تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نکاتی که برای پخت کوفته تبریزی باید رعایت شود چیست؟

اغلب خانم ها به خاطر فوبیا و ترس از وا رفتن کوفته هرگز تجربه پخت آن را کسب نخواهند ، ترفندهایی وجود دارد که با اعمال آنها می توانند این ترس را از خود دور کنند.

 

فرزانه سمندر، اختصاصی جدول یاب

با رعایت کردن چند نکته ساده می توانید از وا رفتن کوفته های خود جلوگیری کنید ؛

 

 

آرد نخود چی
این آرد به انسجام مواد کوفته شما کمک می کند و همین طور خوشمزه تر کردنش. یک تا دو قاشق آرد نخودچی کفایت می کند، البته به مقدار مواد کوفته شما نیز دارد.

پیاز رنده شده
اگر مواد کوفته شما شل می شود پیاز آنرا درشت رنده کنید تا کمتر آب بیندازد و اگرهم با رنده دانه ریز انجام می دهید آب اضافی آن را حتماً بگیرید

 

 

گوشت کم چرب
از گوشتی استفاده کنید که چربی آن کم باشد، بهترین گوشت برای تهیه کوفته ؛ مخلوط گوشت مغز ران گوسفند و فیله گوساله می باشد، دقت کنید که در گوشت شما چربی کافی باشد نه کم که سفت شود و نه زیاد که وا برود.

ورز دادن کافی
زمان ورز دادن کوفته تاثیر زیادی در کیفیت کوفته شما دارد. بهتر است ۵ تا ۱۰ دقیقه کامل آن را ورز دهید تا یک دست شود و هنگام پخت وا نرود، برای این کار پنجه های قوی می خواهد تا خسته نشود.

فریز کردن مواد
بعد از آماده شدن مواد و پیچاندن بلافاصله آنرا نپزید، بهتر است چند ساعتی آن را در فریزر نگه دارید البته هر چه بیشتر بماند بهتر هم می شود .

 

 

آب سرد
هرگز کوفته های خود را در سس که هنوز سرد است نگذارید، ابتدا آب و سس کوفته را با شعله زیاد آماده کرده و جوشانده بعد کوفته ها را با همان حرارت یکی یکی داخل آن گذاشته و بعد از گذشت ۵ دقیقه حرارت را کم کرده و نیم ساعت بعد درب ظرف بگذارید.

تکان دادن کوفته ها
سعی کنید وقتی کوفته ها را داخل سس انداختید دیگر جا به جا نکرده. بگذارید نیم ساعتی به همان حالت بمانند.

سیب زمینی
اگر هنوز کوفته شما احتمال وارفتن دارد، هنگام چرخ کردن لپه یک سیب زمینی نیز با آن چرخ کنید و حواستان باشد که سیب زمینی ها را تنها چرخ نکنید زیرا حالت کشدار پیدا می کند.

سینه مرغ
برای جلوگیری از شل شدن مواد کوفته تان کمی سینه مرغ چرخ شده نیز می توانید به آن بزنید تا انسجام پیدا کند اما حواستان باشد که بیش از اندازه نباشد زیرا کوفته شما بعد از پخت حالت سفتی به خود می گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.