تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

تاریچه پانتومیم

محتوای صفحه
  1. تاریخچه پانتومیم

پانتومیم یا ادابازی، به اجرای نمایش بی‌کلام فقط با استفاده از حرکات بدن گویند.

تاریخچه پانتومیم

پانتومیم یک هنر نمایشی صحنه ای موزیکال است که ابتدا برای سرگرم کردن خانواده ها اجرا می شد. این هنر نمایشی ابتدا در انگلستان و محدوده کمی از ایرلند توسعه یافت و کم کم به کشورهای انگلیسی زبان رسید. پانتومیم معمولا داستان هایی بر مبنای قصه های آشنای تخیلی، فابل ها و یا فولکلورها بوده است.

پانتومیم نمونه ای از یک اجرای تئاتری است که در آن تماشاچی ها همراه با آهنگ ها می خوانند و با بازیگران و اجرا کنندگان ارتباط برقرار می کنند. پانتومیم تاریخچه طولانی در تئاتر کلاسیک و فرهنگ غرب دارد. قسمت عمده ای از پیشرفت پانتومیم به اقتباس های آن از کمدیا دلآرته ایتالیا و همچنین اجراهای صحنه ای سنتی اروپایی و انگلیسی برمی گردد. خارج از انگلستان پانتومیم را با حرکات مربوط به میمیک های صورت می شناختند. کلمه پانتومیم بر گرفته از کلمه یونانی ” پانتومیموس” است؛ پانتو به معنای همه و میموس به معنای رقصنده ای که همه نقش ها را بازی می کرد و روایت کل داستان بر عهده اوست. در آن زمان هنرمندان رومانیایی، برای الهام گرفتن، شروع به استفاده کردن از ژانرهای مختلف هنر یونانی ها مثل تراژدی ها کردند.

اکثریت مردم بر این باورند که مهد هنر یونان است اما عده ای هم رومانی را در این امر با یونان شریک می دانند. پانتومیم در آن زمان بیشتر به دلیل محتوای اروتیک (ج ن س ی) و همچنین اثرگذار بودن رقص آن، مورد توجه بود. پانتومیم در رومانی بیشتر تحت تاثیر اسطوره ها و افسانه ها بود و اجرای آن به یک تک بازیگر مرد در یک لباس ابریشمی بلند سپرده می شد.

 

مشابه

  • https://tarikhema org/info/12321/تاریچه-پانتومیم/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.