تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

حسین طائب کیست؟

حسین طائب (زاده ۱۳۴۲ در تهران) رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج ایران است.
اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ (۱۳ آوریل ۲۰۱۱)، ۳۲ مقام ایرانی از جمله حسین طائب را به دلیل نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. کلیه دارایی‌های این مقامات نیز در اروپا توقیف خواهد شد .
نقش حسین طائب در موارد ادعا شده ی توسط مخالفان نظام جمهوری اسلامی درباره نقض حقوق بشر در دوره‌های زمانی مختلف و سمت‌هایی که او در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج بر عهده داشته نیازمند بررسی است..
طائب پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه در مدارس محله ۱۷ شهریور تهران، به جرگه طلبگی پیوست و دروس حوزوی را در حوزه‌های علمیه تهران، قم و مشهد تا سطح خارج سپری کرد. وی در دروس خارج فقه و اصول جواد تبریزی، فاضل لنکرانی و علی خامنه‌ای حاضر شده‌است.
او در سال ۱۳۶۱ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در سپاه منطقه ۱۰ تهران و سپاه استان‌های قم و خراسان رضوی فعالیت کرد.
وی مدتی معاون هماهنگ‌کننده بیت رهبری و بیش از سه سال معاون فرهنگی ستاد مشترک سپاه و نیز فرمانده دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین بوده و پیش از آنکه در تیرماه ۸۷ به فرماندهی بسیج برسد، جانشینی فرمانده این سازمان را برعهده داشت.
طائب همچنین سابقه فرماندهی حفاظت اطلاعات سپاه و معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در دوران علی فلاحیان را داشته، از او به عنوان یکی از مسئولان سازمان اطلاعات موازی یاد می‌شود و از کاندیداهای تصدی وزارت اطلاعات در دولت دهم بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.