکترین گونه شناخته شده از ۶ تا ۱۳ میلی متر (۰٫۲۴-۰٫۵ اینچ) می رسد.
بزرگترین گونه آن خرچنگ عنکبوتی ژاپنی ( Macrocheira kaempferi ) است کهتا ۵٫۵ متر (۱۸ فوت) می رسد.
خرچنگ ها دارای اسکلت ضخیم خارجی به نام اسکلت خارجی هستند . این پوسته از کربنات کلسیم ساخته شده است و از بافت نرم زیر آن محافظت می کند.
خرچنگ ها به دلیل داشتن ۱۰ پا نیز به عنوان دکاپود شناخته می شوند . اولین جفت پاها در پنجه برای گرفتن طعمه از آن استفاده می کند.
خرچنگ ها چشمان خود را روی ساقه ها می بینند ، که به آنها امکان می دهد حتی وقتی که در زیر آب یا سنگ و یا در دفن آنها قرار دارند ، اطراف خود را ببینند. چشمان آنها از صدها لنز کوچک ساخته شده است.
بیشتر خرچنگ ها دارای بدنه های صاف هستند که آنها را قادر می سازد تا در شکافهای بسیار باریک فرو روند.
خرچنگ ها معمولاً به دلیل مفصل پاها در پهلو حرکت می کنند . با این حال ، برخی از خرچنگ ها می توانند به جلو یا عقب راه بروند و برخی نیز قادر به شنا کردن هستند.
یک خرچنگ در یک دعوا ممکن است یک پنجه یا پا را از دست بدهد . به مرور زمان (حدود یک سال) ، پنجه یا پا به عقب رشد می کند.
اکثر قریب به اتفاق خرچنگ ها ، آبشش هایی مانند ماهی دارند که اکسیژن حل شده در آب را استخراج می کنند . حتی وقتی در زمین هستند ، آبششها تا زمانی که مرطوب نگه داشته شوند ، می توانند اکسیژن را جذب کنند. همچنین خرچنگهای زمینی که دارای سیستم گردش خون دوتایی هستند ، به معنای داشتن ریه و همچنین آبشش است.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/99483/خرچنگ-ها-چند-پا-دارند-؟/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.