تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

دلایل ترک خوردگی پوست و راه های درمان آن چیست؟

علل ترک پوست دست و پا
ترک پوست دست، پا و لب ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد گردد.
خشکی پوست
AAD می‌نویسد، سرمای خشن زمستان و باد می‌توانند باعث تحریک پوست شوند. وقتی رطوبت هوا کاهش می‌یابد پوست خشک شده و شروع به ترک خوردن می‌کند.
در هوای سرد یا خشک، بسیاری از افراد دچار خشکی و ترک لب‌ها می‌شوند. لیسیدن، گاز گرفتن، و کندن پوست می‌تواند باعث بدتر شدن ترک لب شود
درماتیت تماسی
درماتیت تماسی نوعی راش خارش‌دار و خشکی پوست است که زمانی بروز می‌کند که شخص در تماس با یک ماده خاص قرار می‌گیرد. این اختلال ممکن است بر اثر ابتلاء شخص به آلرژی یا به علت سمی یا تحریک کننده بودن ماده مورد اشاره رخ دهد.
برای مثال، شخص مبتلاء به آلرژی لاتکس ممکن است در زمان پوشیدن دستکش‌های لاتکس دچار درماتیت تماسی شود. در طول فصل آنفولانزا، شستشوی مکرر دست نیز می‌تواند باعث خشکی پوست، خارش، یا ترک پوست گردد. این موضوع در مورد شستشوی دست‌ها در کوران پاندمیک COVID-19 یا کرونا نیز مصداق دارد.
درمان ترک پوست دست و پا
درمان خشکی و ترک پوست به علت و محدوده بروز ترک بستگی دارد. برای ترک‌هایی که در هوای سرد بروز می‌کنند یا نتیجه شستشوی مکرر دست هستند، AAD سیراب نگه داشتن پوست را توصیه می‌کند. شخص می‌تواند این کار را با استفاده از کرم‌ها یا پمادهای غیر معطر و فاقد رنگ بلافاصله پس از شستشوی دست انجام دهد. در زمان انتخاب مرطوب کننده برای ترک پوست مردم باید در پی محصولاتی دارای ترکیبات مفید زیر باشند:
روغن زیتون
روغن جوجوبا
کره شیا
اسید لاکتیک
اوره
هیالورونیک اسید
دایمتیکون
گلیسیرین
لانولین
روغن معدنی
محلول‌های نظافت دست دارای پایه الکلی نیز می‌توانند سبب خشکی دست شوند بنابراین متخصصان پوست استفاده از مرطوب کننده را به دنبال استفاده از این مواد توصیه می‌کنند
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.