تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

مکان های دیدنی اسپانیا کجاست؟

شهر بارسلونا ممکن است مردم را به‌خاطر آب‌وهوای مدیترانه‌ای و معماری خارق‌العاده‌اش به سمت خود بکشد. همچنین توریست‌ها ممکن است به‌خاطر شب‌های پرشور و موزه‌های درجه یک مادرید به آنجا سفر کنند. یک سفر معمولی به این شهرها هرگز نمی‌تواند شما را با عمق کشوری که در آن ۱۷ فرهنگ مجزا در مناطق خودگردان وجود دارد آشنا کند. برای شناختن کشور باستانی اسپانیا، غذاهای مختلف و خیابان‌های پرطراوتش باید از این دو شهر بزرگ خارج شوید. همراه ما باشید، می‌خواهیم جذاب‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا را به شما معرفی کنیم.

۱. سِویا

سِویا

سویا یکی از جاهای دیدنی اسپانیا و یک شهر اندلوسی کامل است؛ پر از بارهای پرشور، رقصنده‌های سنتی، خیابان‌هایی پوشیده از درختان پرتقال و معماری مربوط به شمال آفریقا. گردش روزانه در اطراف مناطق زیبای رودخانه‌ی گوادالکیبیر مانند میدان گاوبازی وایت واش و میدان طلایی مربوط به قرن ۱۳ یا حتی بهتر از این پیوستن به یک تور قایقی بر روی رودخانه که اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانند فعالیت‌های بسیار خوبی باشند.

در سویا که شهر بزرگ دوره‌ی روم‌ باستان است، قلعه‌ی بزرگ اسلامی و مرکز صنعتی توسعه‌یافته‌ای وجود دارد که می‌توانید اطلاعات خوبی از تاریخ بخش‌های مختلف شهر مانند کلیسای جامع سویا که بزرگ‌ترین معماری به سبک گوتیک در جهان است، به‌دست می‌آورید. برج ساعت ۳۰ طبقه‌ که مناره‌ای مربوط به معماری شمال آفریقا است و در بالای شهر قدیمی قرار گرفته است و همچنین مجموعه‌ی قصرهای سویا که به‌خاطر باغ‌های پرپیچ‌وخم و معماری اسلامی‌اش مشهور شده، از دیگر مناطق دیدنی سویا هستند.

توصیه‌ی خودمانی: برای اینکه با موسیقی‌های همه‌پسند اندلوسی مانند سویلانو آشنا شوید، به مکان‌های ‌شلوغی که این نوع موسیقی را برای توریست‌ها اجرا می‌کنند نروید؛ بلکه به بار آنسلما در منطقه‌ی تریانا بروید که رقصنده‌های محلی تا آخر شب برنامه اجرا می‌کنند.

کجا غذا بخورید: سویا یکی از بهترین شهرها برای خوردن تاپاس (پیش‌‌غذای اسپانیایی) است. جاهایی که حتما باید در آنها توقف کنید، عبارت‌اند از: بُدگویتا رُمرو (Bodeguita Romero) برای خوردن پرینگا (pringá) که یک جور گوشت گرم است، تابرنا کلونیالز برای خوردن مانخار بلانکو که مرغ خوابیده در سس سیر است و کازا پاکو برای خوردن اره‌ماهی. برای اینکه به مغزتان نیز مانند شکم‌تان برسید تور انگلیسی زبان غذای سویا ( Devour Seville) را رزرو کنید تا طمع آشپزی سویا را از گذشته تا به امروز بچشید.

۲. سانتیاگو دِ کامپوستلا

سانتیاگو دِ کامپوستلا

بیش از هزار سال است که مسیحیان از سراسر اروپای غربی وارد راه سنت جیمز می‌شوند که یکی از جاهای دیدنی اسپانیا و مقدس‌ترین زیارتگاه‌های مسیحی است و از سانتیاگو دِ کامپوستلا آغاز می‌شود. این زیارتگاه در کلیسای جامع شهر قرار دارد که گفته می‌شود جسد سنت جیمز وارد آن شده است. بخش زیادی از تاریخ سانتیاگو در قرون‌وسطا را می‌توان به‌طور مستقیم در بخش قدیمی شهر که راه‌های پرپیچ‌وخم زیادی دارد مشاهده کرد.

