تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح طهارت گرفتن چگونه است؟

روش صحیح طهارت مجرای ادرار
چگونگی تطهیر مخرج بول یا همان مخرج ادرار این گونه است که فقط با آب پاک می شود. اگر با آب کر یا آب لوله کشی شهری بشوید یکبار ریختن کفایت می کند اما اگر آب قلیل مثل آب آفتابه استفاده می کند باید دو مرتبه بریزد.
زنها و همچنین کسانى که بولشان از غیر مجراى طبیعى مى‏آید، احتیاط واجب آن است که دو مرتبه بشویند.
روش صحیح طهارت مخرج
در تطهیر مخرج غائط یا همان مقعد تعداد آب ریختن مهم نیست بلکه آنقدر باید با آب کر یا قلیل شسته شود تا پاک شود البته می توان با سه سنگ یا پارچه و کاغذ مخرج را تطهیر نمود ولی در شرایطی نمی توان از سنگ و غیره استفاده کرد و فقط باید با آب باشد. ضمنا طهارت مقعد با دست راست کراهت دارد. در روایات نیز این حکم بیان شده است، اما این کراهت، مطلق نیست و در مواقع ضرورت برطرف می‌شود؛
امام صادق (ع) می‌فرماید: رسول خدا (ص) از طهارت گرفتن با دست راست نهی کرده است.
امام صادق (ع) از رسول خدا (ص) نقل می کند که طهارت گرفتن با دست راست جفاست ولی اگر دست چپ مشکل داشته باشد، طهارت با دست راست اشکال ندارد.
استفاده از دستمال کاغذی برای طهارت
استفاده از دستمال کاغذی فقط برای طهارت از مدفوع جایز است. ولی طهارت از ادرار حتما باید با آب باشد. در جاهایی که آب در اختیار ندارید می توانید با کاغذ توالت یا هر چیز دیگر بدن خود را خشک کرده تا نجاست به جاهای دیگر (بدن و لباس) سرایت نکند و وقتی به منزل یا جایی که آب در اختیار دارید رفتید بدن خود را با آب تطهیر کنید.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/94335/نحوه-صحیح-طهارت-گرفتن-چگونه-است؟/#:~:text=امام صادق (ع) می‌فرماید: با دست راست اشکال ندارد &text=استفاده از دستمال کاغذی فقط حتما باید با آب باشد
  • https://tarikhema org/info/94335/نحوه-صحیح-طهارت-گرفتن-چگونه-است؟/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.