همه شما  مطمئنا از این موضوع  آگاه هستید که آفتاب مقصر پیری زودرس پوست و بوجود آوردن چین و چروک‌های صورت است پس اکنون ببینیم چطوری پس از میکاپ مجددا  ضد آفتاب  بزنیم . همچنین  برای پیشگیری  از صدمات پوستی (انواع سرطان پوست) و تغییرات پوستی که به دلیل پیری بوجود می آید استفاده از ضد آفتاب لازمست.

احتمالا بارها وبارها نیز شنیده اید زمانی که در فضای باز به سر می بریم باید دستکم هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تجدید کنید اما به زبان آوردن این موضوع بسیار ساده تر از عمل کردن به آن است به خصوص برای خانم‌ها! اگر شما یک خانم هستید حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که اگر بعد از استفاده از ضد آفتاب آرایش کرده باشید چگونه باید بدون خراب کردن آرایش خود دوباره ضد آفتاب‌تان را تجدید کنید؟!

چگونه پس از آرایش کردن ضدآفتاب خود را تجدید کنید؟

برای دانستن این سوال دستورالعمل هایی که در زیر برایتان آورده‌ایم را دنبال کنید تا هم بتوانید از پوست خود در برابر آفتاب به اندازه کافی محافظت کنید و هم آرایشتان خراب نشود:

اگر از کرم‌ ضد آفتاب استفاده می‌کنید

آیا محصول ضد آفتابی که استفاده می‌کنید کرم‌های ضد آفتاب است؟ اگر جواب شما مثبت است پس باید از آرایش پودری مانند انواع پودرهای آرایشی و حتی از سایه چشم و رژ گونه دوری کنید. زیرا شما می‌توانید یک کرم را بر روی یک لایه دیگر کرم استفاده کنید یعنی ضد آفتاب تان را روی یک لایه آرایش که پایه آن کرم است تجدید کنید اگر روی یک پودر کرم بزنید این کار سبب پخش شدن و برهم خوردن یکنواختی آن خواهد شد.

اگر از پودر ضد آفتاب استفاده می‌کنید

اما اگر از پودر ضدآفتاب استفاده می کنید می توانید آن را بر روی آرایش پایه خود اعمال کنید. برای اینکه محافظت کافی از پوست در برابر آفتاب بدست آید باید حداقل دو لایه از پودر را اضافه کنید. برای اینکار زمان کافی بگذارید و به تمام نواحی دو لایه پودر را بمالید. برای استفاده از این محصولات به صورت کاملا موثر باید آن ها را با یک حرکت دایره ای استفاده کرد.

اسپری ضد آفتاب یک راه حل سریع برای تجدید ضد آفتاب

اسپری‌های ضد آفتاب با spf50 مانند یک مه تر وتازه بر صورت می نشیند و جلوه بهتری به پوست ‌خواهند داد. فقط به خاطر داشته باشید هنگامی که از اسپری‌ ضد آفتاب استفاده می کنید از مقدار توصیه شده توسط متخصصین پوست، کمتر مصرف خواهید کرد بنابراین باید هنگامی که در معرض آفتاب مستقیم هستید تعداد دفعات بیشتری از این محصول استفاده کنید یعنی باید چیزی در حدود هر نیم ساعت آنها را تجدید کنید.