تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چگونگی تشخیص خرچنگ نر از ماده

در بیشتر خرچنگ های نر شکل شکم آنها (پلون) باریک و مثلثی است ، در حالی که ماده ها شکم گسترده تر و گرد تری دارند. بعلاوه ، خرچنگهای ماده پنجه ای کوچکتر از خرچنگهای نر دارند
خرچنگ ها از طریق مواد شیمیایی (فرومون) ، بصری ، آکوستیک یا لرزش ، یک جفت را جذب می کنند .
تولید مثل خرچنگ
تمام گونه های خرچنگ ها با تخم گذاری تولید مثل می کنند ، اما ماده ها و نرها برای لقاح تخم ها هنوز هم نیاز به جفت گیری دارند . هنگامی که لقاح صورت گرفته است ، تخمها روی شکم ماده ، در زیر دم آزاد می شوند و با یک ماده چسبنده ایمن می شوند. در این مکان ، آنها در طول رشد جنین محافظت می شوند. هنگامی که توسعه کامل شد خرچنگ ماده لاروهای تازه تخلیه شده را درون آب رها می کند. لارو خرچنگ مراحل بسیاری را در فرآیند تبدیل شدن به یک خرچنگ بزرگسال انجام می دهد.
پر مصرف ترین گونه خرچنگ جهان خرچنگ آبی ژاپنی است.
خرچنگ ها پس از از دست دادن پنجه ها می توانند پنجه های خود را مجددا بازسازی کنند.
خرچنگ ها اغلب زنده جوشانده می شوند
خرچنگ ها اغلب زنده جوشانده می شوند . در سال ۲۰۰۵ ، دانشمندان نروژی نتیجه گرفتند که سخت پوستان نمی توانند احساس درد کنند. با این حال ، مطالعه نشان داد که خرچنگ های هرمیتس در برابر شوک های الکتریکی واکنش نشان می دهند. این ممکن است نشانگر این باشد که برخی از سخت پوستان قادر به احساس درد و یادآوری درد هستند. خرچنگ ها به روش های مختلفی در سراسر جهان به عنوان یک غذا تهیه و خورده می شوند .
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.