تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

تست هوش درجه بندی نخبگی‌ شما

این تست در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط روانشناسی به نام شین فردریک طراحی شده و نشان می‌دهد که مغز شما تا چه اندازه در فرایند تحلیل اطلاعات سرعت دارد. برخی فکر می‎کنند و به نتیجه می‎رسند، برخی حوصله فکر کردن هم ندارند و برخی فکر می‌‎کنند و جواب را پیدا نمی‎کنند.

کوتاه‎ترین تست IQ دنیا نشان می‌دهد که شما نخبه هستید یا نه. اگر به هر ۳ سوال درست پاسخ دادید به خودتان افتخار کنید.

 

شاید شما در بسیاری از آزمون‌های تحصیلی یا دوره‌هایی که دیده‎اید شرکت کرده باشید اما این‌ها نه ثابت می‌کند که شما سطح هوشی پایینی دارید و نخبه هستید. پس چطور بفهمید چقدر باهوش هستید؟ تستی به نام CRT وجود دارد که کوتاه‎ترین تست IQ است. این تست تنها با ۳ سوال نشان می‎دهد که شما نخبه هستید یا نه.

این تست در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط روانشناسی به نام شین فردریک طراحی شده و نشان می‌دهد که مغز شما تا چه اندازه در فرایند تحلیل اطلاعات سرعت دارد. برخی فکر می‎کنند و به نتیجه می‎رسند، برخی حوصله فکر کردن هم ندارند و برخی فکر می‌‎کنند و جواب را پیدا نمی‎کنند.

قبل از این که شروع کنید راهنمایی کوچکی برایتان داریم و آن هم این است که بدانید جواب‌ها آن طور که شاید در ابتدا به نظر برسد ساده نباشند. این آزمایش در سال ۲۰۰۳ به طور همزمان در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا انجام شده (مانند هاروارد و ….) و تنها ۱۷ درصد از شرکت کنندگان توانسته‌اند به هر ۳ این سوالات پاسخ درست بدهند که در واقع نخبگان واقعی بودند.

 

سوالات به شرح زیر هستند:

۱- یک خفاش و یک توپ روی هم ۱۱۰۰ تومان (دلار به تومان تبدیل شده است) قیمت دارند. خفاش ۱۰۰۰ تومان گران‎تر از توپ است. قیمت توپ چقدر است؟

۲- اگر ۵ دستگاه برای ساخت ۵ محصول ۵ دقیقه زمان لازم داشته باشند، چقدر طول می‏‌کشد تا ۱۰۰ دستگاه ۱۰۰ محصول بسازند؟

۳- در یک دریاچه قسمتی وجود دارد که زنبق‌های آبی روی آن شناور هستند. هر روز اندازه این قسمت دو برابر می‏‌شود. اگر ۴۸ روز زمان لازم باشد تا این قسمت پوشیده شده از زنبق آبی کل دریاچه را بپوشاند، چقدر طول می‎کشد تا نیمی از دریاچه را بپوشاند؟

 

و حالا پاسخ‌ها:

۱- قیمت توپ ۵۰ تومان است. اگر شما فکر کردید قیمت توپ ۱۰۰ تومان است نگران نباشید، خیلی‌‎ها مثل شما اشتباه می‌کنند. اما اگر این طور بود آن وقت مجموع قیمت خفاش و توپ روی هم می‎شد ۱۲۰۰ تومان.

۲- جواب ۵ دقیقه است و اگر پاسخ شما برای این سوال ۱۰۰ دقیقه بوده نگران نباشید، چون این اشتباه رایج بین افراد است. در واقع در سوال مشخص می‎شود که ۵ دقیقه زمان لازم است تا یک دستگاه یک محصول بسازد، پس ۱۰۰ دستگاه هم در عرض ۵ دقیقه ۱۰۰ محصول می‏‌سازد.

۳- جواب ۴۷ روز است. در ابتدا شاید فکر کنید برای پوشاندن نیمی از دریاچه ۲۴ ساعت زمان لازم است، اما به یاد آورید، هر روز قسمت پوشانده شده با زنبق‌های آبی دو برابر می‌‏شود، یعنی قسمتی که نیمی از دریاچه را می‎پوشاند یک روز بعد کل آن را می‎پوشاند، پس یک روز را از ۴۸ روز کم کنید، نتیجه می‌‏شود ۴۷ روز.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.