تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

سید سعید هاشمی کیست ؟

سید سعید هاشمی (زادهٔ ۶ بهمن ۱۳۵۳ قم) شاعر و نویسنده کتابهای کودک و نوجوان است. وی از معدود شاعران معاصر است که در حوزهٔ طنز کودک و نوجوان نیز فعالیت می‌کند. برخی از کتابهای وی نظیر “شاعر گنجشکها” به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند. هاشمی مدتی سردبیر ماهنامهٔ «مهیار» بود که برای جوانان منتشر می شد و در زمینهٔ فرهنگ و معارف اسلامی فعالیت می کرد. وی هم‌اکنون سردبیر ماهنامهٔ سلام بچه‌ها است که از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر می‌شود[
هاشمی هم چنین، از آبان ۱۳۹۴ مجله ای در زمینهٔ طنز و کاریکاتور برای کودکان و نوجوانان با نام «لوبیای سحرآمیز» را منتشر کرد. این مجله در حال حاضر، تنها مجله طنز بچه‌های ایران است.

Saeid Hashemi.JPG
زندگی
سید سعید هاشمی در سال ۱۳۵۳ در محلهٔ جوی شور شهرستان قم متولد شد. پدر و مادر او اهل خنجین (ناحیه‌ای بین تفرش و آشتیان) بودند که به قم مهاجرت کرده بودند. هاشمی دوران دبستان را در مدرسهٔ پارس و دبیرستان را در مدرسهٔ صدر قم گذراند. او در شانزده سالگی نوشتن طنز و سرودن شعر برای کودکان و نوجوانان را آغاز کرد و در ۱۷ سالگی عضو تحریریهٔ ماهنامهٔ سلام بچه ها شد.
این شاعر و نویسنده کودکان تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گذراند. پایان نامهٔ او تنظیم و تصحیح دیوان شعر علامه حسن‌زاده آملی نام داشت که پس از دفاع، از سوی انتشارات «الف لام میم» چاپ و منتشر شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.