تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

غذاهای مقوی و جذاب برای کودکان کدامند؟

۱- کباب میوه با سس پنیر از جمله غذاهایی که کودکان دوست دارند

شاید در حالت عادی فرزند شما علاقه‌ای به خوردن میوه‌ها نداشته باشد. این امر باعث می‌شود که ویتامین‌های مورد نیاز بدن تأمین نشده و سلامت جسمانی کودک آسیب ببیند. در نتیجه مشاهده خواهید کرد که فرزندتان از انرژی کافی برخوردار نبوده و معمولاً سرحال نیست.

برای مبارزه با این مشکل می‌توانید میوه‌هایی نظیر توت فرنگی، آناناس، سیب و انگور را در سیخ‌های چوبی کوچک مخصوص میوه قرار دهید و آن را با سس‌هایی نظیر خامه یا پنیرهای شیرین تزئین کنید. کودکان معمولاً از این وعده غذایی بسیار استقبال می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید با یک اقدام ساده مصرف میوه را در کودک خود افزایش دهید.

۲- نان تست با موز و خامه

از بین وعده‌های غذایی، صبحانه از اهمیت بسزایی برخوردار است. با این حال بسیاری از کودکان در هنگام صبح از اشتهای کافی برخوردار نیستند و به همین خاطر ممکن است این وعده غذایی مهم را از دست بدهند. با این حال تنها راه حل این است که به سراغ علایق کودک خود بروید و این وعده را برای او هیجان‌انگیز کنید.

برای مثال کودکان اغلب به نان تست بیشتر از نان‌های دیگر علاقه دارند و شکلات و موز نیز تا حد زیادی برای آن‌ها جذاب است. از همین رو می‌توانید خامه و موز را روی نان تست قرار داده و آن را با چیزهایی نظیر سس شکلات تزئین کنید تا کودکتان نسبت به صبحانه علاقه بیشتری پیدا کند.

۳- نان تست و کره بادام زمینی

اگر می‌خواهید کودکتان یک میان وعده سالم مصرف کند و به اندازه کافی انرژی به دست بیاورد کره بادام زمینی معمولاً گزینه بسیار مناسبی است. این ماده غذایی سرشار از پروتئین است و قابلیت زیادی در سیر نگه داشتن کودک دارد چرا که می‌تواند از افت قند خون جلوگیری کرده و انرژی بدن را در سطح بهینه نگه دارد. همچنین کره بادام زمینی حاوی مقادیر بسیاری منیزیم است که می‌تواند در سلامت استخوان و دندان‌های فرزندتان نیز اثرگذار باشد.

کودکان معمولاً از طعم کره بادام زمینی روی نان تست استقبال می‌کنند. البته این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است برخی افراد نسبت به این ماده غذایی حساسیت داشته باشند در نتیجه در اولین نوبت مقدار کمی از آن را به فرزند خود بدهید. در صورتی که واکنشی آلرژیک را در او مشاهده نکردید می‌توانید در دفعات بعدی با خیال راحت از آن استفاده کنید.

۴- پیتزا از جمله غذاهایی که کودکان دوست دارند

کودکان اغلب به غذاهای فست فودی به خصوص پیتزا علاقه بسیاری دارند. اگر بتوانید پیتزاهای ساده خانگی را هر از گاهی برای کودک خود درست کنید علاوه بر اینکه ساعات مفرحی را برای فرزندتان به ارمغان می‌آورید می‌توانید نسبت به رستوران‌ها غذای سالم‌تر و باکیفیت‌تری را در اختیار کودک خود قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.