تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ترفندهای روسری پوشیدن

“طلق روسری” چیست؟ و چه چیزی ساخته شده است؟
طلق از جنس همان طلقی است که همراه با شیرازه برای فنر کردن کتاب و جزوه استفاده می کنید. با این تفاوت که کمی ضخیم تر است. طلق های روسری به شکل ذوزنقه بریده شده اند و لبه های تیزشان گرد شده است. برای این که پارچه روسری تان آسیب نبیند، لبه های تیز آن را گرد نمایید. البته بعضی از طلق ها به صورت نیم دایره برش خورده اند.
طلق با اینکه محکم است، انعطاف پذیر است. کافی است یک لایه ی باریک طلق بین دو لایه ی روسری بگذارید تا وقتی روسری را زیر چانه محکم می کنید، این قسمت بالای سر شما به صورت نیم دایره به صورت گرد و شکیل قرار بگیرد.
با این روش دیگر نگران صاف بودن و مرتب بودن لبه ی روسری تان نخواهید بود، خصوصا اگر جنس روسری لطیف و نرم باشد. البته به خاطر جنس طلق، ممکن است کمی در اطراف صورت تان احساس گرما کنید.
طلق های روسری را در زیر کتاب قرار بدهید و از آن ها نگهداری کنید زیرا با فشار آمدن روی آن می شکند و دیگر صاف نمی ماند.

آموزش درست کردن طلق روسری

طلق را می شود از بعضی از فروشگاه های حجاب تهیه کرد. در عین حال، خودتان هم می توانید به راحتی آن را درست کنید. برای این کار از عکس های رادیولوژی استفاده کنید. احتمالا همه چند ورق عکس رادیولوژی در منزلشان دارند و اگر نبود حتما در منزل پدر و مادرتان پیدا می شود. عکس های رادیولوژی ضخامت لازم را برای این کار دارند، تنها یک عیب دارند که آن هم وجود مواد شیمیایی روی آن است که طبعا برای پوست و مو مفید نیست. البته برطرف کردن این عیب هم کار زیاد سختی نیست. کافی است یک ورقه از عکس های رادیولوژی را داخل تشتی از آب و محلول سفیدکننده بگذارید تا کم کم تبدیل به یک ورقهٔ شفاف شود. (با عکس های MRI خودتان را خسته نکنید، سفیدکننده هیچ اثری روی آن ها ندارد!) بعد، از آن یک ذوزنقه در ابعاد تقریبی ۳۲ سانتیمتر در بیاورید. یعنی ذوزنقه‌ای که ضلع بزرگتر آن ۳۲ سانتیمتر باشد، ضلع کوچکتر آن حدود ۲۸ سانتیمتر و ضخامتش حدود ۶ و نیم سانتیمتر. سعی کنید ضلع بزرگتر را روی لبه ی ورقه ی رادیولوژی قرار بدهید؛ چون این قسمت از طلق بیشترین تماس را با روسری یا مقنعه دارد و اگر خوب قیچی نخورد، هم ممکن است نتیجه ی دلخواه را به‌ شما ندهد هم احتمال اینکه صیقلی نبودن لبه ی طلق روسری را نخ کش کند هست.بعد که ذوزنقه را درآوردید، چهار گوشه ی آن را گرد کنید که تیزی آن به روسری گیر نکند. به همین راحتی حالا شما هم یک طلق آماده ی استفاده دارید.

طرز استفاده از طلق روسری

برای استفاده از طلق، آن را بین دو لایه ی روسری قرار بدهید و بعد روسری را سر کنید. یا می توانید ابتدا روسری یا مقنعه را سرتان کنید و بعد طلق را بین دو لایه ی آن قرار دهید و با نوک انگشتانتان آن را در جای خودش قرار بدهید. فقط دقت کنید که ضلع بزرگتر آن باید به طرف لبه ی تاخورده ی  مقنعه یا روسری تان باشد.
این سایز یک طلق در این ابعاد، تقریبا اندازه ی استاندارد است، ولی اگر احساس کردید که طلق، زیادی بلند است و مانع از این می‌شود که گوشه‌های روسری تان را تا بزنید، می توانید به موازات دو ضلع کوچک آن، یکی دو سانت آن را کوتاهتر کنید. و برعکس، اگر احساس می کنید که اندازه ی طلق برای صورت شما کوتاه است، یک طلق دیگر با طول بیشتر ببرید و استفاده کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.