تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

فال روزانه حافظ ۲

فال در لغت به معنای طالع، بخت و نیز پیشگویی و عاقبت بینی است. کلمه ای عربی است و در فارسی یعنی شگون. در مطلب زیر فال امروز از نظرتان می گذرد.

 

 

متولدین فروردین

آخر به چه گویم هست از خود خبرم چون نیست***وز بهر چه گویم نیست با وی نظرم چون هست
شمع دل دمسازم بنشست چو او برخاست***و افغان ز نظربازان برخاست چو او بنشست

تعبیر:آبی که ریخته شد دیگر جمع نمی شود. کاریست که انجام شده در صدد باش تا جبرانش کنی. هیچ سر بی گناهی بالای دار نمی رود. شما از این ورطه نجات پیدا می کنی. کدورت را با صفای دل به خوبی جواب بده. بندها باز می شوند و تو به آزادی خواهی رسید.

 

 

 

امروز شما انتظار دارید که کنترل زندگیتان به عهده خودتان باشد و خودتان برای زندگی خود تصمیم بگیرید، ولی چالش هایی که در خانه و خانواده تان به وجود می آیند توانایی و صلاحیت شما برای این کار را زیر سوال خواهند برد. اگر اجازه بدهید غرور و خودبینیتان عملکرد شما را تحت تاثیر قرار دهد شانس خود را برای نشان دادن توانایی هایتان به دیگران به خطر خواهید انداخت. تعیین کردن حد و مرزهایی مشخص به شما کمک می کند که به عدم اطمینان موجود در روابط اجتماعی خود غلبه کنید. اگر تکبر را کنار بگذارید می توانید بدون تسلیم شدن در مورد چیزهایی که از اهمیت برخوردار هستند در به دست گرفتن قدرت شریک باشید.

 

متولدین اردیبهشت

شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت***فراق یار نه آن می‌کند که بتوان گفت
حدیث هول قیامت که گفت واعظ شهر***کنایتیست که از روزگار هجران گفت

تعبیر:رسیدن خبر خوش نزدیک است که نوید فتح و خوشبختی می دهد. از حریفان و رقیبان نترس. خداوند فتنه ی آنها را خنثی می کند. بخت با توست، اطرافیانت تکیه گاه محکمی برای تو خواهند بد. به جای غرور وقار داشته باش.

 

 

 

درگیری های کوچک و بی اهمیت با کسانی که به شما نزدیک هستند شاید بین شما و آنها فاصله چندانی ایجاد نکند ولی آنقدر اعصاب خرد کن هست که روزتان را خراب کند. بر عکس شما، دیگران آنقدر به اختلاف نظرهایی که با شما دارند اهمیت نمی دهند. در واقع بر خلاف آنچه شما فکر می کنید این دیگران نیستند که دعوا راه می اندازند و رفتار تهاجمی شما باعث این بحث ها و درگیری ها می شود. اگر بتوانید درک کنید که زندگی یک مسابقه نیست ناگهان دیگران به نظرتان خیلی مهربان تر خواهند شد و خودتان هم آرامش بیشتری خواهید داشت. درست است که این روزها سرتان خیلی شلوغ است، ولی حتما زمانی را به مطالعه اخبار و وقایعی که در دنیای اطرافتان اتفاق می افتند اختصاص دهید.

 

متولدین خرداد

ساقی به نور باده برافروز جام ما***مطرب بگو که کار جهان شد به کام ما
ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم***ای بی‌خبر ز لذت شرب مدام ما

تعبیر:هر چقدر کوشش کنی همانقدر نتیجه می گیری. به امی این نباش که از غیب برایت کاری انجام شود. همه چیز برای موفقیت مهیاشت کمی همت لازم است. کوچکترین خلافی باعث می شود هر چه را به دست آورده ای از دست بدهی. پایت را از گلیم خویش درازتر نکن. خداوند گواه بر اعمال توست. تلاشت را بیشتر کن، عمر زودگذر است. شما ذکرت سلامتی برای دیگران و خود باشد.

