تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

نحوه صحیح گذاشتن پا روی کلاچ چگونه است؟

نحوه کنترل کلاج هنگام گردش به چپ و راست و دور زدن
به محیطی برای تمرین احتیاج داریم که کاملا بی خطر باشد و امکان دور زدن به چپ و راست بدون تردد خودرو وجود داشته باشد .در حرکت در مسیر مستقیم گفتیم که کلاج را ۳ ثانیه در نقطه حرکت نگه داریم اما در دور زدن ها و گردش ها کلاج را در نقطه حرکت آنقدر نگه می داریم که اتومبیل ما پس از دور زدن یا گردش کردن کاملا در مسیر مستقیم قرار گیرد پس از اینکه در مسیر مستقیم قرار گرفتیم و اتومبیل صاف شد آن وقت کلاج را رها می کنیم. پس در گردشها برای این که کنترل اتومبیل از دست راننده خارج نگردد بدین شکل عمل می کنیم :
ابتدا کلاج را تا آخر گرفته و دنده را ۱ می کنیم کمی گاز به صورت ثابت طوری که قطع نگردد و کلاج را آرام آرام بالا می آوریم تا جایی که احساس کنیم اتومبیل ما با نیروی موتور شروع به حرکت کرده ( نقطه حرکت ) . موضوع اصلی این است که در گردشهای چقدر کلاج را نگه می داریم ؟ پاسخ این است که ۸۰% کنترل اتومبیل در گردشها بوسیله کنترل و نگه داشتن کلاج در نقطه حرکت می باشد راننده ای که کلاج را در نقطه حرکت نگه دارد . در حقیقت کنترل اتومبیل و سرعت آن را در اختیار گرفته است .
کنترل کلاج و نگه داشتن آن در نقطه حرکت مثل کنترل رکاب دوچرخه است و وقتی شما با دوچرخه در خیابان اصلی در حال رکاب زدن هستید از دور دست اندازه را مشاهده می کنید یا تصمیم به گردش داخل کوچه های فرعی م بگیرید ناخودآگاه دست شما به سمت ترمز دوچرخه رفته و پای شما رکاب زدن را کم یا کند می کند. توجه داشته باشید که در زمان حرکت در خیابان با اتومبیل نیز وقتی تصمیم به گردش به چپ یا راست یا رد شدن از چاله یا دست انداز یا حرکت در ترافیک می گیرید درست مانند کنترل رکاب دوچرخه و ترمز آن کلاج و ترمز اتومبیل شما نیز باید تحت کنترل قرار گیرد تا حتما بتوانید با تسلط کامل بر هدایت اتومبیل و کنترل فرمان آن موقعیت را پشت سر بگذارید.

مشابه

  • https://tarikhema org/info/94380/نحوه-صحیح-گذاشتن-پا-روی-کلاچ-چگونه-است؟/
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.