تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا کدامند ؟

۱. بروسکتا
بروسکتا یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پیش‌غذاهای ایتالیایی با ترکیباتی تازه و روش تهیهٔ آسان است.
برای تهیهٔ بروسکتا برش‌های نان را به روغن زیتون و نمک آغشته کرده و آن را تست می‌کنیم. سپس گوجه فرنگی و ریحان روی آن قرار می‌دهیم. البته می‌توان از مواد مختلف دیگری مانند ژامبون ایتالیایی، تن ماهی یا صدف هم استفاده کرد.
۲. بوفالو وینگز
بال مرغ تند و خوشمزه، اولین‌بار در رستورانی در بوفالوی نیویورک سرو شد و درحالِ‌حاضر جز محبوب‌ترین فینگرفودها در آمریکاست؛ تاجایی‌که طبق تخمین شورای ملی مرغ آمریکا در سال ۲۰۱۴ تنها ظرف چند ساعت، بیش از ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون بال فروخته شد.
۳. امپاندا
امپاندا در اصل پیش‌غذای اسپانیایی است که در آمریکای لاتین و اروپا طرفداران بسیاری دارد. امپاندا یا نان مغزدار نوعی خمیر خاص است که با گوشت و برخی مواد دیگر پر می‌شود و در نقاط مختلف جهان همراه با شام سرو می‌شود.
۴. فلافل
تاریخچهٔ فلافل به زمان فرعون و مصر باستان برمی‌گردد. فلافل از نخود خردشده که به‌صورت توپی کوچک درآمده، تهیه می‌شود و در سراسر خاورمیانه محبوبیت فراوان دارد.
۵. پاتاتاس براواس
درست مانند بوفالو وینگز در آمریکا، رستوران‌های اسپانیایی به‌خاطر این سیب‌زمینی ترد سرخ‌شده معروف‌اند. این پیش‌غذا که با پاپریکا، نمک و سیر و سس گوجه‌فرنگی طعم‌دار می‌شود، یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین پیش‌غذاهاست.
۶. ساندویچ سالمون دودی
غذای دانمارکی بسیار خوشمزه‌ای که از پنیر خامه‌ای، کرفس، خیار و برش‌های نازک سالمون دودی تهیه و همراه با نان چاودار سرو می‌شود.
۷. سمبوسه
سمبوسه غذایی بسیار قدیمی، خوش‌طعم و پرطرفدار، برای علاقه‌مندان به غذاهای هندی است. برای تهیهٔ آن خمیری مثلثی شکل را با سیب‌زمینی، پیاز، نخودفرنگی، عدس و گوشت بره پر کرده و آن را سرخ می‌کنند.
۸. کوکتل میگو
در طول دههٔ ۶۰ تا ۹۰ میلادی کوکتل میگو یکی از پرطرفدارترین فینگرفودها در انگلستان بود. البته ریشهٔ آن به کشور آمریکا، شهر بوستون و سان فرانسیسکو برمی‌گردد.
کوکتل میگو اغلب همراه با سس کچاپ تند سرو می‌شود.
۹. دلمه
دلمه غذای سنتی یونانی است که از برگ موی پرشده با برنج، سیر، پیاز و سبزیجاتی مانند جعفری تهیه می‌شود و البته در ایران هم طرافداران زیادی دارد.
۱۰. ولوان
ولوان غذایی قدیمی و محبوب در فرانسه است که از خمیری دایره‌ای‌شکل، پر شده با گوشت یا ماهی طعم‌دار تهیه می‌شود.
۱۱. بیچک
غذایی محبوب در افغانستان، مراکش و کشورهای خاورمیانه است. برای تهیهٔ آن خمیری مثلثی‌شکل را با گوشت یا پنیر و حتی در برخی موارد با چیزهای غیرعادی مثل کدو تنبل پر می‌کنند.
۱۲. نان یوکا
نان یوکا، یک نان پنیری گرد، تهیه‌شده از آرد یوکا، غذای محبوب مردم اکوادور است که در دیگر کشورهای آمریکای لاتین با اسامی دیگری شناخته می‌شود.
۱۳. کانچا
میان‌وعده‌ای که در آمریکای شمالی تحت عنوان آجیل ذرت می‌شناسند، یکی از محبوب‌ترین‌ها در کشور پرو است. کانچا در پرو با نوعی ذرت با نام مایز چاپل تهیه می‌شود. به این شکل که دانه‌های خشک‌شدهٔ ذرت را درون روغن سرخ می‌کنند تا ترد شده و پف کند.
۱۴. کوشینا
کوشینا میان‌وعده‌ای محبوب در برزیل است. غذایی به‌شکل ران مرغ که افسانه‌ای معروف دارد. در برزیل معتقدند زمانی در دربار، آشپزی به‌جای پختن ران مرغ که غذای موردعلاقهٔ شاهزاده بود، خمیری را با مرغ پر کرده و به‌شکل ران مرغ درآورده و به‌عنوان غذایی مخصوص برای شاهزاده سرو کرده‌ است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.