تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

درمان خانگی خشکی پوست بدن در دوران بارداری

پوست در دوران بارداری دچار تغییرات زیادی می‌شود؛ استرچ مارک یا ترک های پوستی روی شکم شکل می‌گیرد و افزایش تولید خون باعث می‌شود پوست، قرمز و برافروخته شود. ترشح چربی اضافی باعث ایجاد بثورات پوستی و بروز جوش می‌شود و همچنین ممکن است پوست خشک شود. راه حل هایی برای درمان خانگی خشکی پوست برای زنان در طول دوران بارداری در نظر گرفته شده است.
تغییرات هورمونی موجب می‌شود که پوست تان قابلیت ارتجاعی و رطوبت خود را از دست بدهد؛ زیرا پوست به‌منظور رشد شکم، کشیده و سفت می‌شود. این موضوع می‌تواند منجر به پوست خشک با ترک های ریز، احساس خارش یا علائم دیگر (که اغلب همراه با خشکی پوست هستند) شود.
اگر دچار خشکی پوست هستید، در این مقاله به برخی از درمان های خانگی برای کمک به رطوبت رسانی پوست خشک در دوران بارداری اشاره شده است، برای آشنایی بیشتر با این درمان ها، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید…
شرایط پوست شما درحین بارداری
اکثر خانم‌ها در دوران بارداری پوست خشک و خارش شدید پوست را در ناحیه شکم خود تجربه می‌کنند. اما برخی از آن ها در نواحی زیر نیز احساس خارش دارند:
ران‌ها
سینه‌ها
بازوها
ممکن است در سه ماهه آخر بارداری، روی شکم برخی خانم‌های باردار دانه های قرمز روی پوست همراه با خارش ایجاد شود.
۱)ازمرطوب کننده مربوط به موادغذایی استفاده کنید.
برخی از محصولاتی را که به عنوان مواد لازم آشپزی خریداری می‌کنید، کاربرد دیگری مثل مرطوب کننده برای پوست خشک دارند. روغن زیتون و روغن نارگیل رطوبت زیادی را در پوست ایجاد کرده و سرشار از آنتی‌اکسیدان ها هستند.
تنها دو قطره کوچک از آن ها برای مالیدن روی پوست کافی ست تا پوست تان مرطوب شود. برای جلوگیری از احساس چربی و افزایش خاصیت آبرسانی، آن ها را روی پوست نم دار استفاده کنید و همچنین می‌توانید از مرطوب کننده پوست خشک استفاده کنید.
همچنین شی باتر و کره کاکائو جایگزین های طبیعی خوبی برای کرم مرطوب کننده‌ هستند. اگرچه کره کاکائو خوراکی است، اما باید از خوردن هر محصولی که فقط جهت استعمال موضعی تولید شده و برچسب خوراکی ندارد اجتناب کنید.
۲)صابون خود را بسازید.
یکی از راه‌های درمان خانگی خشکی پوست استفاده از صابون‌های خانگی است. از مواد شوینده بدن و صابون‌هایی که شامل الکل، مواد عطری یا رنگ‌های زیادی هستند استفاده نکنید؛ زیرا می‌تواند از علل خشکی پوست بدنتان شود. درعوض، می‌توانید از فوم شستشوی صورت ملایم یا صابون خانگی استفاده کنید.
روش تهیه صابون خانگی
۱ پیمانه سرکه سیب را با ۲ پیمانه آب مخلوط کنید تا یک ماده تمیزکننده طبیعی ایجاد کنید که سطح PH پوست تان را متعادل کرده و پوست خشک را تسکین دهد.
همچنین می‌توانید روغن نارگیل، عسل و صابون کستایل مایع (صابون روغنی با درصد بالای روغن زیتون یا همان صابون زیتون) را برای ساخت صابون حمام خانگی باهم ترکیب کنید. این صابون پوست‌تان را نرم‌تر از همیشه می‌کند. اما در استفاده از آن زیاده روی نکنید.
درجهت برطرف‌سازی چرک و چربی به مقدار لازم از آن استفاده کنید. هرگز پوست تان را با محصولات شوینده، زیاد خشک نکنید و به آن آسیب نرسانید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.