توصیه‌ی خودمانی:‌ کلیسای جامع سانتیاگو یکی از بزرگ‌ترین مجمرهای دنیا را دارد. برای اینکه این فلزات گداخته را از نزدیک ببینید در یکی از روز‌های مقدس به دیدن این محل بروید.

کجا غذا بخوریم: نمی‌توانیم ایالت گالسیا را بدون خوردن هشت‌پایی که با پاپریکای اسپانایی و نمک کرانچی پخته شده است ترک کنید. رستوران بادگون اُس کُنچریوس (Bodegón Os Concheiros) بهترین غذای شهر را برای شما سرو خواهد کرد.

۳. گرانادا

گرانادا

مورها (مسلمان‌های اسپانیا) بیش از هفت قرن بر شبه‌جزیره‌ی ایبری فرومان‌روایی کردند و میرات آنها هنوز هم در معماری، هنر و سبک پخت‌وپز این منطقه زنده است. اما برای اینکه متوجه عظمت سلطنت آنها شوید باید کاخ الحمرا را که یکی از جاهای دیدنی اسپانیاست، از نزدیک بینید. یک قصر ۱۰۰۰ ساله مجموعه‌ی نظامی در گرانادا و نگین معماری اسلامی در این منطقه است. کار عاقلانه‌ای خواهد بود اگر چندین ساعت برای دیدن این محل اختصاص دهید. ممکن است بخواهید وقت‌تان را به بررسی نقش‌های فوق‌العاده‌ی اسلیمی، آبنما‌های چشم‌نواز و قوس‌های زیابی نعل‌اسبی اختصاص دهید.

توصیه‌ی خودمانی:‌کسانی که خواهان دیدن کاخ الحمرا هستند چنان زیادند که باید از مدت‌ها قبل بلیت آن را رزرو کنید.

کجا غذا بخوریم: وقتی پاهایتان پس از قدم زدن در خیابان‌های سنگی گرانادا به استراحت نیاز داشت یک جای راحت در رستوران آبن هومِیا (Aben Humeya) در بخش تاریخی شهر که بر الحمرا و کوه‌هاش پوشیده از برف مشرف است پیدا کنید.

۴. کوردبا

کوردبا

درباره‌ی کوردبا که منطقه‌ای آفتابی در جنوب اسپانیا است، تاریخدان‌ها تخمین می‌زنند که در گذشته بیشتر از هر جای دیگری در جهان جمعیت داشته است. درواقع برخی از بزرگ‌ترین متفکران روم باستان و قرون‌وسطا مانند سنکا، لوکان و موسی‌بن‌میمون در این شهر زندگی می‌کرده‌اند. همان‌طور که انتظار می‌رود مکان‌های تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد اما یکی از مهم‌ترین آنها که مکان‌های دیگر را به حاشیه می‌برد مسجد بزرگ است. این مسجد که یکی از جاهای دیدنی اسپانیا است و ساخت آن به قرن ۱۰ هجری باز می‌گردد، نمادی از عظمت تمدن اسلامی است، چراکه شهر به پایتخت فرهنگی و هنری اروپا تبدیل شده بود. از زمان ساخت اولیه مسجد، چندین بار بازسازی‌‌های مناقشه‌بر‌انگیزی انجام شد که مهم‌ترین آن در قرن ۱۶ اتفاق افتاد؛ زمانی که بسیای از گنبدهای اصلی مسجد تخریب شد تا راه برای کلیسای جامع باز شود.

توصیه‌ی خودمانی: از مادرید تا کوردبا تنها به‌اندازه‌ی یک سفر دو ساعته فاصله است و با استفاده از قطار سریع‌السیر اسپانیا به‌راحتی می‌توان به این شهر سفر کرد، اما بلیت‌های خود را از قبل رزور کنید تا با کمترین قیمت آنها را خریده باشید.

کجا غذا بخوریم: کوردبا به‌خاطر غذاهایی مانند سالمورجو، گازپاچو چرب که بافت نرمش را از نان غرق شده در روغن زیتون فراوان می‌گیرد مشهور است. در رستوران تابرنا لاویودا (Taberna La Viuda) پیشخدمت‌هایی که لباس سفید به‌تن دارند، نوعی بسیار خوشمزه‌ای از این غذاها را با آب‌لیمو و تخم‌مرغ آب‌پز سرو می‌کنند. برای اینکه تجربه‌ی متفاوتی داشته باشید می‌توانید غذاهای کلاسیک دیگری مانند بادمجان سرخ‌شده همراه با ملاس یا گوشت آبدار را در رستوران پلاتروس ماریا اوخیادورا امتحان کنید.

