تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

روش‌های موثر برای از بین بردن خط خنده

تزریق‌ فیلر، گزینه‌ای است که در صدر انتخاب افراد برای رهایی از شر خط لبخند قرار دارد. در این روش هیچ نیازی به انجام عمل جراحی نیست. ماده‌ی اصلی بیشتر فیلرها «اسید هیالورونیک» است. فیلر در چروک یا خطی که از دهان تا بینی ادامه دارد، تزریق می‌شود و تاثیر آن همان موقع کاملاً مشهود است. اما به هر حال اگر از نتیجه‌ی کار راضی نبودید، می‌توانید از روش دیگری نیز استفاده کنید.
بهتر است بدانید که ممکن است پس از انجام تزریق‌های مکرر، جای زخم تزریق روی پوست‌تان باقی بماند و این موضوع باعث ‌شود که نتوانید به صورت دائمی این نوع فیلر را تزریق کنید. سایر پرکننده‌هایی که از هیدروکسی آپاتیت و اسید پلی-ال-لاکتیک تهیه می‌شوند، می‌توانند به صورت عمیق‌تر در بافت‌های صورت تزریق شده و نتایج ماندگارتری داشته باشند.
بر اساس گزارش‌های به دست آمده از کلینیک معروفی به نام کلینیک کلیولند، این پرکننده‌ها در هر نوبت به مدت حدود ۶ تا ۱۲ ماه دوام دارند. عوارض این عمل دقیقا پس از تزریق اولیه ظاهر می‌شود. سردرد و واکنش‌های شبه حساسیتی، از جمله عوارض تزریق فیلرها هستند.
بوتاکس
سم یا توکسین‌های بوتولینوم (بوتاکس، دیسپورت، مصپورت و زئومین) نیز از پرکننده‌های قابل تزریق هستند؛ هرچند عملکرد آن‌ها متفاوت است. در این روش متخصص پوست، این ماده را به وسیله‌ی یک سوزن کوچک به محل مورد نظر تزریق می‌کند. این مواد، ماهیچه‌های محل تزریق را ضعیف می‌کند. در واقع ماهیچه و خطوط خنده و چروک‌ها، به نوعی رها می‌شوند. با انجام این کار، خطوط و چروک‌ها کمتر مشخص خواهند بود. نتایج این کار را می‌توانید در چند روز اول تزریق ببینید.
متخصص پوست، چشم ‌پزشک یا جراح پلاستیک، می‌تواند عمل تزریق بوتاکس را انجام دهد. دوره‌ی نقاهت این تزریق نسبتاً کوتاه است؛ بنابراین باید بتوانید فعالیت‌های روزمره (از جمله ورزش) را پس از ۲۴ ساعت انجام دهید. از عوارض جانبی تزریق بوتاکس، می‌توان به سر درد، قرمزی یا خارش در محل تزریق اشاره کرد.
بر اساس گزارش‌های کلینیک کلیولند، تزریق‌های بوتاکس معمولا به مدت حدود سه ماه دوام دارند. برای حفظ نتایج دلخواه، باید مدام به پزشک مراجعه کنید.
عمل جراحی
اگر به دنبال نتایج چشمگیرتری هستید که ماندگاری طولانی‌تری داشته باشند، می‌توانید گزینه‌ی عمل جراحی را انتخاب کنید.
لیفت صورت (جراحی پلاستیک برای برطرف کردن چین و چروک صورت) کامل‌ترین و دائمی‌ترین راه حل برای از بین بردن خط خنده است. با این روش می‌توانید همه‌ی خطوط اطراف دهان و چشم‌هایتان را به صورت همزمان و در یک جراحی، از بین ببرید. ممکن است جراح پلاستیک به شما پیشنهاد کند که عمل جراحی پلک را هم در کنار لیفت صورت انجام دهید.
عفونت، بزرگترین خطری است که ممکن است در انجام لیفت صورت شما را تهدید کند. عمل جراحی، همچنین عوارض جانبی نادری دارد که از میان آنها می‌توان به درد، ایجاد جای زخم و آسیب‌های عصبی اشاره کرد.
