تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

فال روزانه ۳۰ خرداد ۹۸

فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون. در مطلب زیر فال امروز از نظرتان می گذرد.

 

 

 

متولدین فروردین

صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را***که سر به کوه و بیابان تو داده‌ای ما را
شکرفروش که عمرش دراز باد چرا***تفقدی نکند طوطی شکرخا را

تعبیر:از اینکه اگر پیروز نشوی می ترسی و مدام در حال رنجیدن هستی تا رنج نبینی به مقصود نمی رسی. اگر قرار باشد با نبودن درد و مشقت وصل حاصل شود، نتیجه ی کار برایت لذت بخش نخواهد بود و در راه رسیدن به مقصود امکان از دست دادن مال و آبرو نیز می باشد.

 

 

 

انرژی شما در سطح بسیار بالایی قرار دارد و از شور و اشتیاق بسیار زیادی برخوردار هستید که به شما اجازه می دهد هر موقعیتی را به نفع خودتان تغییر دهید. شما از در حال حاضر از توانایی فوق العاده ای برای تبدیل موقعیت های بد و ناخوشایند به شرایط خوب و ایده آل دارید. شما خیلی خوب می دانید چطور باید حال و هوای آنهایی که ناراحت و افسرده هستند را تغییر دهید و روحیه شان را خوب کنید، اما امروز برخی مسائل احساسی تر از آن چیزی هستند که شما بتوانید کاری در مورد آنها انجام دهید و به راحتی با آنها روبرو شوید. بعضی از اطرافیانتان امروز حالت دعوایی و آماده به مبارزه ای به خودشان گرفته اند و منتظر بهانه می گردند تا دعوا راه بیندازند. مواظب خودتان باشید!

 

متولدین اردیبهشت

آن ترک پری چهره که دوش از بر ما رفت***آیا چه خطا دید که از راه خطا رفت

تا رفت مرا از نظر آن چشم جهان بین***کس واقف ما نیست که از دیده چه‌ها رفت

تعبیر:هنوز خیلی خامی چیزهایی را که به دست آورده ای از دست خواهی داد. استراحت و آسایش دیگر کافی است به عقل خودت رجوع کن. نفس اماره را در خود از بین ببر که این نفس بنیادت را از بین می برد چون باد پائیزی بهار دل تو را پیر می کند و این را هم بدان که همگان از کارهای پنهانی تو باخبرند.

 

 

 

آیا امروز هر بار که می خواهید در مورد موضوعی حساس، مهم و یا جدی و عمیق صحبت کنید یک نفر رشته کلام را از دستتان خارج می کند؟ به نظر می رسد که امروز نمی توانید با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنید. شما ترجیح می دهید در ارتباط با هر موضوعی به سراغ عمق مطلب بروید، اما به نظر می رسد که دیگران برخلاف شما برخوردی بسیار سطحی دارند. راه های بسیار زیادی برای روبرو شدن با یک مشکل و زوایای دید متعددی برای نگاه کردن به یک موضوع و موقعیت وجود دارند. به جای اینکه با دیگران به خاطر داشتن نگرشی متفاوت بجنگید بهتر است به فکر پیدا کردن افرادی باشید که نگاهشان به شما شبیه است.

 

متولدین خرداد

صوفی بیا که آینه صافیست جام را***تا بنگری صفای می لعل فام را

راز درون پرده ز رندان مست پرس***کاین حال نیست زاهد عالی مقام را

تعبیر:دارید خودتان را خسته می کنید و کاری از پیش نمی برید. هر چه شما در فکر وصل یار هستید او در حال فرار است پس خودتان را آزار ندهید و پافشاری تان بی مورد است.قسمت اینطور بوده.فقط دست به دعا بردارید و متوسل به قرآن شوید و مرادتان را از حق تعالی بخواهید. انشاالله که خیر است.

 

 

 

امروز برای شما روز فوق العاده ای خواهد بود. شما از لحاظ عاطفی احساس قدرت می کنید و از انرژی بسیار بالایی برخوردار هستید که به شما اجازه می دهد هر کاری که دلتان بخواهد را با موفقیت به انجام برسانید. به جای اینکه یک سردرد کوچک را بهانه کرده و در خانه بمانید و هیچ کاری انجام ندهید، سعی کنید از آن بیشترین بهره ی ممکن را ببرید. به جای اینکه همه چیز را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و زندگی دیگران را نقد و بررسی کنید بهتراست نگاهی به خودتان و زندگی تان بیندازید و به اینکه در حال حاضر چه انتخاب هایی می توانید داشته باشید فکر کنید. منابعی که در دسترس دارید را در نظر گرفته و بهترین راهی که فکر می کنید را در پیش بگیرید.

