تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

دیابتی ها چند وعده غذایی باید در یک روز داشته باشند؟

برای یک فرد مبتلا به دیابت یکی از چالش برانگیزترین کارها کنترل سطح قند خون است. کاهش شدید سطح قند اغلب منجر به تشنج و آسیب به سیستم عصبی می شود، بنابراین برای جلوگیری از چنین عوارضی آنها باید اعداد را در طول روز حفظ کنند که تنها با برنامه ریزی استراتژیک وعده غذایی حاصل می شود.
به گزارش ایندیاتایمز، از دوران کودکی به ما گفته شده است سه وعده غذایی در طول روز برای کسب همه مواد مغذی و انرژی لازم برای عملکرد صحیح بدن بسیار مهم است، اما وقتی صحبت از فرد مبتلا به دیابت می شود داشتن سه وعده غذایی بزرگ در طول روز برای این گروه از افراد کافی نیست.
یک بیمار دیابتی چه تعداد وعده غذایی باید داشته باشد؟
افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در صورت مصرف کربوهیدرات در فواصل کم در طول روز کنترل قند خون بهتری خواهند داشت. داشتن یک وعده غذایی بزرگ به طور هم زمان میزان قند خون آنها را به شدت افزایش می دهد حتی اگر آنها تحت نظر پزشک باشند و دارو مصرف کنند. افرادی که از دیابت رنج می برند باید کربوهیدرات و گلوکز مصرفی خود را به طور مساوی در طول روز تقسیم کنند نه اینکه به یکباره مقدار زیادی از آنها را مصرف کنند.
بیشتربخوانیم:داروی دیابت و ارتباط آن با بیماری قلبی
آنچه مطالعه می گوید
بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ در مجله دیابت و متابولیسم منتشر شده مصرف وعده های غذایی مکرر برای افراد مبتلا به دیابت گزینه بهتری است. این نتیجه گیری بر اساس مطالعه ای است که روی ۴۷ بزرگسال انجام شد که یا دیابت داشتند یا در گروه پیش دیابت قرار داشتند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند در دو گروه افراد پیش دیابت بودند در حالی که گروه سوم افراد مبتلا به دیابت بودند. از داوطلبان هر گروه خواسته شد به مدت ۱۲ هفته رژیم غذایی با حفظ وزن را دنبال کنند که در آن آنها باید سه یا شش وعده در طول روز می خوردند بعد از ۱۲ هفته برنامه غذایی آنها عوض شد. در پایان ۲۴ هفته مشخص شد شرکت کنندگانی که وعده های غذایی کم و مکرر خوردند راحت تر توانستند سطح قند خون خود را کنترل کنند.
بیشتربخوانیم:دیابتی ها در زمستان گواوا بخورند
جوانب مثبت و منفی داشتن وعده های غذایی کمتر
وعده های غذایی کم تر سطح قند خون شما را ثابت نگه می دارد و کمک می کند تا از نوسانات بزرگ تر گلوکز خون جلوگیری شود که در افرادی که فقط دو تا سه وعده در روز مصرف می کنند معمول است. علاوه بر این، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و مانع از خوردن غذاهای ناسالم می شود.
اگر فردی هستید که قصد لاغری دارید خوردن وعده های غذایی کم گزینه خوبی برای شما نیست زیرا این کار باعث می شود به راحتی کالری بیشتری بخورید، بنابراین در این مورد باید کاملا محتاط باشید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.