تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

واریکوسل چیست؟

واریکوسل چیست؟

واریکوسل به حالتی گفته می شود که اندازه سیاهرگ های شبکه پیچکی که در کیسه بیضه ای واقع شده است، از شرایط طبیعی بزرگتر شوند. این سیاهرگ ها شبیه به سیاهرگ های واریسی در پاها هستند.
واریکوسل ها در ابتدای دوران بلوغ شکل می گیرند و به مرور زمان میتوانند بزرگتر شوند و راحت تر با چشم دیده شوند. واریکوسل بیشتر در سمت چپ کیسه بیضه اتفاق می افتد، برای این که آناتومی دستگاه تناسلی مردان در طرفین برابر نیست. البته واریکوسل امکان دارد هم زمان در هر طرفین هم تشکیل شود، ولی این وضعیت بسیار نادر است.
برای درمان واریکوسل راه حل هایی وجود دارد که به شخص کمک می کند تا با اجرای آنها و بدون استفاده اقسام دارو ها و یا اعمال جراحی های سنگین از ابتدا یک روند طبیعی وار را در پیش گیرد. مردانی که به واریکوسل مبتلا میشوند میتوانند با گنجاندن ورزش های مناسب در برنامه روزانه خویش در درمان واریکوسل تأثیرگذار باشند.
به عنوان مثال نقش یوگا در درمان واریکوسل بسیار مهم و قابل اهمیت است و اجرای آن میتواند به سرعت روند بهبود این بیماری کمک نماید. ورزش کردن به نوعی دنبال نمودن روند زندگی سالم است. در وضعیت طبیعی سیستم بدن به صورت خودکارانه واریکوسل را متوقف نخواهد کرد و دارو ها تنها از واریکوسل جلوگیری خواهند کرد. در نتیجه انجام حرکات یوگا که از ورزش های بسیار موثر در بین فعالیت های درمانی برای واریکوسل میباشد دارای اهمیت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.