لیزر درمانی
درمان‌های لیزری نوعی تکنیک لایه‌برداری است که در آنها، لایه‌ی بالایی و سطحی سلول‌های پوستی برداشته می‌شود. این روش درمانی، با نمایان کردن لایه‌ی زیرین پوست، لک‌های پوستی و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. در واقع لایه‌ی زیرین پوست، تبدیل به پوست جدید می‌شود. التهاب، تورم و درد، از عوارض جانبی معمول این روش هستند که معمولاً پس از چند روز برطرف می‌شوند. علاوه بر این موارد، عفونت و ایجاد جای زخم (اسکار) نیز از عوارض احتمالی این روش است.
درمان با القای کلاژن (میکرونیدلینگ)
هدف از درمان با القای کلاژن (میکرونیدلینگ)، افزایش تولید کلاژن طبیعی در پوست است. با بالا رفتن سن، کلاژن پوست کاهش پیدا می‌کند و پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد. انتظار می‌رود با انجام میکرونیدلینگ، مقدار کلاژن پوست افزایش پیدا کند. در نتیجه چروک‌های صورت (از جمله خط لبخند) پر شده و از بین می‌رود. در این روش، پزشک به یک غلتک با چند سوزن کوچک نیاز دارد.
بر اساس اطلاعاتی که آکادمی پوست آمریکا منتشر کرده است، نتایج نیدلینگ به صورت تدریجی روی پوست تاثیر می‌گذارد و نتیجه‌ی نهایی آن پس از ۹ ماه مشخص می‌شود. این روش پوست را ترمیم می‌کند، اما ممکن است باعث ایجاد قرمزی و کبودی روی آن شود. بیشتر افراد به سه تا شش دوره درمان نیاز دارند تا به نتیجه‌ی دلخواه برسند.
کرم‌های بدون نسخه (OTC)
استفاده از کرم‌های بدون نسخه، روش دیگری برای درمان چین و چروک است که از لحاظ قیمت نیز مقرون ‌به صرفه‌‌ است. رتینول از جمله ترکیباتی است که در مورد توانایی آن (در از بین بردن رادیکال‌های آزاد که منجر به ایجاد چروک می‌شود) تحقیقات بسیار زیادی انجام شده است.
در یکی از مقالات چاپ شده، نتایج تحقیقی منتشر شده که در آن، چین و چروک‌های ظریف (غیر عمیق) بیماران با استفاده از رتینول ۴/۰ درصد از بین رفته است. مشارکت‌ کنندگان در این تحقیق سه بار در هفته به مدت شش ماه از لوسیون رتینول استفاده کرده بودند.
ویتامین C، پـِپتیدها و اسیدهای هیدروکسی، برای درمان چین و چروک استفاده می‌شوند. زمان تاثیر این روش، طولانی است و معمولا چند ماهی طول می‌کشد. این فرایند کمی زمان‌بر است و اثر آن برای مدت زمان طولانی باقی نمی‌ماند؛ به همین دلیل روش چندان محبوبی محسوب نمی‌شود و افراد کمتری به استفاده از آن تمایل دارند. عوارض جانبی استفاده از این کرم‌ها، قرمزی، راش‌ پوستی و سوزش است.
نور درمانی در خانه
در کنار کرم‌های بدون نسخه، برای از بین بردن خط خنده می‌توانید از کیت‌های نوری که در بازار موجود هستند نیز استفاده کنید. در این کیت‌ها برای افزایش کلاژن ناحیه‌ی اطراف چشم، از لامپ‌های ال ای‌دی استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این روش هر روز به مدت سه دقیقه استفاده کنید. هیچ نوع عارضه‌ی جانبی خاصی در مورد استفاده از این محصولات مطرح نشده است؛ اما میزان کارایی و اثربخشی آن‌ها نیز همچنان نامعلوم است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.