تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

عوامل ایجاد سیاهی دور چشم چیست؟

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

کمبود خواب
کمبود خواب باعث می شود پوست شما کمرنگ و کسل کننده به نظر برسد و همین امر باعث از بین رفتن بافت های تیره و رگ های خونی اطراف چشم می شود. پوست اطراف چشم از حساس ترین قسمت های صورت است که به دلیل کمبود خواب سبب تجمع مایعات در زیر چشم ها می شود و در نهایت منجر به پف شدن آنها می شود.
شایان ذکر خوردن نمک نیز در این می تواند دخیل باشد، بنابراین اگر دوست دارید که چشم های شاداب و زیبایی داشته باشید به خواب و خوراک خود اهمیت ویژه ای دهید.
فشار
زندگی استرس زا می تواند یکی از دلایل اصلی وجود تیرگی دور چشم باشد، همچنین این امر ممکن است منجر به موارد دیگری مانند خستگی، بی خوابی و غیره شود.
ژنتیک
طی آزمایش های متعدد نشان داده شده است که حلقه های اطراف چشم گاها ارثی است. همچنین می تواند ناشی از بیماری های دیگری مانند پرکاری تیروئید باشد. اما نگران نباشید با استفاده از پدهای کوچک چشم می توان برای همیشه از شر آنها خلاص شد.
آلرژی
در بعضی مواقع، آلرژی باعث می شود بدن افراد هیستامین بیش از حدی را آزاد کند و سبب گشاد شدن رگ های خونی اطراف چشم، منجر به ورم چشم ها و در نهایت تیرگی اطراف چشم ها می شود.
قرار گرفتن در معرض نور خورشید
بسیار شنیده ایم که قرار گرفتن طولانی در مقابل نور خورشید می تواند پیامدمهای منفی بسیاری داشته باشد. قرار گرفتن در معرض آفتاب در طولانی مدت باعث می شود بدن مقدار زیادی ملانین (رنگدانه مسئول رنگ پوست) را آزاد کند، که می تواند منجر به تیره شدن پوست در اطراف چشم شود.
افزایش سن
هرچه پیرتر می شویم، پوست ما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و از طرفی روند بازسازی کندتر پیش میرود، جای تعجبی نیست. هنگامی که این اتفاق برای پوست رخ دهد، پوست نازک تر می شود؛ پیری باعث نازک شدن پوست شما می شود که نتیجه آن ظهور رگ های خونی تیره در زیر چشمان است.
سبک زندگی ناسالم
زندگی بی تحرک می تواند منجر به خستگی و افسردگی در افراد شود. همچنین، سبک زندگی همراه با استعمال سیگار و الکل در این دوران، رگ های خونی را گشاد می کند و باعث تورم دور چشم می شود که به دنبال آن شاهد ایجاد کیسه های تیره در زیر چشم خواهیم بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.