تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

حیواناتی که مغز ندارند کدامند ؟

همه حیوانات دارای مغز نیستند و بنابراین بسیار جالب است که عملکردهای متفاوتی را بدون مغز از خودشان نشان می دهند و همچنین جالب است بدانید که این حیوانات می توانند به راحتی در طبیعت زنده بمانند و زندگی کنند. در این مورد تحقیقات زیادی انجام شده است و در این قسمت از گوناگون و جالب نمناک حیواناتی را به شما معرفی می کنیم که مغز ندارند.
حلزون
حلزون ها دارای قلب، کلیه ، معده ، دهان و سیستم عصبی هستند اما مغز ندارند. گرفتن آن ها بسیار راحت است و می توانید آنها را در هر جایی از دنیا ببینید.
عروس دریایی
عروس دریایی یکی از حیواناتی است که بدون مغز زندگی می کند و معمولاً در کل زندگی خود به یک ناحیه چسبیده است و می تواند در طول اقیانوس هم حرکت هایی داشته باشد و خودش را به سمت جلو هل بدهد.
خیار دریایی
این حیوان کوچک بامزه یکی از عجیب ترین حیواناتی است که بدون مغز زندگی می کند. پوست خیار دریایی شبیه به چرم است و می تواند یک پرش هزارمتری داشته باشد .
مرجان
مرجان ها نیز مانند ستاره های دریایی هستند. بسیاری از افراد مرجان ها را با گیاه اشتباه می گیرند اما آن ها حیوانات زنده ای می باشند که بدون مغز زندگی می کنند و ساختار بدنی آن ها بسیار ساده است.
ستاره دریایی
ستاره دریایی ماهی نیست و نمی تواند شنا کند اما در اقیانوس زندگی می کند. ستاره دریایی چشمان ریزی دارد و فقط می تواند نور و تاریکی را تشخیص دهد. این حیوان مغز ندارد و به آن هیچ نیازی نخواهد داشت.
توتیای دریایی
توتیای دریایی را می توان در کنار سواحل هم دید. این جانور شبیه به ستاره دریایی روی سنگ ها می نشیند و تغذیه می کند. توتیای دریایی یکی از حیواناتی است که در بدن خود مغز ندارد.
اسفنج دریایی
اسفنج دریایی سیستم ساده بدون مغز دارد اما با این حال می تواند از اطراف خود آگاهی داشته باشد. این حیوانات قادر به عطسه کردن نیز هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.