۵. والنسیا

والنسیا

اگر چه از مرکز اسپانیا باید ۴ ساعت رانندگی کنید تا به والنسیا برسید اما مادریدی‌های می‌گویند والنسیا ساحل مادرید است و برای بیشتر مادریدی‌ها آسان‌ترین روش دسترسی به ساحل است. اما این شهر مدیترانه‌ای که یکی از جاهای دیدنی اسپانیا به‌شمار می‌رود، علاوه بر ساحل جاذبه‌های زیاد دیگری هم دارد. والنسیا یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا از نظر معماری مدرن است. مرکز فرهنگی شهر که با ساختمان‌هایی با نمای زمخت توسط سانتیاگو کالاتراوا (Santiago Calatrava) یکی معماران مشهور اسپانیا طراحی شده است و یکی از مکان‌های دیدنی والنسیاست. والنسیا نیز مانند بسیاری از شهر‌های اسپانیا بازدیدکننده‌هایش را با پیاده‌روی در قسمت قدیمی شهر جادو می‌کند. برای اینکه از نگاه یک پرنده شهر را ببنید از ۲۰۷ پله‌ی ال میگولته، برج ناقوس‌دار ساخته‌شده در قرن ۱۴ بالا بروید.

توصیه‌ی خودمانی: هر سال در میانه‌ی ماه مارس عابران و رهگذارن خیابان‌های والنسیا شاهد جشنی بزرگ و پرهیجان هستند که فالس نامیده می‌شود. درست است که جشن جنبه‌های رسمی و مذهبی نیز دارد و به افتخار سنت جوزف برگزار می‌شود، اما برای بیشتر مردم، بیشترین هیجان، به آتش‌بازی و آتش بزرگی مربوط می‌شود که شهر را به جوش‌وخروش می‌آورد.

کجا غذا بخوریم: روزتان را با خوردن صبحانه‌ی والنسیایی در رستوران سانتا کاتالینا شروع کنید: فارتونز که یک شرینی محلی است و در اوچاته که مخلوطی از آیس‌تی، شیرگیاهی و دارچین سرو می‌شود. سپس پیلا نیروانا را در رستوران کاسا سارمینا تجربه کنید که شامل قارچ قیفی، پلیدماهی و سس جوشیده با برنج والنسیایی است.

۶. بیلبائو

بیلبائو

بیلبائوی امروزی شباهت بسیار کمی به دو دهه پیش دارد: یک شهر خاکستری پساصنعتی. همه‌ی این تغییرات با باز شدن موزه‌ی گگنهایم، شاهکارهای معماری فرانک گری که با ورقه‌های موج‌دار تیتانیوم و شکل‌های الهام‌گرفته‌شده از طبیعت مقابل رودخانه صورت گرفته‌اند. فراتر از گگنهایم بیلبائو کلان‌شهری است که در قسمت قدیمی شهر کافه‌های کنار هم زیادی وجود دارد و در فضای سبز بسیار بزرگ آن رستوران‌های خوبی پیدا می‌شود.

توصیه‌ی خودمانی: بیلبائو نزدیک ساحل کاننتابریا قرار دارد و این باعث شده است که به یکی از جاهای دیدنی اسپانیا و مکانی ایدئال برای همه‌نوع گردشی تبدیل شود. برگزارکننده‌های تور توصیه‌های بسیار خوبی دارند، درحالی‌که تجربه‌های خاص مانند بازدید از پنیرفروشی ایزابلا را پیشنهاد می‌دهند، کلاس‌های آشپزی با سرآشپزهای شناخته‌شده نیز برگزار می‌کنند.

کجا غذا بخوریم: در آزورمندی که یک رستوران سه ستاره است، صرف شام با قدم زدن از میان آشپزخانه آغاز می‌شود. در‌حالی‌که نوشیدنی در دست دارید می‌توانید مواد اولیه‌ای را که در غذاتان ریخته می‌شود ببینید و آنها را بچشید.

