تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

دلایل جوش زدن در دوران بارداری ؟

جوش زدن در دوران حاملگی
شاید برایتان جالب باشد بدانید خانم هایی که مدام اکنه دارند ابتدای بارداری اکنه های آن ها نه تنها بدتر نمی شود، بلکه بهتر هم می شود.
جوش زدن در دوران حاملگی یک بیماری رایج است. تغییرات هورمونی در دوران حاملگی میتواند سبب آسیب دیدن پوست شود. با پی بردن به روش درمان این جوشها ، زن حامله میتواند از زخم های بعد از آنها و همینطور مشکلات روانی ناشی از آن در امان بماند.در دوران بارداری دچار جوش و اکنه شدن میتواند علل زیادی داشته باشد، شامل:
افزایش سطح اندروژن
هورمون ها، هورمون ها و باز هم هورمون ها! همان طور که دلیل بیشتر تغییرات در دوران حاملگی هورمون ها هستند، اکنه هم به علت تغییرات هورمونی بروز می کند. به عنوان مثال افزایش سطح اندروژن در بدن شما میتواند غدد چربی را تحریک کند که چربی بیشتری تولید کنند. هنگامی که این چربی با سلول های مرده ی پوست ترکیب می شود، سبب بسته شدن منفذهای پوست خواهد گردید که میتواند نهایتا التهاب و اکنه را به دنبال داشته باشد.
تغییرات تغذیه ای
بسیاری از زنان حامله، افزایش بسیار زیاد اشتها دارند. این گرسنگی ها و اشتهای شدید مخصوصا در ساعت ها نامتعارف میتواند سبب شود نزدیک ترین و ساده ترین اسنکی را که میتوانید پیدا کنید نوش جان کنید. این کار، اتفاق خوبی برای پوست شما نیست. هله هوله، شیرینی ها و غذاهایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند میتوانند تأثیر منفی بر بدن تان داشته باشند. این خوراکی ها میتوانند اعتدال هورمون ها را بهم بزنند و منجر به تولید چربی بیشتری در پوست شوند.
زمینه ی ژنتیکی
خانم هایی که سابقه ی جوش و اکنه را از قبل دارند، بیشتر در معرض اکنه های دوران حاملگی هستند. چنانچه از نظر ژنتیکی مستعد جوش زدن باشید، پس برای جلوگیری از آن ها کار زیادی نمی توانید انجام دهید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.