تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه استفاده از ضد یخ ماشین چگونه است؟

گام اول: تخلیه رادیاتور
گام اول برای تعویض ضد یخ، تخلیه رادیاتور است. قبل از باز کردن در رادیاتور اجازه دهید موتور خودرو کاملا سرد شود. در قسمت پایین رادیاتور دقیقا زیر موتور، یک شیر T شکل یا درپوش قرار دارد که درواقع شیر تخلیه رادیاتور است. ظرفی که حدودا ۲۰ لیتر ظرفیت دارد را زیر رادیاتور قرار دهید و پس از بازکردن در آن، اجازه دهید کل مایع موجود در رادیاتور تخلیه شود؛ در انتها شیر تخلیه را هم ببندید.
گام دوم : تخلیه ضد یخ موجود در پوسته موتور
غیر از حجم ضد یخی که از رادیاتور خارج کردید، حدود ۳.۵ الی ۴ لیتر ضد یخ هم در پوسته موتور وجود داردکه آن را هم باید تخلیه کنید.
برای این منظور شیر تخلیه رادیاتور را مجدد باز کنید، درب رادیاتور را هم باز بگذارید. موتور خودرو را روشن کنید و از در بالای رادیاتور به‌صورت مداوم آب بریزید تا زمانی که آب خروجی از شیر تخلیه رادیاتور زلال شود. البته به این نکته توجه کنید که این روش در عین سادگی یک ایراد اساسی دارد و آن هم آسیب زدن به محیط زیست به‌واسطه جمع آوری نکردن ضد یخ قدیمی است.
بنابراین اگر شما هم مثل ما دوستدار طبیعت هستید از روش دوم برای تخلیه ضد یخ ماشین که در پوسته موتور وجود دارد استفاده کنید؛ البته این راه اندکی پیچیده‌تر و زمان‌گیرتر است. برای این منظور باید شیرهای روی پوسته موتور را باز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شیرها می‌توانید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید. معمولا این شیرها با آچار آلن یا آچار تخت باز می‌شوند.
گام سوم: پر کردن رادیاتور با ضد یخ جدید
در این مرحله موتور خودرو را خاموش کنید و شیرهایی که برای تخلیه ضد یخ قدیمی باز کرده بودید را ببندید. درون رادیاتور و مخزن آب خودرو را از مخلوط ضد یخ و آب، با نسبتی که قبلا توضیح دادیم پر کنید (نسبت ۵۰:۵۰ یا ۴۰:۶۰ بنا به نوع خودرو). بهتر است از آب جوشیده شده استفاده کنید. دقت کنید که از حد مجاز بیشتر مایع نریزید.
گام چهارم: چک کردن نهایی
در آخرین مرحله موتور را روشن کنید و بگذارید مایع درون موتور به جریان بیفتد. درصورتی‌که لازم است مقداری مایع به رادیاتور اضافه کنید و درب رادیاتور را ببندید. اگر پس از مدتی که موتور کار کرد متوجه داغی موتور خودرو شدید مقداری ضد یخ ماشین به رادیاتور اضافه کنید.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/93723/نحوه-استفاده-از-ضد-یخ-ماشین-چگونه-است؟/#:~:text=ظرفی که حدودا ۲۰ لیتر شیر تخلیه را هم ببندید &text=غیر از حجم ضد یخی را هم باید تخلیه کنید
  • نحوه مصرف ضد یخ رادیاتور
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.