 

متولدین تیر

اگر چه عرض هنر پیش یار بی‌ادبیست***زبان خموش ولیکن دهان پر از عربیست

پری نهفته رخ و دیو در کرشمه حسن***بسوخت دیده ز حیرت که این چه بوالعجبیست

تعبیر: خویب های و محسناتتان همه را مجذوب خود ساخته و این یکی ار دلایل خوبی باطن شماست. دوستان و آشنایان جملگی شما را دوست دارند و هواخواهتان هستند. همه در مقابلتان خودشان را کوچک می دانند. فتنه را خاموش و آشتی ها را برپا می سازید. کسی از شما ناراحتی ندارد. همه در حق شما دعا و ثنا می گویند.

 

 

 

امروز این طور به نظر می رسد که هیچ چیزی به آن صورتی که شما دلتان می خواهد پیش نمی رود. ذهن منطقی تان این را به شما می گوید که اوضاع روبراه است و تمام چراغ هایی که سر راهتان قرار دارند سبز هستند و می توانید نقشه هایتان را بر اساس میل خودتان پیش ببرید، اما صدایی از درونتان راه دیگری را به شما پیشنهاد می کند. شاید این ندای درونی می خواهد به شما نشان بدهد که نقشه هایتان نقص های کوچکی دارند که باید برطرف شوند. شاید بالاخره وقت آن رسیده باشد که رازی را که در سینه تان پنهان کرده اید و احساساتی را که برای مدت های طولانی سرکوب کرده اید برملا کنید و دست از خفی کردن آنها بردارید.

 

متولدین مرداد

زان یار دلنوازم شکریست با شکایت***گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت

بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم***یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت

تعبیر: یاد ایام قدیم دلت را شاد می کند. به یاد روزهایی می افتی که صبح و شام آزاد بودی. درد دل زیادی داری و به دنبال یک هم راز و هم سخن می گردی. خود را ضعیف می پنداری اما دلت قوی است. حالا می فهمی که نصیحت بزرگان چقدر باعث موفقیتت شده. تمام خاطرات با قید تاریخ روی قلبت حک شده است و تو تا آخر عمرت به نیک نامی و کامروایی زندگی می کنی.

 

 

 

شما در حال حاضر از لحاظ عاطفی خیلی قویتر از همیشه شده اید و حتی خودتان هم از قدرتی که در رویارویی با موقعیت های مختلف و افکار متعصبانه و مکالمات جدی دارید شگفت زده خواهید شد. شما بیشتر وقت ها به راحتی با دیگران کنار می آیید و خودتان را با جریان امور هماهنگ می کنید، اما امروز اوضاع فرق کرده است و دلتان می خواهد در هر مکان و موقعیتی مقام رهبری را به دست بگیرید و به دیگران بگویید چکار کنند و چه مسیری را در پیش بگیرند. شما خیلی خوب می دانید که چه می خواهید و به کجا می خواهید بروید، به همین دلیل هم منطقی ترین کاری که دیگران می توانند بکنند این است که رهبری شما را بپذیرند.

 

متولدین شهریور

حسن تو همیشه در فزون باد***رویت همه ساله لاله گون باد

اندر سر ما خیال عشقت***هر روز که باد در فزون باد

تعبیر:هر چقدر کوشش کنی همانقدر نتیجه می گیری. به امی این نباش که از غیب برایت کاری انجام شود. همه چیز برای موفقیت مهیاشت کمی همت لازم است. کوچکترین خلافی باعث می شود هر چه را به دست آورده ای از دست بدهی. پایت را از گلیم خویش درازتر نکن. خداوند گواه بر اعمال توست. تلاشت را بیشتر کن، عمر زودگذر است. شما ذکرت سلامتی برای دیگران و خود باشد.

 

 

 

 

امروز از آن روزهایی است که دلتان می خواهد هیچ کاری نکنید و فقط استراحت کنید، اما احتمال اینکه بتوانید چنین کاری کنید تقریبا نزدیک به صفر است. در واقع وجدانتان به شما اجازه ی چنین کاری را نخواهد داد و صدایی از درونتان شما را به کار و تلاش مجبور خواهد کرد. حتی اگر کار چندان مهمی برای انجام دادن نداشته باشید هم به طور خودکار به سراغ تمیز کردن خانه و کارهایی از این قبیل خواهید رفت. همه ی این کارها را کنار بگذارید و وقت خودتان را با کارگری در خانه هدر ندهید. اگر انرژی تان اضافه تر از حد نیازتان است چرا آن را برای انجام کارهای بهتری مورد استفاده قرار نمی دهید؟ مثلا چرا کمی تفریح نمی کنید؟!

