تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

علت سفیدی زبان و درمان های خانگی آن چیست؟

۱-درمان سفیدی زبان با زرد چوبه
زردچوبه بدلیل خاصیت آنتی باکتریایی که دارد در درمان برفک و بوی دهان موثر است . برای این منظور نصف قاشق چای خوری زرد چوبه را با مقداری آب لیمو ترکیب کنید تا حالت خمیری پیداکند بعد زبان را بااین خمیر ۲ تا ۳ دقیقه مسواک کنید و با آب گرم بشویید اینکار را ۳ تا ۵ روز روزی یکبار انجام دهید ، می توانید این مواد را قرقره نیز کنید.
همچنین می توانید نصف قاشق چای خوری زرد چوبه را در ۱فنجان آب ترکیب و روزی دو بار قرقره کنید.
۲- درمان سفیدی زبان با نمک غلیظ
نمک یکی از نسخه های طبیعی برای درمان برفک زبان است وبه عنوان یک زداینده طبیعی برای ازبین بردن سلول های مرده و ذره های کثیف که روی زبان تجمع پیداکرده اند عمل می کند همچنین خاصیت ضدعفونی کنندگی نمک باکتری هایی که موجب بوی بد می شود را ازبین میبرد.
بری درمان سفیدی زبان باید :مقداری نمک را روی زبان بریزید و با مسواک به آرامی ۱ دقیقه روی آن بکشید و با آب گرم بشویید این کار را روزی ۲ بار انجام دهید، البته قرقره هم می توانید بکنید
یک فنجان آب گرم و ۱قاشق چایخوری نمک را با هم ترکیب و حل کنید و سپس قرقره کنید این کار را چند بار درهفته انجام دهید تا به مرور سفیدی زبان رفع شود.
۳- درمان سفیدی زبان با ماست
ماست سفید طبیعی برفک دهان را از بین میبرد چون حاوی پروبیوتیک است و قارچ را کاهش میدهد ، برای ازبین بردن برفک باید روزانه ۱۲۵ میلی لیتر ماست بخورید با انجام اینکار وضعیت سلامت زبان رابهبود بخشید.
۴- رفع سریع سفیدی زبان با جوش شیرین
جوش شیرین به از بین بردن موادی که روی زبان مانده اند کمک می کند ، برای این منظور ۱قاشق چای خوری جوش شیرین را با آب لیمو ترکیب کنید تا خمیری بدست آید ؛ خمیر را روی مسواک بمالید و با آن دندان و زبان را مسواک بزنید این کار را روزی یکبار انجام دهید.
همچنین می توانید نصف قاشق جوش شیرین را با ۱ فنجان آب ترکیب کنید و ۱ دقیقه بدون اینکه قورت دهید قرقره کنید.
۶- ژل آلوورا درمان خانگی سفیدی زبان
آلوئه ورا بدلیل خاصیت ضد التهابی و درمانی که دارد نسخه ی خوبی است و فاکتور مهمی برای درمان مشکلات دهان و دندان بشمار میرود زیرا با میکروبها مبارزه می کند پس برای درمان سفیدی روی زبان :
۲قاشق آب آلوورا را به مدت ۳دقیقه دردهان قرقره کنید و سپس بیرون بریزید اینکار را به مدت ۲ هفته ۲ باردر روز انجام دهید.
۵- درمان طب سنتی سفیدی زبان با سیر
جویدن سیر یک نسخه عالی برای ازبین بردن برفک و سفیدی زبان است چون سیر ضدعفونی کننده طبیعی محسوب می شود و باکتری های دهان را ازبین میبرد ،کاری که می توانید بکنید این است روزانه یک بوته سیر بجوید اگر نمی خواهید بجوید آن را به غذایتان اضافه کنید ؛ فراموش نکنید که مصرف سیر برای جریان خون و زیبایی پوست موثر است.
۷- درمان سفیدی و برفک زبان با روغن طبیعی گلیسیرین
سبزی گلیسرین یکی دیگر از نسخه های طبیعی برای درمان برفک دهان است مخصوصا اگرباعث خشکی دهان شود همچنین به کنترل بوی بد دهان کمک می کند این محصولات را می توانید در فروشگاه هایی که محصولات طبیعی می فروشند پیدا کنید ؛ برای این منظور نصف ق گلیسیرین را دردهان قرار داده و آرام مسواک بزنید .
اینکار را ۲بار در روز انجام دهید تا زبان به رنگ صورتی اش بازگردد.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.