تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح عذرخواهی کردن جگونه است؟

مرحله ۱:ابراز ندامت:
هر عذرخواهی باید با دو کلمه جادویی برگزار شود:”من متاسفم” یا “عذرخواهی می کنم”. این ضروری است زیرا این واژه ها بیش از پیش اعمال شما را مورد انتقاد قرار می دهد. به عنوان مثال، می توان گفت:”من متاسفم که دیروز به شما پرخاش کردم. احساس خجالت و شرمساری را از طریق نحوه عمل من احساس می کنی.” کلمات شما باید صادق و معتبر باشد. با خود و با شخص دیگر صادق باشید، چرا که می خواهید عذرخواهی کنید.
هر زمان که انگیزه های ناخوشایند دارید، عذرخواهی نکنید، یا اگر آن را به عنوان یک وسیله ای برای پایان دادن به قائله مشاهده کنید، هرگز عذرخواهی شما درست و حتی مثمر ثمر نخواهد بود. از دست ندادن زمان نیز در اینجا مهم است. به محض این که متوجه شدید که شخص دیگری را مورد ظلم یا ناراحتی و خسارت قرار داده اید، عذرخواهی کنید.
مرحله ۲:پذیرش مسئولیت؛
سپس، مسئولیت اعمال یا رفتارتان را بپذیرید و اذعان کنید که آگاه هستید چه کاری انجام داده اید. در اینجا، شما باید با فردی که مرتکب اشتباه شده اید، همدردی کنید و نشان دهید که متوجه شدید که احساسات او را چگونه متشنج کردید. فرض نکنید – و به جای آن، سعی کنید خودتان را جای شخص قرار دهید و تصور کنید که احساسش چگونه است.
به عنوان مثال:”من می دانم که احساسات شما را دچار آسیب کرده ام، زمانی که دستانتان را گرفته بودم ، مطمئن هستم که این شما را خجالت زده می کند، به ویژه از آنجا که هرکسی دیگر در تیم وجود دارد. من اشتباه کرده بودم که با شما اینطور رفتار کردم.”
مرحله ۳:وضعیت را اصلاح کنید:
هنگامی که عذرخواهی می کنید، اقدام کرده اید تا وضعیت درست شود. در اینجا دو مثال وجود دارد:«اگر چیزی وجود دارد که برای شما انجام دهم، لطفا بخواهید.»
«من متوجه شدم که اشتباه کردم که توانایی شما را برای برگزاری جلسه کارکنان خود دست کم گرفتم. من می خواهم شما جلسه فردا را رهبری کنید تا مهارت های خود را نشان دهید.»
به دقت در مورد این مرحله فکر کنید. حرکات بیخودی و حیله گرانه یا وعده های خالی، آسیب بیشتری نسبت به همراهانتان ایجاد می کنند. از آنجا که شما احساس گناه می کنید، ممکن است وسوسه شوید که اضواع بیشتر از آنچه مناسب است، باشد بنابراین در آنچه که پیشنهاد می کنید، لطفا اعتدال را رعایت کنید.
مرحله ۴:وعده ندهید که این اتفاق دوباره هرگز نخواهد افتاد:
آخرین مرحله این است که توضیح دهید که شما این عمل یا رفتار را تکرار نخواهید کرد. این مرحله مهم است، زیرا به شخص اطمینان میدهید که قصد تغییر رفتارتان را دارید. این به شما کمک می کند اعتماد را بازسازی کنید و رابطه را تعمیر کنید. اما شما می توانید بگویید:«از حالا به بعد استرسم را کنترل میکنم ،تا به شما و بقیه تیم ضربه نزنم، و من می خواهم که اگر دوباره این کار را انجام دادم ، به من یادآوری کنید» اطمینان حاصل کنید که در چند روز یا چند هفته آینده این تعهد را قبول می کنید. اگر قول بدهید رفتار خود را عوض کنید، اما در عمل از آن پیروی نکنید، جلوی دیگران حُسن شهرت و اعتماد خود را زیر سوال قرار می دهید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.