 

 

 

 

امروز سعی کنید از زیبایی های کوچک زندگی لذت ببرید. لزومی ندارد که به سرزمین های دوردست سفر کنید و یا به مراکز تفریحی گران قیمت بروید تا خوشحالی و یا احساس آرامش را تجربه کنید. شما باید این را یاد بگیرید که هر آنچه برای آرامش نیاز دارید در درون خودتان وجود دارید. از طبیعت لذت ببرید، به خورشید و ماه و ستاره ها لبخند بزنید. این حقیقت را درک کنید که زیبایی فقط در اشیای گران قیمتی که باید بهای سنگینی را برای به دست آوردن آنها بپردازید نیست و در همین چیزهایی که دور و برتان را فرا گرفته اند نهفته است. یاد بگیرید که به جای حسرت خوردن به خاطر نداشته هایتان از چیزهایی که در اختیار دارید حداکثر لذت را ببرید.

 

متولدین تیر

ساقی به نور باده برافروز جام ما***مطرب بگو که کار جهان شد به کام ما
ما در پیاله عکس رخ یار دیده‌ایم***ای بی‌خبر ز لذت شرب مدام ما

تعبیر:به سهولت و راحتی به مقام و مادیات نخواهی رسید. همه چیزت باید در حد کمال باشد. باطن خوب، کار حلال، هوشیاری و تقوی، در این صورت است که به هدف خواهی رسید و به هر مقام و منزلتی که رسیدی سر تعظیم در برابر خداوند فرود آر وگرنه باز همه چیز را از دست خواهی داد.

 

 

 

 

امروز از ایده های فوق العاده ای که ذهن خلاقتان دارد حداکثر استفاده را ببرید. اکنون زمان فوق العاده ای برای کاشت دانه هایی است که بدون شک جوانه خواهند زد و گیاه آنها سالم و قوی خواهد شد و به ثمر خواهد نشست. شما در حال حاضر توانایی لازم برای رسیدن به ثروت و موفقیت رادر دست دارید، اما نباید انتظار داشته باشید که همه چیز خیلی راحت و به یک چشم به هم زدن برایتان فراهم شود. اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید باید یاد بگیرید که خونسردی خود را حفظ کنید و در مقابل مشکلات و موانع کوچکی که سر راهتان سبز می شوند واکنش های شدید نشان ندهید و آنها را برای خود به درگیری های بزرگ تبدیل نکنید.

 

متولدین مرداد

مدامم مست می‌دارد نسیم جعد گیسویت***خرابم می‌کند هر دم فریب چشم جادویت
پس از چندین شکیبایی شبی یا رب توان دیدن***که شمع دیده افروزیم در محراب ابرویت
تعبیر:

هر چقدر کوشش کنی همانقدر نتیجه می گیری. به امی این نباش که از غیب برایت کاری انجام شود. همه چیز برای موفقیت مهیاشت کمی همت لازم است. کوچکترین خلافی باعث می شود هر چه را به دست آورده ای از دست بدهی. پایت را از گلیم خویش درازتر نکن. خداوند گواه بر اعمال توست. تلاشت را بیشتر کن، عمر زودگذر است. شما ذکرت سلامتی برای دیگران و خود باشد.

 

 

 

 

امروز نمی توانید منتظر این بنشینید که اطرافیانتان شما را تشویق کنند و به شما انگیزه بدهند. تنها چیزی که می تواند شما را از جایتان بلند کرده و به حرکت وادارد قدرت درونی خودتان است. شاید تفریحات و خوش گذرانی های شب گذشته شما را بیش از اندازه خسته کرده باشند و امروز احساس کنید که حال و حوصله ی انجام هیچ کاری را ندارید، اما همین که از جایتان بلند شوید نشاط و انگیزه تان کم کم به سراغتان خواهد آمد. امروز کمی با بدن خود مهربان باشید و به آن رسیدگی کنید. از ماسک های زیبایی استفاده کنید و به پوست خود آبرسانی کنید. یک دوش آب گرم بگیرید و بدنتان را با روغن های خوشبو ماساژ دهید.

 

متولدین شهریور

روزه یک سو شد و عید آمد و دل‌ها برخاست***می ز خمخانه به جوش آمد و می باید خواست
نوبه زهدفروشان گران جان بگذشت***وقت رندی و طرب کردن رندان پیداست

تعبیر: یاد ایام قدیم دلت را شاد می کند. به یاد روزهایی می افتی که صبح و شام آزاد بودی. درد دل زیادی داری و به دنبال یک هم راز و هم سخن می گردی. خود را ضعیف می پنداری اما دلت قوی است. حالا می فهمی که نصیحت بزرگان چقدر باعث موفقیتت شده. تمام خاطرات با قید تاریخ روی قلبت حک شده است و تو تا آخر عمرت به نیک نامی و کامروایی زندگی می کنی.

