تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

چقدر کلسیم باید مصرف کرد؟

برای داشتن استخوان‌های قوی مهم این است که در دوران کودکی و جوانی به مقدار کافی کلسیم مصرف کنیم. بنا بر اعلام بنیاد تغذیهٔ بریتانیا “بدن ما در حدود ۲۰ سالگی به “بیشترین” میزان تراکم استخوانی خود می‌رسد، اما میزان تراکم استخوانی در افراد مختلف با هم فرق می‌کند. هرچه درابتدای دوران جوانی به تراکم استخوانی بیشتری برسیم و در دوران بزرگسالی این تراکم را به سرعت کمتری از دست ‌دهیم، بهتر است”. به این ترتیب می‌بینیم که مصرف کلسیم کافی در هر سنی اهمیت دارد.
بنا بر نظر‌سنجی تغذیه و رژیم‌غذایی بریتانیا، بزرگترین گروه از افراد که کمتر از مقدار پیشنهادی کلسیم مصرف می‌کنند دختران ۱۱ تا ۱۸ ساله هستند که ۲۲درصد از آنها کمتر از مقدار استاندارد مصرف مواد‌غذایی (ال‌آر‌ان‌آی) (مقدار لازم مصرف مادهٔ مغذی برای ۲،۵ درصد از افرادی که کمترین نیاز به آن را دارند) کلسیم مصرف می‌کنند. بنا بر همین نظر‌سنجی ۱۱درصد از پسران هم در همین ردهٔ سنی دچار کمبود‌ مصرف مواد معدنی دیگر هستند. در سنین ۱۱ تا ۱۸ سال پسران روزانه نیاز به ۱۰۰۰ میلی‌گرم و دختران نیاز به ۸۰۰ میلی‌گرم کلسیم دارند.
بزرگسالان بالای ۱۹ سال باید روزانه ۷۰۰ میلی‌گرم کلسیم مصرف کنند (زنانی که به فرزند خود شیر می‌دهند باید روزانه۵۵۰ میلی‌گرم بیشتر کلسیم مصرف کنند). بنا بر اعلام انجمن رژیم‌های غذایی بریتانیا مصرف کلسیم برای زنان پس از دوران یائسگی و مردان بالای ۵۵ سال به دلیل از‌دست دادن تراکم بافت استخوانی به ۱۲۰۰ میلی‌گرم در روز می‌رسد.
کلسیم در بدن ذخیره می‌شود، از این رو لازم نیست که مقدار پیشنهادی را به صورت روزانه مصرف کنید، هر چند باید حواس‌تان به میانگین مصرف روزانهٔ کلسیم در طول زمان باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.