محققین آلمانی و سوییسی واکسنی برای کنترل فشار خون ابداع کردند.

به گزارش دکتر سلام، نشریه آلمانی اشترن با اعلام این خبر به نقل از دکتر “فرانک واگنر” رییس مرکز پژوهشی بیمارستان معروف شریته در برلین افزود: در تحقیقات مربوط به ساخت این واکسن در مجموع ۷۲زن و مرد که سن آنها بین ۱۸تا ۶۸سال بود، شرکت کردند. وی افزود: پس از تزریق این واکسن علایم بالینی حاکی از آن بود که استفاده از آن می‌تواند فشار خون را در افراد مبتلا بخصوص در ساعات اولیه صبح که اوج خطر سکته مغزی و قلبی در بیماران است، کاهش دهد.
در این حال دکتر “مارتین باخمان” رییس مرکز تحقیقات شرکت بیوتکنولوژی “سی توز” در زوریخ نیز گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به فشار خون یا به دلیل عدم استفاده از دارو و یا اشتباه مصرفی آن هرگز بطور کامل درمان نمی شوند اما واکسن جدید که نام اختصاری  “cyt06برای آن انتخاب شده، می تواند جایز مناسبی برای استفاده از دارو در این قبیل بیماران باشد.
دکتر باخمان اضافه کرد: هورمونی موسوم به “آنجیو پنسین” عامل افزایش فشار خون در بدن افراد بیمار است که بعد از تزریق واکسن، سیستم ایمنی بدن هورمونهایی را علیه آنجیو پنسین فعال می‌کند که در نهایت کنترل این هورمون، منجر به کنترل بیماری در مبتلایان خواهد شد.
در حال حاضر در آلمان حدود  ۱۶میلیون نفر مبتلا به بیماری فشار خون بالا هستند و انتشار این خبر امید به بهبود بیماران را افزایش داده است هر چند که به گفته این محققان واکسن مذکور برغم موفقیت‌های اولیه هنوز در مرحله تحقیقاتی قرار دارد و انتظار می‌رود عرضه عمومی آن برای استفاده در سطح گسترده سالها به طول بیانجامد.
مرکز مذکور در حال حاضر علاوه بر واکسن کنترل بیماری فشار خون، سرگرم تحقیق بر روی ساخت واکسن بیماریهای دیگر نظیر روماتسیم، گرفتگی رگهای قلب و بیماری “ام اس” است.