تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح عینک زدن چگونه است؟

هماهنگی عینک و نوع صورت
ببینید چه عینکی به صورت شما می‌خورد. ایرادی ندارد عینکی را انتخاب کنید که از ظاهرش خوش‌تان آمده، اما برخی از طرح‌ها به چهره‌های خاصی می‌آید. برای شناختن شکل چهره‌ی خود ببیند آیا طول آن بیشتر از عرض آن است؛ آیا شکل فک شما گرد، مربع و یا نوک تیز است؛ و آیا خط پیشانی عریض و یا باریک است.
اگر چهره‌ی شما گرد است از عینک زاویه‌دار با فریم نازک استفاده کنید. طول و عرض صورت‌های گرد تقریبا با هم برابر است و شکلی منحنی دارند. شیشه‌های راست و مستطیلی چهره‌ی شما را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند به ویژه اگر عینک را روی قسمت بالای صورت قرار دهید. از فریم‌های نازک استفاده کنید. فریم‌های ضخیم‌تر صورت گرد را می‌پوشانند.از عینک پروانه‌ای شکل استفاده کنید که در آن شیشه‌ها به سمت بینی باریک می‌شوند. برای ایجاد تضاد بهتر گوشه‌ها باید زوایه‌دار باشند.
اگر چهره‌ی شما مربعی است از فریم‌های نازک با شیشه‌های گرد و بزرگ استفاده کنید. چهر‌‌ه‌های مربعی زوایه‌دار هستند با چانه‌ای صاف و فکی برجسته. اگر می‌خواهید شکلی ملایم‌تر و نرم‌تر به این چهره بدهید از شیشه‌های گرد استفاده کنید. اگر همین شکل صورت را دوست دارید و نمی‌خواهید با زدن عینک وحشتناک به نظر برسید، باز هم می‌توانید از شیشه‌های مربعی شکل استفاده کنید اما شیشه‌ها باید بزرگ باشد و طول و عرض آن تقریبا برابر باشد. از شیشه‌های باریک و مستطیلی استفاده نکنید.
اگر چهره‌ی شما بیضی شکل است از هر نوع عینکی می‌توانید استفاده کنید. صورت‌های بیضی شکل کشیده و نسبتا لاغر هستند، چانه‌ی‌شان گرد است و گونه‌ها بالاست. این نوع صورت به هر نوع عینکی می‌خورد. می‌توانید از فریم‌های گرد یا مربعی استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید از شیشه‌های عریض یا باریک بر طبق میل خود استفاده کنید اما به شرطی که بیش از حد گرد و یا زاویه دار نباشد. فریم ضخیم به این نوع چهره می‌آید اما نباید بیش از حد پهن باشد چون ویژگی ‌های چهره‌ را می‌پوشاند.
اگر چهره‌ی شما به شکل قلب است از شیشه‌های مخروطی استفاده کنید. مشکل بتوان عینکی را برای چهره‌ای انتخاب کرد که گونه‌های باریک و چانه‌ای کوچک دارد. اگر می‌خواهید چانه‌ی نوک تیز شما جلب توجه نکند، از شیشه‌هایی استفاده کنید که از بالا به پایین باریک می‌شوند. همین طور شکل مخروط پروانه‌ای می‌تواند توجه را به مرکز صورت جلب کند. از شیشه‌های مربعی شکل دوری کنید چون به صورت هایی که به شکل قلب است نمی‌آید. هرگز از فریم‌های باریک استفاده نکنید و به‌جای آن‌ها از فریم‌های فلزی یا پلاستیکی ضخیم‌تر استفاده کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.