 

متولدین مهر

صحن بستان ذوق بخش و صحبت یاران خوش است***وقت گل خوش باد کز وی وقت میخواران خوش است

از صبا هر دم مشام جان ما خوش می‌شود***آری آری طیب انفاس هواداران خوش است

تعبیر: برای آینده ی خود چه کاری انجام داده ای. وقت گذشته، عمرت هم تلف شده بدوناینکه برای فردایت فکری کرده باشی. این حاصل غرور خودت می باشد. غرورت را کنار بگذار تا دوباره متولد شده و بتوانی آینده را بسازی. توبه کن تا عمر از دست رفته دوباره بازگردد و قلب تاریکت روشن گردد.

 

 

انگار امروز فقط برای شما ساخته شده است. شما از لحاظ عاطفی بسیار قوی هستید و چنان حس خوبی دارید که خودتان فکر می کنید اگر بخواهید می توانید با یک پرش عمیق ترین پرتگاه ها را هم پشت سر بگذارید. از این فرصت استفاده کنید و پروژه هایی که برای مدت ها از شروعشان وحشت داشته اید را آغاز کنید. شما انرژی فوق العاده ای را در اختیار دارید و اعتماد به نفستان نیز در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. شما در حال حاضر می توانید در انجام هر کاری موفق باشید، پس وقتتان را با انجام کارهای بیهوده هدر ندهید و سعی کنید کارهایی را انجام دهید که در پایان روز وقتی به نتیجه زحمات خود نگاه می کنید احساس رضایت کنید.

 

متولدین آبان

آخر به چه گویم هست از خود خبرم چون نیست***وز بهر چه گویم نیست با وی نظرم چون هست

شمع دل دمسازم بنشست چو او برخاست***و افغان ز نظربازان برخاست چو او بنشست

تعبیر:کاری را که می خواهید انجام بدهید پنهان کنید. کار را هر چند کوچک است بزرگ بدانید، خیال پردازی را کنار بگذارید و وقت را غنیمت شمارید تا صاحب مقام و منزلت شوید. روزگار تنگدستی به پایان رسیده و زمان آسایش است. عمرتان طولانی است وضعیت فعلی تان تغییر می کند.

 

 

 

 

این اواخر احساس می کنید که انرژیتان نسبت به همیشه کمتر است. با وجود اینکه تمام روز مشغول کار و تلاش هستید، در پایان روز وقتی به رختخواب می روید احساس می کنید که هیچ کاری انجام نداده اید. دیگر وقت آن فرا رسیده است که از وقتتان استفاده ی بهتری کرده و کارهایتان را هم اولویت بندی کنید. کارهایی که برای دیگران و کارهایی که برای خودتان انجام می دهید را با هم مقایسه کنید. شاید باور نکنید اما این عدم تعادل و این همه بی انصافی که در حق خودتان کرده اید واقعا بیرحمانه است. از امروز به عنوان فرصتی ایده آل برای توجه به خودتان استفاده کنید و خودتان را به عنوان اولویت اصلیتان انتخاب کنید.

 

متولدین آذر

دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیر ما***چیست یاران طریقت بعد از این تدبیر ما

ما مریدان روی سوی قبله چون آریم چون***روی سوی خانه خمار دارد پیر ما

تعبیر:از روزگار انتظار بی اندازه داری و مرتب گله می کنی. زیاد شکایت نکن. حوادثی برایت اتفاق می افتد تا امتحان شوی. غم دنیا را نخور اینها همه خواست خداوند است پس از روزهای خوش زندگیت نهایت استفاده را بکن و از آنلذت ببر و قدر نعمت های خدا را بدان.

 

 

 

 

امروز احساس می کنید که هیچ انرژی و توانی برایتان باقی نمانده است و دلتان می خواهد بیخیال همه چیز بشوید و چشمتان را به روی همه چیز ببندید، اما اکنون زمان خوبی برای تسلیم شدن نیست. شاید امروز بهترین روز زندگیتان نباشد، اما این بدان معنی نیست که باید روی همه چیز خط باطل کشیده و خودتان را در گوشه خانه زندانی کنید. شاید حال و هوایتان مثل همیشه نباشد، اما شما این توانایی را دارید که خودتان را از این وضعیت بیرون بکشید. کافی است کمی انعطاف پذیری نشان دهید و خودتان را با شرایطی که برایتان پیش می آیند تطبیق دهید؛ قدرت درونی خودتان و توانایی هایتان را دست کم نگیرید!

