هزینه کاشت دندان

ایمپلنت یا همان کاشت دندان، به یکی از بهترین روش ها برای درمان و جایگزین کردن دندان های از دست رفته به شمار می آید. این روش تقریبا یکی از بهترین روش های درمانی است که مشکلات روش های درمانی قدیم را ندارد و توانسته رضایت افراد زیادی را جلب کند. اما یکی از وجه های مهم ایمپلنت دندان ها، بحث هزینه آن است. البته نمیشود به طور صریح قیمت گذاری کرد هزینه این روش به عوامل مختلفی بستگی دارد. با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

کاشت دندان

کاشت دندان چیست؟

درمان هایی همچون ارتودنسی و کاشت دندان یا اصطلاحا ایمپلنت یکی از مهمترین روش های ایجاد و حفظ سلامت و زیبایی دندان ها بوده و از خدمات پرطرفدار اصطلاح طرح لبخند محسوب می‌ شوند. ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت و با استفاده از جایگذاری پایه های تیتانیومی در بافت استخوان لثه و سوار کردن پروتز های دندانی بر این پایه انجام خواهد شد.

خوشبختانه امروزه استفاده از روش‌های مختلف کاشت دندان و یا ایمپلنت توانسته است مشکلات فراوان در حوزه جایگزین کردن دندان های از دست رفته به واسطه پروتز های دندانی را مرتفع نموده و به واسطه پیشگیری از تحلیل رفتگی لثه، بهبود وضعیت گوارشی، مرتفع نمودن مشکلات تلفظی و پیشگیری از بدشکلی های استخوان فک، منجر به بهبود کیفیت زندگی افراد شود.

هزینه کاشت دندان چه میزان است؟

یکی از مهمترین و رایج ترین سوالات و دغدغه های موجود در خصوص اقدام به جراحی کاشت دندان، هزینه های مورد نیاز این درمان در میان متقاضیان است. شایان ذکر است پیش از پرداختن به عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه های ایمپلنت، باید توجه نمود که هیچ یک از بیمه ‌های درمانی هزینه‌ های ایمپلنت را پوشش نداده و تنها در موارد بسیار خاص و چندین مورد ویژه از بیمه های درمانی بخش بسیار ناچیزی از این مبلغ را پرداخت خواهند نمود.

متاسفانه یکی از مهمترین معایب این روش درمانی و یکی از دلایل اصلی انصراف متقاضیان کاشت های دندانی، هزینه های ایمپلنت و عدم پوشش دهی آنها توسط بیمه های درمانی است.

عوامل موثر در هزینه کاشت دندان

پیش از هر چیزی باید توجه داشت که هزینه ایمپلنت بسته به عوامل مختلف کاملا متغیر بوده و بازه متفاوتی خواهد داشت.

-انتخاب متخصص ایمپلنت

یکی از پارامتر های بسیار مهم و تاثیرگذار در تعیین هزینه ایمپلنت دندان، انتخاب دکتر متخصص ایمپلنت است. هزینه های دریافت شده توسط پزشک بسته به تعداد پرسنل، دستیاران دندانپزشک، امکانات موجود در مطب، مواد مورد استفاده و مکان مطب متخصص متفاوت خواهد بود.

-جراحی پیوند استخوان فک

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده هزینه کاشت دندان، نیاز و یا عدم نیاز به جراحی پیوند استخوان به عنوان یکی از مراحل اولیه در آغاز فرایند ایمپلنت دندان است. معمولا در افرادی که بافت استخوانی فک از استحکام کافی برخوردار نمی باشد، جراحی پیوند استخوان ضروری تلقی شده و هزینه‌ ای مازاد از فرایند کاشت دندان خواهد داشت.

هزینه کاشت دندان

-تعداد ایمپلنت دندان

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده هزینه ایمپلنت، تعداد دندان های کاندید شده متقاضیان است.

-محل قرار گیری ایمپلنت

محل قرارگیری ایمپلنت و کاشت های دندانی که از عوامل موثر در تخمین هزینه های این فرایند به شمار می ‌آید. معمولا کاشت دندان در قسمت‌ های خلفی از هزینه کمتری نسبت به کاشت دندان در قسمت های قدامی برخوردار بوده و احتیاج به تعداد جلسات کمتری خواهد داشت.

-تجهیزات مورد استفاده ایمپلنت دندان

یکی از مهمترین و اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین و تخمین هزینه های نهایی ایمپلنت، تجهیزات مختلف مورد استفاده در فرایند این درمان است.

پوشش های مورد استفاده در ایمپلنت، اندازه و سایز پروتز های ایمپلنتی و انواع اتصالات ایمپلنت از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در فرایند درمان ایمپلنت دندان بوده و توسط شرکت های مختلف داخلی و خارجی طراحی، تولید و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

انتخاب هر یک از تجهیزات مس کور در برندهای مختلف احتیاج به پرداخت هزینه های متفاوتی داشته و یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین هزینه های این درمان محسوب می شود.

-هزینه های جانبی ایمپلنت

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده هزینه های نهایی ایمپلنت دندان، اضافه کردن هزینه های جانبی فرایند درمان به هزینه های نهایی است.

هزینه های جانبی عبارت اند از:

  • تعداد جلسات مشاوره و مراجعه به کلینیک دندانپزشکی
  • عکس های رادیولوژی پیش از آغاز درمان
  • جراحی و یا کشیدن ریشه دندان
  • نیاز و یا عدم نیاز به پیوند استخوان فک
  • عکس های رادیولوژی در جلسات فالو آپ
  • هزینه مراقبت های پس از عمل 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.