تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

آبشار ایگواسو کجاست؟

محتوای صفحه
  1. معرفی
  2. آدرس
  3. دسترسی

 

المپیک ریو نزدیک است و هواداران زیادی برای تماشای مسابقات به کشور برزیل سفر خواهند کرد. علاوه بر مسابقات نباید از تماشای جاذبه‌های دیدنی این کشور نیز غافل شد. آبشار ایگواسو یکی از این جاذبه‌های قابل توجه به شمار می‌رود که نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

معرفی

آبشار ایگواسو

آبشار ایگواسو

ایگواسو آبشار زیبای نعلی شکلی است که روی رود ایگواسو در مرز بین برزیل و آرژانتین قرار دارد. آبشار ایگواسو (آب بزرگ) با طول ۲.۷ کیلومتر در سال ۱۵۴۱ توسط مکتشفی اسپانیایی به نام “آلوار نونز کابزا د واکا” کشف شد. این آبشار دو قسمت مجزا دارد که هر بخش از صدها آبشار کوچک‌تر (حدود ۲۷۵ آبشار با ارتفاعی بین ۳۰ تا ۴۰ و ۶۰ تا ۸۲ متر) تشکیل شده است. جالب اینکه آبشار ایگواسو حدود ۳ برابر از آبشار نیاگارا بزرگ‌تر است. وسعت این آبشار حتی از آبشار باشکوه ویکتوریا در آفریقا هم جلو می‌زند. البته حدود ۹۰۰ متر از طول ۲.۷ کیلومتری آبشار ایگواسو هیچ‌گونه ریزشگاه آبی ندارد. حجم آب آبشار در فصل‌های پرباران به ۱۲,۷۵۰ مترمکعب بر ثانیه خواهد رسید. این آب در پایین‌تر درون دره‌ای ژرف و عمیق جمع‌آوری و به رود پارانا تخلیه می‌شود. بخش برزیلی آبشار (تنها ۲۰ درصد آن در برزیل و مابقی در آرژانتین واقع شده است)  در شهر “فوز دو لوآچو” قرار دارد. بخش برزیلی آبشار ایگواسو در پارک ملی به همین نام (Iguaçu National Park) واقع شده است. اطراف بخش آرژانتینی را نیر پارک ملی ایگوازو (Iguazú National Park) فرامی‌گیرد.  این پارک‌های ملی بزرگ میزبان گونه‌های با ارزش جانوری و گیاهی متنوعی شامل  پگونیا، ارکیده، پرندگان رنگی مختلف و هزاران پروانه هستند. پارک ملی ایگواسو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. این آبشار همچنین در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان یکی از هفت عجایب طبیعی جدید دنیا انتخاب شد.

آدرس

برزیل، شهر فوز دو لوآچو، پارک ملی ایگواسو

دسترسی

آبشار ایگواسو

آبشار ایگواسو

آبشار ایگواسو

نکته:

دسترسی به آبشار ایگواسو از هر دو کشور آرژانتین و برزیل امکان‌پذیر است، اما به دلیل پیش رو بودن المپیک ریو و سفر اکثر هم‌وطنان به کشور برزیل، ما تنها راه‌های دسترسی از طریق این کشور را ذکر کرده‌ایم. سعی خواهیم کرد در اولین فرصت راهنمای جامع بازدید از آبشار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.  

یادتان باشد دسترسی به این آبشار به‌هیچ‌وجه ارزان و راحت نیست. اما اطمینان می‌دهیم ارزشش را خواهد داشت. دسترسی به این آبشار در برزیل از طریق شهر “فوز دو لوآچو” امکان‌پذیر است. این شهر  امنیت قابل قبولی دارد. یکی از راه‌های دسترسی به آبشار سفر به فوز دو لوآچو به وسیله‌ی هواپیما است. از طریق ریو که سفر کنید، معمولا در مسیر سفر به فوز دو لوآچو در سائوپائولو توقف کوتاهی خواهید داشت.  (اگر مایل بودید می‌توانید دو روزی را هم در این کلانشهر سپری کنید). در فوز دو لوآچو اتوبوس‌ها هر ۲۲ دقیقه یک‌بار از پایانه اتوبوس شهری (Terminal de Transporte Urbano) به مرکز بازدیدکنندگان در ورودی پارک ملی ایگواسو اقدام به جابجایی مسافران می‌کنند. کرایه‌ی ۳.۲۰ رئالی  این اتوبوس‌ها، آن‌ها را به یکی از ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه‌های دسترسی به آبشار تبدیل می‌کند. اگر ماجراجویی‌تان را از خود ترمینال شروع می‌کنید، این هزینه را باید در ورودی ترمینال بپردازید. هنگام ورود به ترمینال باید سوار اتوبوس شماره‌ی ۱۲۰ شوید. اگر مشکلی در مسیریابی داشتید، دفتر اطلاعات گردشگران در ورودی ترمینال شما را راهنمایی خواهد کرد. این سفر حدود ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد. هزینه‌ی ورود به پارک ۵۷.۳۰ رئال برزیل می‌شود.

اگر نیاز به انعطاف بیشتری در طول سفر دارید و همچنین می‌خواهید از بخش آرژانتینی آبشار هم دیدن کنید، بهترین راه اجاره‌ی اتومبیل و رانندگی است. اصلی‌ترین دفاتر کرایه‌ی اتومبیل در فرودگاه برزیلی شهر فوز دو لوآچو هستند. فقط یادتان باشد قبل از کرایه، ذکر کنید که قصد بازدید از بخش آرژانتینی آبشار را دارید. برای این کار نیاز به مجوز این شرکت‌ها دارید. بیمه‌ی این ماشین‌های کرایه‌ای برزیلی در آرژانتین نامعتبر هستند، بنابراین نیاز به تهیه‌ی یک کارت ویژه‌ی به نام “carta verde” در برزیل دارید. این کارت‌ها را می‌توانید در غرفه‌های لاتاری تهیه کنید.

همچنین اگر در یکی از هتل‌های واقع در پارک ملی ایگواسو اقامت داشته باشید، از آنجایی که این هتل‌ها تا آبشار فاصله‌ی چندانی ندارند، می‌توانید با پای پیاده اطراف پارک و آبشار را سیر کنید.

آبشار آیگواسو در منطقه‌ای گرمسیری واقع شده است، بنابراین ممکن است از چند ساعت تا چند روز شاهد ریزش باران شدید باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.