 

متولدین دی

خواب آن نرگس فتان تو بی چیزی نیست***تاب آن زلف پریشان تو بی چیزی نیست

از لبت شیر روان بود که من می ‌گفتم***این شکر گرد نمکدان تو بی چیزی نیست

تعبیر:ناشکری نکن فقط به فکر خودت نباش به دیگران هم نگاه کن. از بلاتکلیفی نجات خواهی یافت. دوستان و آشنایان کمکت می کنند. کمی طاقت بیاور. فکر نکن که تنهایی، خدا با توست. تو به مقامی می رسی که همگان حیرت می کنند و این زمان دور نیست.

 

 

 

 

انرژی شما در حال حاضر در سطح بسیار بالایی قرار دارد و توانایی فوق العاده ای در اختیار دارید که به شما این فرصت را می دهد تا هر شرایطی را به نفع خودتان تغییر دهید. شما قدرت بی نظیری در تغییر دادن شرایط بد و تبدیل کردن آنها به موقعیت های خوب دارید و خیلی خوب می دانید چطور روحیه دیگران را حتی وقتی در بدترین شرایط ممکن قرار دارند تغییر دهید. با این همه امروز ممکن است برخی مسائل احساسی در حدی باشند که نتوانید به راحتی با آنها کنار بیایید. نگران نشوید، این موضوع ربطی به رابطه عاطفیتان ندارد، اما بعضی ها چنان رفتارهای تندی از خودشان نشان می دهند که برایتان قابل هضم نیست؛ سپرهای دفاعیتان را آماده کنید.

 

متولدین بهمن

چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست***سخن شناس نه‌ای جان من خطا این جاست

سرم به دنیی و عقبی فرو نمی‌آید***تبارک الله از این فتنه‌ها که در سر ماست

تعبیر: اگر کار را برای رضای خداوند انجام داده ای پس چرا دیگر شکایت می کنی. خداوند مزد تو را می دهد. پیر دانایی راه تاریک تو را با علم خودش روشن می کند ولی راه بسیار طولانی و مقصد دور است. تو از عاقبت گناه باخبری پس چرا گناه می کنی. با توسل به قرآن آبروی ریخته ات بر می گردد.

 

 

 

با وجود این که روزهای شما پر از کار و فعالیت هستند، شب که به رختخواب می روید با فکر کردن به کارهایتان احساس می کنید که کار چندانی انجام نداده اید. و حالا این موضوع باعث تحلیل رفتن و پراکندگی انرژی شما شده است. زمان آن فرا رسیده است که کارهایتان را اولویت بندی کنید. نگاهی به کارهایی که هر روز انجام می دهید بیندازید و ببینید کدام کارها را برای دیگران و کدام ها را برای خودتان انجام می دهید. از دیدن بی انصافی ای که در حق خودتان می کنید و عدم رعایت اعتدال قطعا شگفت زده خواهید شد. امروز فرصت را عنیمت شمرده و با خودتان قرار بگذارید هر اری که انجام می دهید فقط برای خودتان باشد و نه دیگران!

 

متولدین اسفند

تا سر زلف تو در دست نسیم افتادست***دل سودازده از غصه دو نیم افتادست

چشم جادوی تو خود عین سواد سحر است***لیکن این هست که این نسخه سقیم افتادست

تعبیر:راهی را که می روید درست است از تدبیر و اندیشه ی خودتان استفاده کنید. به زیارت کعبه مشرف می شوید. به زودی در جمعی حاضر می شوید که تقدیر و اینده ی شما در آنجا رقم زده می شود و به نشانه هایی دست پیدا می کنید که بسیار خوب است. پرهیزگار باشید تا از تیر بلا در امان بمانید.

 

 

 

امروز احساسات و کارهایتان به خوبی با هم هماهنگ و هم جهت شده اند و این بدان معناست که شما دارید کارهایی را انجام می دهید که با خود واقعی و باورهای حقیقیتان تطابق بیشتری دارند. این هماهنگی فوق العاده شما را از دردسرها و مشکلات دور نگه خواهد داشت و کمک خواهد کرد که روی انجام کارهایتان متمرکز شوید و بهترین نتیجه های ممکن را به دست بیاورید. تا وقتی بر اساس باورهای قلبی خود پیش بروید هیچ نیازی به توجیه خودتان و کارهایتان حس نخواهید کرد. شما مدام سعی دارید تا بر نفس خود غلبه کنید و خیلی راحت از نیازهای خود چشم پوشی می کنید، اما گاهی هم لازم است مثل هرکس دیگری به نیازهای خود کمی توجه کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.