تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چگونه از راه درست مهاجرت کنیم؟

برای مهاجرت از کجا شروع کنیم؟

گام اول در مهاجرت این است، که باورهای درستی داشته باشید. ریسک های مسیر را بشناسید، از ابتدا برنامه ریزی کنید که اگر از مسیر انتخابی موفق به مهاجرت نشدید، چه راه جایگزینی در پیش می گیرید.

احتمالاً زیاد شنیده اید که می گویند برنامه ریزی برای انجام هر کاری بسیار مهم است، اما اگر مفهوم آن را تا کنون به درستی درک نکرده اید، شاید نتیجه این پژوهش بتواند درک عمیق تری به شما دهد. در یکی از دانشگاه های آمریکا پژوهشی صورت گرفته است بدین صورت که به عنکبوتی کافئین تزریق کردند، از آنجایی که کافئین ماده ای انرژی زاست، عنکبوت با سرعتی ۱۰ برابر حالت عادی شروع به تنیدن تار کرد، اما زمانی که راندمان کار مورد بررسی قرار گرفت نشان داد که راندمان به اندازه یک دهم حالت عادی می باشد. درست است که کار زیادی انجام شده بود اما این کار بدون برنامه و با عجله صورت گرفته بود و در نتیجه راندمان کار به صورت چشمگیری کاهش یافته بود. درسی که این پژوهش به ما می دهد این است که برای انجام هر کار درستی از جمله مهاجرت درست باید با برنامه عمل کرد. بنابراین اولین گام در جهت مهاجرتی صحیح و پاسخ به این سوال که ” چگونه از راه درست مهاجرت کنیم؟”، داشتن یک برنامه صحیح است.

به اعتقاد ما این برنامه را اگر اجرا کنید نتیجه ای درست خواهید گرفت. برنامه درست و درست عمل کردن در واقع معادل است با نگرش و نگاه درست داشتن و قدم ها را در جای درست گذاشتن. بعضی از موضوعات بسیار تخصصی هستند و زمانی که شما قصد انتخاب راه درست را دارید، با پیچیدگی های زیادی مواجه می شوید. پس ابتدا باید منابع معتبری برای یافتن اطلاعات صحیح بیابید.

چگونه از راه درست مهاجرت کنیم و موفقیت را تضمین کنیم؟

یکی از نکات مهمی که باید در زمان اقدام به مهاجرت بدانید این است که بحث حقوق مهاجرت مانند مهندسی مکانیک نیست. شما در مهندسی مکانیک پیش از اجرای هر پروسه ای از ابتدا نتیجه نهایی را می دانید، اما در حقوق مهاجرت نتیجه نهایی قطعی نیست. بحث حقوق مهاجرت همانند پزشکی، تعهد به نتیجه نیست بلکه تعهد به وسیله است. همانگونه که پزشک پیش از درمان یا عمل جراحی نمی تواند نتیجه نهایی را تضمین کند، در عرصه حقوق مهاجرت نیز شما نمی توانید نتیجه نهایی را از ابتدا به صورت قطعی بدانید و تضمین کنید. مؤسسه MIE از پیشتازان عرصه مهاجرت، با کارنامه درخشان آن در اخذ انواع ویزاها و اقامت ها نیز هرگز ادعا نمی کند که پرونده شما با موفقیت صد در صد انجام شود. در واقع ماهیت حقوق به این شکل است که تعهد به وسیله است، در حقوق قضایی نیز این امر مشاهده می شود، شما حتی در مراجعه به دادگاه به همراه بهترین وکیل و با ارائه بهترین دفاعیه نیز نمی توانید نتیجه نهایی رای دادگاه را تضمین کنید، چرا که در نهایت قاضی رای نهایی را صادر می کند و هیچ فرمول مشخصی برای محاسبه رأی معرفی نشده است. در یکی از مباحث تدریس شده در علم حقوق، در دانشگاه وین، این تئوری ذکر شده است که قاضی ابتدا بر اساس آنچه که در پرونده موجود است تصمیم می گیرد و سپس برای تصمیم خود عدله را استفاده می کند. جان کلام این است که در علم حقوق و عرصه وکالت شما نمی توانید مانند علم مکانیک بر اساس فرمولی ثابت نتیجه نهایی را محاسبه نمایید. در واقع وکیل تنها باید همه تلاش خود را برای ارائه پرونده ای کامل و منطقی به کار گیرد، اما تصمیم نهایی را افسر پرونده اخذ خواهد نمود. حتی برخی از افراد در مراجعه به مؤسسه اذعان می کنند که در صورت تضمین نتیجه نهایی حاضر به پرداخت هر مبلغی هستند، با این حال با پرداخت هیچ مبلغی نمی توان نتیجه را تضمین کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.