تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

با شایعه سازان چگونه برخورد کنیم؟

گاهی اوقات در اطراف خود و یا در محیط کاری و مدرسه حرفی راجع به ما می زنند که این حرف و خبر شایعه ای بیش نیست ، آن وقت تمام ذهن ما درگیر آن می شود، برای رفع آن روش هایی وجود دارد که می خوانیم.

یک نفر در مدرسه ما است که واقعاً با هم کنار هم نمی آییم.

این شخص درباره من شایعاتی پخش می کند و افراد را ضد من می کند. باید چکار کنم؟

این مشکل شاید برای شما و یا فرزند شما پیش آمده باشد ، حال برای رفع آن چه کنیم؟

با شایعه سازان چگونه برخورد کنیم؟

 

 

پاسخ: بعضی از افراد از انتشار شایعات به عنوان راهی برای ترساندن دیگران و کسب موقعیت یا محبوبیت استفاده می کنند. اما اگر شخصی از پخش شایعه به عنوان راهی برای تغییر جهت افراد نسبت به یک نفر استفاده کند نوعی قلدری است و می تواند برای شخصی که شایعه پخش می کند عواقب جدی به همراه داشته باشد.

انتشار شایعات بر ضد یک نفر چه حضوری چه به صورت آنلاین، روشی مناسب و بالغانه نیست. این کار به فردی که درباره اش صحبت می شود آسیب می زند و موجب ارعاب افراد دیگر می شود.

متأسفانه، وقتی دیگران با چنین موردی مواجه می شوند، همیشه سعی نمی کنند بفهمند چه چیزی درست است. آنها ممکن است نسبت به شخصی که درباره اش شایعه پخش می شود رفتار غیر دوستانه ای در پیش بگیرند چون می ترسند که خودشان به هدف بعدی تبدیل شوند.

این به آن معنا نیست که به موضوع اهمیتی نمی دهند. در حقیقت، دیدن کسی دیگر که در معرض آزار و اذیت است باعث می شود که افراد دیگر هم احساس بدی پیدا کنند. آزار و اذیت مانند سمی است که در محیط بر همه تأثیر می گذارد.

ما لازم نیست که با همه دوست خوبی باشیم یا حتی همه را دوست داشته باشیم اما دوست نداشتن فردی دیگر به شخص این حق را نمی دهد که درباره اش شایعه پراکنی، بدگویی و یا اهانت کند. کارهایی از این قبیل نشان از کمبود شجاعت دارد. این روش، روشی نادرست برای کسب محبوبیت یا موقعیت در گروه است.

محبوبیت واقعی از احساس راحت بودن با خودمان به دست می آید. افرادی که واقعاً خوبند دوست دارند با احترام و عدالت با دیگران رفتار کنند. شخصیت افراد دیگر را پایین نمی آورند یا سعی نمی کنند با دنباله رو کردن دیگران کسب قدرت کنند. دارای اعتماد به نفس اند و به خودشان اطمینان دارند، بنابراین مجبور نیستند به این نوع رفتار متوسل شوند.

 

با این وصف اگر خودتان را هدف شایعات و آزار و اذیت اجتماعی می بینید چه کاری می توانید انجام دهید؟

⇐ برای کسب حمایت به یک بزرگسال قابل اعتماد مراجعه کنید. با کسی که می توانید به او اعتماد کنید، مانند پدر و مادر، معلم، مشاور مدرسه یا مربی صحبت کنید. به آن شخص بگویید با چه وضعیتی مواجهید. حتی اگر همه چیز رو به بهبود می رود، باز هم او را در جریان کار قرار دهید.

یک بزرگسال مورد اعتماد ممکن است به شما کمک کند احساس پشتگرمی بیشتری داشته باشید و کمتر احساس تنهایی کنید. به علاوه، بزرگسالان می توانند اقداماتی را جهت توقف شایعات انجام دهند.

⇐ دوستان خودتان را پیدا کنید. یک یا دو دوست را بیابید که با شما هستند و به شایعات گوش نمی دهند. اگر بخواهید، می توانید احساس تان را با آنها به اشتراک بگذارید. اما در این وضعیت غرق نشوید. وقت و انرژی تان را صرف لذت بردن از بودن با دوستان تان کنید و فعالیت هایی که از آنها لذت می برید را انجام دهید.

⇐ صحبت کنید. با کسی که شایعه پراکنی می کند صحبت کنید. اگر می توانید، به او نزدیک شوید. با خونسردی حرفی مانند این را به او بگویید: «می دانم که با هم کنار نمی آییم. تو مجبور نیستی من را دوست داشته باشی، اما باید شایعه پراکنی در مورد من و صحبت کردن پشت سر من را کنار بگذاری.» عصبانی نشوید. از فریاد زدن اجتناب کنید. فقط آنچه را می خواهید بگویید را با خونسردی، وضوح، قاطعیت و بالغانه بگویید.

بعد از این که آنچه می خواهید را گفتید، از او دور شوید. لازم نیست منتظر شوید که این فرد هم چیزی بگوید. او را تنها بگذارید تا درباره آنچه گفته اید فکر کند.

قبل از اینکه با این فرد صحبت کنید، با یک بزرگسال درباره آن چه که می خواهید بگویید و یا این که چگونه با این فرد روبرو شوید صحبت کنید. هر شرایطی مقتضای خود را دارد و باید اطمینان حاصل کنید که کارها به به سمت داد و بیداد و جنگ پیش نمی رود. این روش به شما کمک می کند وقتی با این فرد صحبت می کنید دوستی داشته باشید که در کنارتان است.

⇐ به خودتان توجه کنید. کارهایی انجام دهید که اعتماد به نفس و احساسات مثبت را در شما تقویت می کنند. بودن در وضعیت هایی مثل این می تواند دشوار و دردناک باشد. نیروی درونی تان را جمع کنید، از افرادی که به شما توجه دارند حمایت بگیرید، بر موضوعات مثبت تمرکز کنید و به خودتان باور داشته باشید. اینها می توانند به شما کمک کنند تا از وضعیت های دشوار عبور کنید و قوی تر شوید.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/15677/با-شایعه-سازان-چگونه-برخورد-کنیم؟/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.