۷. سالامانکا

سالامانکا

در بسیاری از شهرهای کوچک اسپانیا میدان مرکزی شهر قطب اصلی فعالیت‌ها است. در سالامانکا که یکی دیگر از جاهای دیدنی اسپانیا است و در ایالت کاستیله و لئون قرار دارد نیز وضعیت به همین شکل است و میدان اصلی آن یکی از زیبا‌ترین میدان‌ها در اسپانیا به‌شمار می‌رود. در زیر طاق‌های مربوط به قرن ۱۸ شما می‌توانید کافه‌، بستنی‌فروشی و مغازه‌های خرید سوغاتی پیدا کنید. میدن سالامانکا چند قرن پیش ساخته شده است و شهر به‌خاطر اعتبارش و نیز دانشگاه سلامانکا در سراسر اروپا به‌خوبی شناخته می‌شد. قدیمی‌ترین دانشگاه اسپانیا در سال ۱۱۳۴ ساخته شده است و ۳۰ هزار دانشجو، شهر را همواره زنده نگه می‌داشتند.

توصیه‌ی خودمانی: گفته می‌شود که اگر بتوانید یک قورباغه را در دانشگاه سالامانکا پیدا کنید برای شما خوش‌شانسی به همراه می‌آورد.

کجا غذا بخوریم: برخی از معروف‌ترین نمونه‌های ژامبون در اسپانیا در اطراف سالامانکا تولید می‌شوند. متخصصان ژامبون یک ناهار پیکنیکی بسیار خوشمزه همراه با پنیر در حاشیه‌ی سرسبز رودخانه‌ی تورمس در کنار پل رومن به شما خواهند داد.

۸. سن سباستین

سن سباستین

با وجود خط ساحلی زیبا و سرسبز و منطقه‌ی کوهستانی عجیب نیست که سن سباستین در شمال اسپانیا، به منطقه‌ای برای تعطیلات خانواده‌ سلطنتی اسپانیا تبدیل شده است. اگرچه مناظر طبیعی شهر ازجمله جاهای دیدنی اسپانیا به‌شمار می‌روند و افرادی را که به تفرح در طبیعت علاقه دارند به سمت خود جذب می‌کند، اما سن سباستین امروزه بیشتر به‌خاطر غذاهایش شناخته می‌شود. پیش‌گام‌های حوزه‌ی غذا مانند خوان‌ ماری آرزاک، آندونی لویس آندوریز و مارتین براستاتگوی، سن سباستین را به قبله‌ی افراد خوش‌خوراک تبدیل کرده است. اما اگر به یک منوی متنوع برخورد نکردید نترسید، غذاهای محلی شهر که براساس تاپاس بیسکویتی‌ شکل گرفته است تنوع خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

توصیه‌ی خودمانی:‌ اگر بین ژانویه و آپریل به منظقه‌ی باسک رفتید، بسیار خوش‌شانس هستید؛ چراکه فصل نوشیدنی است. در اینجا می‌توانید طعم عالی املت گرم همراه با ماهی کاد نمک‌سود و استیک‌های غول‌آسا را بچشید.

کجا غذا بخوریم: هیچ‌چیز بهتر از این نیست که با رفتن به رستوران‌های بخش قدیمی شهر دست‌پخت‌های متفاوت و متنوع باسک را امتحان کنید. کار را با غذا خوردن در بار تپتا شروع کنید. سپس به زروکو بروید که تا دست‌پخت خوان کالو را نیز امتحان کرده باشید.

۹. لئون

لئون

ارزش دارد که شهر لئون را تنها برای کلیسای جامع‌اش ببینید؛ مجموعه‌ی خارق‌العاده‌ای از معماری گوتیک که با تصاویر عجیب، پشت‌بندهای باز و قوس‌های نوک‌تیز به کمال رسیده و یکی دیگر از جاهای دیدنی اسپانیا محسوب می‌شود. حیات ۲۰۰۰ متری آن همراه با شیشه‌کاری‌های منقوش و زنده شاید فقط برای کسانی که کلیسای جامع شارتر فرانسه را دیده باشند، در جایگاه دوم قرار بگیرد. جای دیگری که حتما باید ببینید، موزه‌ی هنرهای معاصر لئون است که سردر رنگین‌کمانی آن پس‌زمینه‌ی شادی برای عکس‌های گروهی فراهم می‌کند.

