تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

معمّای مرد گاو دار با حل آن

برای حل این سوال شاید به هوش بیشتری احتیاج باشد بنابراین بهتر است با دقت کامل ابتدا سوال را خوانده و سپس به حل آن بپردازید.

صاحب یک گاو، بعد از دوشیدن شیر گاوش، ۱۲ لیتر شیر در یک منبع بزرگ به دست آورده است. او یک ظرف ۵ لیتری و یک ظرف ۸ لیتری در اختیار دارد و می‌خواهد دقیقاً ۶ لیتر از شیر را به ظرف بزرگ‌تر منتقل کند. او چگونه می‌تواند این کار را انجام می‌دهد؟

 

 

معمّای مرد گاو دار

 

↓↓

↓↓

↓↓

↓↓

↓↓

↓↓

جواب
ابتدا ظرف ۸ لیتری را پر می کند.سپس ۴ لیتر باقی مانده را درون ظرف ۵ لیتری می ریزد.حال ظرف ۸ لیتری را دوباره درون ظرف بزرگ بر می گرداند.و همینطور ۴ لیتر موجود در ظرف ۵ لیتری را درون ظرف ۸ لیتری.

معمّای مرد گاو دار

 

حال ظرف ۵ لیتری را پر کرده و ۴ لیتر آن را درون ظرف ۸ لیتری میریزد تا ۱ لیتر درون ظرف ۵ لیتری باقی بماند.سپس دوباره ظرف ۸ لیتری را خالی کرده و ۱ لیتر موجود در ظرف ۵ لیتری را درون ظرف ۸ لیتری ریخته و دوباره ظرف ۵ لیتری را پر کرده و روی ۱ لیتر درون ظرف ۸ لیتری می ریزد تا ۶ لیتر شود.

منبع:mathysc

مشابه

  • داستان روزی روزگاری مردی یک گاو شیر ده داشت هر چه مرد حواسش پرت بود گاو حواسش جمع بود مرد گاو را به چرا میبردو راهیش میکرد انا غروب یلدش میرفت که گاو را کجا رها کرده است
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.