تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چند حقیقت جالب در مورد چهارپایی به نام الاغ

حافظه خوبی دارند:
اگر با یک الاغ در رقابت حافظه شرکت کنید احتمالا بازنده شمایید. این موجودات میتوانند مکان هایی که در آنها بوده اند را به یاد بیاورند و الاغ های دیگری که حتی ۲۵ سال پیش دیده اند را شناسایی کنند.
بسیار محتاط هستند:
الاغ ها هوشیاری امنیتی بالایی دارند. اگر احساس کنند در شرایط خطرناکی قرار گرفته اند هرآنچه در توان دارند را انجام می دهند تا از مخمصه فرار کنند. البته این ویژگی گاهی تعبیر به حماقت این موجود می شود در حالی که هدف آن دور ماندن از خطر است.
به زیبایی علاقه دارند:
درست مانند انسان ها و میمون ها، الاغ ها هم دوست دارند یکدیگر را تمیز کنند. در واقع این موجودات که قبیله ای زندگی می کنند زیبایی را دوست دارند.
بسیار تمیزند:
الاغ ها موجوداتی بسیار تمیز هستند و اگر آب آشامیدنی شان پاک و زلال نباشد از خوردن آن خودداری میکنند.
اجتماعی هستند:
اگر فردی که دوستش دارند از آنها دور شود بسیار ناراحت و افسرده می شوند. الاغ ها جانورانی اجتماعی هستند و به خاطر پیوندهای عمیقی که با دوستان و خانواده شان دارند وقتی از آنها دور می شوند به شدت احساس تنهایی می کنند.
۱۸۶ گونه مختلف دارند:
در حال حاضر بالغ بر ۴۴ میلیون الاغ در سراسر دنیا وجود دارند که ابعاد و قیافه های خود را دارند و متعلق به یکی از ۱۸۶ گونه مختلف از این جانور هستند.
به روش های مختلفی با هم ارتباط برقرار می کنند:
الاغ ها از آن جهت گوش های بزرگی دارند تا بتوانند صدای یکدیگر را از راه دور بشنوند. آنها با عرعر کردن، سوت زدن، ناله کردن و خر و پف با هم ارتباط برقرار می کنند.
خودکفا هستند:
الاغ های صحرایی با سُم خود آنقدر زمین را می کنند تا به آب برسند و با این حال آب مورد نیاز پرنده ها، موش خرماها و دیگر جانوران کوچک صحرایی را تامین می کنند.
به گرما علاقه دارند:
الاغ ها زندگی در مناطق گرم و خشک را دوست دارند. زیستگاه طبیعی آنها نیز در بیابان ها و زمین های هموار است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.