توصیه‌ی خودمانی:‌ می‌توانید در لئون بخشی از ناهارتان را به‌صورت مجانی بخورید، چراکه همه‌ی گوشت‌های لذیذی که شهر به‌خاطر آنها معروف شده است با تاپای اضافه سرو می‌شوند. کروکت خامه‌ای در رستوران ال‌روبرتو استثنایی است؛ به‌ویژه آنهایی که با گوشت لذیذ گوساله‌ی محلی سرو می‌شوند.

کجا غذا بخوریم: لئون یکی از سردترین نقاط اسپانیا است و اگر زمستان به آنجا سفر کنید احتمالا می‌خواهید در رستوران سورنتو با نوشیدنی، سوسیس محلی و گوشت زبان گوساله خود را گرم کنید.

۱۰. گران کاناریا

گران کاناریا

گران کاناریا با تمرکز بر روی اقلیم‌های خرد متفاوت، بهشت دوستداران طبیعت و یکی از جاهای دیدنی اسپانیاست. در اینجا شما می‌توانید در یک روز روی تپه‌های ماسه‌ای قدم بزنید، به جنگل‌های سرسبز بروید و از مناطق صخره‌ای دیدن کنید. احتمالا وسوسه می‌شوید که در تابستان‌های گرم، تمام روز را در ساحل بمانید، اما این اشتباه بزرگی است. شهرهای کوچکی مانند تهدا به‌خاطر شیرینی‌هایش بسیار معروف است و گویادک با داشتن غارهای مختلف، جای خلوتی برای دیدن است.

توصیه‌ی خودمانی: یک ساحل مخفی در گران کاناریا وجود دارد که به‌قدری دور است که حتی ساکنان محلی هم از وجود آن خبر ندارند. نمی‌توان با خودرو به این آنجا رفت و تنها راه رسیدن به این ساحل زیبا پیاده‌روی است (از نزدیک‌ترین روستا تقریبا ۳ ساعت باید پیاده‌روی کرد تا به ساحل رسید).

کجا غذا بخوریم: هر منوی غذایی را که در رستوران‌های پلایا در لاس کانتراس، که زیبا‌ترین ساحل در لاس پالماس است باز کنید، با غذاهای خوشمزه‌ی زیادی روبه‌رو می‌شوید. برای مثال سیب‌زمینی کبابی که در سس قرمز سیر و فلفل تند غرق شده، یکی از این غذاهاست. این غذاها را در لامارینرا (La Marinera) هم امتحان کنید که چشم‌انداز آن به اقیانوس به اندازه‌ی غذاها دل‌پذیر است.

۱۱. تلدو

تلدو

پیش از اینکه در سال ۱۵۶۱ مادرید به پایتخت اسپانیا تبدیل شود، پادشاه‌های اسپانیا در تلدو بر این کشور حکم‌فرمانی می‌کردند. این شهر با نام «شهر سه فرهنگ» شناخته می‌شود، چراکه از نظر تاریخی محل برخورد یهودیت، اسلام و مسیحیت بوده است. در واقع تلدو خانه‌ی گران‌بهاترین بقایای تاریخ یهودیت است؛ کنیسه‌ی ال ترانسیتو که گچ‌بری‌های زیبا و هنرمندانه‌اش مانند الحمرا شکوه خاصی دارد، در این شهر قرار دارد. شاهکارهای دیگر معماری در تلدو که مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر و ازجمله جاهای دیدنی اسپانیا هستند عبارت‌اند از کلیسای جامع پریمادا د سانتا ماریا، یک قصر بزرگ به سبک معماری گوتیک که برای قرن‌ها خانه‌ی گنجینه‌های ارزشمندی چون ظرف مراسم عشای ربانی بوده است، ظرفی طلایی به ارتفاع ۱۰ فوت که با جوهرات تزئین شده است.

توصیه‌ی خودمانی: از آنجا که مکان‌های تاریخی بسیار زیادی در ترلدو وجود دارد که می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید بهتر است برای استفاده‌ی بهینه از زمان‌تان یکی از راهنماهای محلی شهر را استخدام کنید. با توجه به دانشی که این افراد از خصوصیات تاریخی و فرهنگی شهر دارند، هزینه‌ای که برای این کار صرف می‌کنید ارزشش را دارد.

کجا غذا بخوریم: تلدو ویژگی‌های قرون‌وسطایی‌اش را در طول قرن‌ها حفظ کرده است، اما آشپزی در این شهر هیچ شباهتی به قرون وسطا ندارد. برای مثال، لاکومز پلاته، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای این ناحیه را دارد که در خانه‌ای مربوط به قرن ۱۷‌ سرو می‌کند.

