تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

وجود قارچ در وعده های غذایی چقدر ارزشمند است؟

امروزه چینی‌ ها، بزرگ ترین تولید کنندگان قارچ در جهان به شمار می آیند و این صنعت به عنوان یک صنعت میلیاردی کاملا شناخته شده است!

از جمله خوراکی های خوشمزه و بسیار مقوی برای آدمی، قارچ می باشد. قارچ‌ ها شاید یکی از عجیب‌ ترین خوراکی‌ هایی باشند که در آشپزخانه‌ ها یافت می‌ شوند! قارچ، گیاهی منحصر به فرد است که با هیچ یک از گیاهان دیگر قابل قیاس نیست و مشخصات مخصوص به خود را دارد! جالب است بدانید مصرف قارچ‌ های خوراکی به قرن‌ ها پیش باز می‌ گردد، چرا که این خوراکی در فرهنگ مردمان مصر باستان جایگاه ویژه ای داشته است. بد نیست بدانید در افسانه‌ ای آمده است که فرعون‌ های مصر، مجرمان و دزدان را از خوردن قارچ‌ به خاطر طعم و مزه ی لذتبخشی که داشتند، منع می‌ کردند!

 

امروزه چینی‌ ها، بزرگ ترین تولید کنندگان قارچ در جهان به شمار می آیند و این صنعت به عنوان یک صنعت میلیاردی کاملا شناخته شده است! و مردم در بیشتر نقاط جهان، دست به تولید این ماده غذایی مغذی می‌ زنند. دقت داشته باشید قارچ خواص زیادی دارد؛ خواصی از جمله پیشگیری از کلسترول بالا، پیشگیری از بروز بیماری سرطان سینه و همچنین سرطان پروستات و بیماری دیابت و در عین حال، به کاهش وزن و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن آدمی نیز کمک می‌ کند.

دقت داشته باشید قارچ، کلسترول و چربی ندارد و میزان کربوهیدرات آن نیز کم است! پس با مصرف قارچ، مقدار زیادی پروتئین کم‌ چرب به بدن‌ شما می‌ رسد. برخی از مردم، قارچ‌ ها را به صورت خام و برخی دیگر آن را به صورت طبخ داده می‌ خورند. به یاد داشته باشید طبخ دادن و پختن قارچ‌ ها می‌ تواند ارزش غذایی آن را بالا ببرد و برخی عوامل بیماری زا را که ممکن است باعث بروز بیماری در شما شود، نابود سازد.

 

لازم به ذکر است محققان دانشگاه مینه سوتا ایالات متحده آمریکا، عنوان کرده اند که قارچ می‌ تواند در برخی وعده‌ های غذایی، جایگزین گوشت باشد! در توضیح بیشتر می توان گفت این مطالعه نشان می‌ دهد که جایگزین کردن قارچ به جای گوشت در برخی وعده‌ های غذایی، هم فایده غذایی دارد و هم به احساس سیری بیشتر کمک می‌ کند! در ادامه ی این مطالعه، دانشمندان دریافتند که مصرف قارچ در وعده غذایی صبحانه در مقایسه با مصرف گوشت در وعده غذایی صبحانه، حس گرسنگی کمتر و حس سیری بیشتری را به همراه خواهد داشت.

به یاد داشته باشید قارچ به دلیل اینکه سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینواسید، آنتی‌ بیوتیک و همچنین آنتی‌ اکسیدان است، می‌ تواند برای رشد آدمی بسیار مفید باشد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.