این داروها اسید معده را کاهش می دهند،بنا براین آنها ضد اسیدی نامیده می شوند . پزشکان از این داروها برای درمان سوء هاضمه و اختلالات معده ،به طور گسترده ای ،استفاده می کنند . تقریباً ،در هر خانه ای حد اقل یک نوع داروها وجود دارد  نوع مصرف آنهاغ شامل داروهای نامبرده زیر است :
Alka-Mints,Alka-Seltzer,Eno,Milk of Magnesia.Rolaids.Tums.
ارزانترین و موثر ترین فرآورده های انها بی کربنات سدیم است یک قاشق ای خوری از ان رادر یک لیوان آب گرم حل کرده،مصرف کنید .
استفاده مکرر از آنتی اسید محتوی بی کر بنات سدیم،در کلیه باعث ایجاد سنگ می شود . آنها نباید توسط کسانی که امراض قلبی و کلیوی دارند و همچنین آنهایی که از تخلیه مایعات(تکررادرار)رنج می برند استفاده شود زیرا میزالن سدیم خون را افزایش می دهد و ممکن است موجب تخلیه بیشتر مایعات شود . هر گز به همراه داروهای سوء هاضمه شیر مصرف نکنید ،زیرا موجب جذب بیش از اندازه کلسیم می شود که این امر منجر به از دست دادن اشتها و بروز تهوع ،استفراغ،ضعف ،درد شکم،یبوست ،تشنگی و آسیبهای دیگر کلیوی می شود .
آنتی اسید های بسیاری وجود دارند که با نسخه یا بدون نسخه تجویز می شوند .
اغلب آنها حاوی نمکهای آلومینیوم یا منزییم و بعضی اوقات هر دو هستند فرآورده های نمکی محتوی منیزیم و بعضی دیگر از آنها همچنین به عنوان ملین استفاده می شوند (به بخش ۸-۱۵ مراجعه کنید)که ممکن است اسهال ایجادکند و اگر به دفعات یا به میزان زیاد مصرف شوند جذب منیزیم را تا اندازه زیادی بالا می برند . انواع آنها به شرح زیر است:
WinGel,Milk of magnesia Aludrox ,Haleys M-O,Mylanta,Simeco ,Trisilate,
نمک آلومینیوم مانند: Kaolin (Donnagel-Pg perepectolin
باعث یبوست می شود . علاوه بر این ،آلو مینیوم باعث دوباره سازی مغزمی شود ،مانند مرض ((Alzheimerفرآورده های محتوی آلومینیوم  به شرح زیر هستند:
Amphojel,Camalox ,Gaviscon,Gelusil,Maalox,Mylanta,Nephrox,WinGel.
اگر چه درمان با آنتی اسید های موجود در خانه بی ضرر است ولی همه انها سودمند نخواهند بود .واضح است که استفاده  مر تب از آنتی اسیدها نمی توانند برای سلامتی  عمومی شما سودمند باشند