۱۲. سگویا

سگویا

این شهر یکی از باشکوه‌ترین نمونه‌های مهندسی شهرسازی در روم و یکی از جاهای دیدنی اسپانیا است که تا به امروز باقی مانده است. قنات سگویا بیش از ۲۰۰۰ سال جاری بوده است. طول عمر این شهر واقعا عجیب است، چراکه حدود نه مایل از آن روی شیب ۱٪ بوده است و در ساختن آن از هیچ ملاتی استفاده نشده است. در‌حالی‌که قنات احتمالا مهم‌ترین جاذبه‌ی سگویا است، ارزشش را دارد که مسیرتان را به سمت خیابان‌های باریک بخش یهودی قدیمی در آلکازر کج کنید که مناره‌ها و باروهای آن الهام‌بخش شرکت والت‌دیزنی برای قصر سیندرلا بوده‌اند.

توصیه‌ی خودمانی: از پلکان مارپیچ درون برج آلکازر بالا بروید تا دیدی ۳۶۰ درجه به شهر، ییلاق اطراف و رشته‌کوه گواداراما داشته باشید.

کجا غذا بخوریم: از هر فرد اسپانیایی که بپرسید در سگویا چه چیزی بخورید، همه یک‌صدا می‌گویند بهترین غذای این منطقه، کوچینیلو آسادو، نوعی گوشت رست‌شده است. بیشتر اهالی منطقه معتقدند که رستوران خوزه ماریا بهترین رستوران این شهر است.

۱۳. کادیز

کادیز

گفته می‌شود که این شهر قدیمی‌ترین شهر در اروپای غربی و نیز پایتخت جنوبی این قاره بوده است. در این شهر خرابه‌های زیادی از دوره‌ی روم باقی مانده است که دیدن‌ آنها خالی از لطف نیست. همچنین پارک‌های زیبایی وجود دارد که می‌توان در آنها قدم زد، اما سواحل بکر کادیز چیزی است که این شهر را از دیگر همسایه‌هایش در کوستا دل سول متمایز می‌کند. برای داشتن آرامش و دیدن ماسه‌های سفید، به سمت پلایا د لوانته که، زیبایی‌های طبیعی در آن چند برابر است، بروید. اگر به‌نظرتان رستوران‌ها و تفرجگاه‌های ساحلی بیش از حد شلوغ است، در کمپ‌های ولایا ویستاهرموسا اردو بزنید.

توصیه‌ی خودمانی: در سفری کوتاه به شمال کادیز بروید تا بتوانید طمع نوشیدنی‌های معروف اسپانیولی را در شهرهای خرز، پورتو، سانتا ماریا و سنلوکار د برامدا بچشید.

کجا غذا بخوریم: با توجه به اینکه، دریا این منطقه را احاطه کرده، هیچ عجیب نیست که نام کادیز با «پاسکایتو فریتو» عجین شده است. پاسکایتو فریتو مجموعه‌ای از غذاهای دریایی است که به‌صورت سوخاری و داغ همراه با لیموی تازه سرو می‌شوند. در رستوران فریدوریا لاس فلورس که یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های غذای دریایی شهر است، تورتیلیتاس د کامارون، میگوی نازک سرخ‌شده همراه با جعفری یا کازون ان آدوبو، کوسه‌ی مزده‌دارشده با سیر تازه و زیره را انتخاب کنید.

۱۴. کاسرس

کاسرس

کاسرس ممکن است نتواند جمعیت زیادی به سوی خود جلب کند، اما این شهر قرون وسطایی واقع در اکسترمادورا یکی از راز‌های فاش‌نشده و یکی از جاهای دیدنی اسپانیا است. این شهر دارای حصار همراه با گذرگاه‌های سرپوشیده‌ی مستحکم، قصرهای مربوط به عصر طلایی و ۳۰ برج اسلامی، به‌عنوان میراث سال یونسکو اعلام شده است. این شهر به‌اندازه‌ی کافی آرام است که بتوان یک آخر هفته‌ی آرامش‌بخش بدون مزاحمت را در آن سپری کرد. البته تعداد زیاد کافه‌های شهر که در اطراف ساختمان شهرداری قرار دارند، جهانگرد‌ها را به‌خوبی سرگرم می‌کنند.

توصیه‌ی خودمانی: یماس نوعی شیرینی سنتی اسپانیایی است که از زرده‌ی تخم‌مرغ همراه با دارچین درست شده و راهبه‌ها در کانونتو د سان پابلو آن را می‌فروشند. این شیرینی سوغاتی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

کجا غذا بخوریم: در کاسرس رستورانی بسیار عالی به‌نام آتریو وجود دارد. سرآشپز این رستوران، تونو پرز به‌تنهایی و با دست‌پخت‌های عالی‌اش شهرت زیادی در آشپزی دارد. برای مثال او از مواد اولیه‌ی محلی مانند گوشت معطر و پنیر سزار استفاده می‌کند.

۱۵. ابیدو

ابیدو

ابیدو مرکز استان استوریاس، استانی سرسبز و مه‌گرفته است که به‌خاطر کوهستان‌ها و خط ساحلی زیبایش در دریای کانتاباریا به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی اسپانیا شهرت پیدا کرده است. درست مانند دیگر شهرهای تاریخی کشور اسپانیا، ابیدو نیز، چهره‌ی یک شهر قدیمی را با کلیسای جامع باشکوه و چند میدان دوست‌داشتنی دارد. اما ارزش دارد اگر فقط برای دیدن غروب خورشید از مرکز شهر خارج شوید و به سانتا ماریا دل نارانکو که یک عمارت چشم‌نواز مربوط به دوره‌ی پیش از روم است بروید. این عمارت در سال ۸۴۸ تکمیل شده که نمایی چشم‌نواز و گذرگاه‌های سرپوشیده‌ی بسیار زیبایی دارد.

توصیه‌ی خودمانی: ابیدو مکانی ایده‌آل برای ماجراجویان در استان استوریاس است. پس از یک رانندگی پرپیچ‌وخم در کنار اقیانوس در روستای خوش‌‌آب‌ورنگ کودیورو که در دامنه‌ی تپه ساخته شده است توقف کنید. همچنین حتما از کابو پناس دیدن کنید، چراکه قدم زدن در منطقه‌ی صخره‌ای‌ آنجا چشم‌انداز بسیار زیبایی از ساحل به شما می‌دهد.

کجا غذا بخوریم: بهترین نوشیدنی استوریاس از سیب‌هایی که در این منطقه کاشته می‌شوند، به‌دست می‌آید. در خیابان کاله گاسکونا قدم بزنید تا مغازه‌های محلی با این نوشیدنی‌ها از شما پذیرایی کنند. در رستوران نه‌چندان مجلل سیدرریا ال رینکون یک میز رزرو کنید تا با یکی دیگر از غذاهای محلی این منطقه به‌نام کاچوپو که ساندویچ کتلت همراه با بیکن و پنیر است آشنا شوید.

۱۶. مینورکا

مینورکا

مینورکا آرام‌ترین و توسعه‌نیافته‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر بالئاریک، یکی دیگر از جاهای دیدنی اسپانیا و بخشی از بهشت است (به آب‌های فیروزه‌ای، زندگی وحشی دورافتاده و مسیرهای کم‌تردد فکر کنید) که زیبایی دست‌نخورده‌ی آن را به‌سختی می‌توان در جزیره‌های مدیترانه‌ای پیدا کرد. در محدوده‌ی کپ د کاوالریا می‌توان به موج‌سواری پرداخت و برای آفتاب‌گرفتن پلایا دسون بو مکانی خلوت است و چشم‌اندازی فوق‌العاده دارد.

توصیه‌ی خودمانی: یک یا دو روز را در روستای شمالی فورنلز که خانه‌های سفید و ساحلی آن با درخت‌های نخل احاطه شده‌اند بگذرانید. در طول روز می‌توانید در آب‌های آرام آن به ورزش‌هایی مانند بادسواری، کایاک و شیرجه بپردازید و پس از غروب آفتاب نیز به رستوران‌های دریایی بروید و از غذاهای تازه لذت ببرید.

کجا غذا بخوریم: رستوران پانادریا لا مجور در روستای ماخون که به‌خاطر پنیر سنتی‌اش شهرت بین‌المللی پیدا کرده است، از سال ۱۸۵۰ با شام‌های خوشمزه‌اش مشتری‌های زیادی را راضی کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.