 

 

 

امروز ذهن شما خیلی باز است و خوب کار می کند و مکالماتی که با دیگران دارید هم خیلی خوب پیش خواهند رفت. شما مجبور نخواهید بود برای اینکه منظورتان را به دیگران منتقل کنید زمان زیادی را صرف نمایید و طرف مقابلتان خیلی سریع و راحت حرف هایتان را خواهد فهمید. از این فرصت استفاده کنید و اگر حرف مهمی دارید که باید به کسی بزنید همین امروز به سراغ او بروید و با او صحبت کنید. شما ایده های خیلی خوبی در سر دارید و نظرات منطقی و عمل گرایانه ای که دارید می توانند به دیگران کمک کنند تا کارها را به بهترین نحو ممکن پیش ببرند، پس از بیان کردن افکار و نظرات خود هیچ ترس و واهمه ای نداشته باشید.

 

متولدین مهر

میر من خوش می‌روی کاندر سر و پا میرمت***خوش خرامان شو که پیش قد رعنا میرمت

گفته بودی کی بمیری پیش من تعجیل چیست***خوش تقاضا می‌کنی پیش تقاضا میرمت

تعبیر:زمانه روی بد خود را به تو نشان می دهد. همه چیز را از تو پنهان کرده به فتنه ها توجه نداشته باش فعلا” سیر نزولی را طی می کنی و این برایت دردآور است. برای رهایی از این ورطه، دست به دعا بردار. نمازت را سر وقت بخوان. متوسل به ائمه شو تا نجات پیدا کنی.

 

 

امروز صدایی از درونتان دارد شما را تشویق می کند تا محکم تر و صاف تر از همیشه بایستید، سرتان را بالا بگیرید و به خودتان افتخار کنید. اختلاف نظرهایی که بین شما و دیگران وجود دارند به هیچ وجه به معنای این نیستند که شما از آنها کمتر هستید و یا عادی نیستید. به خودتان و عقایدی که دارید احترام بگذارید و حرف هایتان را با اعتماد به نفس تمام بیان کنید و به سادگی هم عقب نشینی نکنید. همیشه برای دفاع همراه با آرامش و احترام از خودتان و نظراتتان آماده باشید. امروز ممکن است اختلافاتی که بین دو نفر از اعضای خانواده تان پیش می آیند آرامش شما را بهم بزنند، اما حواستان باشد که در این دعوا مداخله نکنید.

 

متولدین آبان

دل می‌رود ز دستم صاحب دلان خدا را***دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا

کشتی شکستگانیم ای باد شرطه برخیز***باشد که بازبینیم دیدار آشنا را

تعبیر: اینقدر ظاهربین نباش. ظواهر تو را فریب داده اند و بابت این مسئله از تو سوئ استفاده می کنند. فکر می کنی اگر جواب رد بشنوی میمیری و شفای دردت را فقط رسیدن به یار میدانی. هر چند که او کوچکترین توجهی به تو ندارد. خودت را خسته نکن.

 

 

 

امروز بدون هیچ فکر و خیال و عذاب وجدانی هر چقدر که دلتان می خواهد تنبلی کنید و تا وقتی که مجبور نشده اید حتی انگشتتان را هم تکان ندهید. البته انتظار هم نداشته باشید که دیگران کارهایی را که خودتان حوصله انجامشان را ندارید برای شما انجام دهند. با توجه به اینکه امروز روز تعطیل است دیگران هم درست به اندازه ی شما به استراحت نیاز دارند، پس اگر خودتان حوصله کاری را نداشتید کلا بیخیال انجام آن شوید. امروز انعطاف پذیری شما در رویارویی با دیگران و نظراتشان به ورطه ی آزمایش گذاشته خواهد شد. یادتان باشد که در هر چیزی اعتدال داشته باشید؛ نه بیش از اندازه سرسخت و لجباز باشید، نه اجازه بدهید هر کسی شما را به راهی که خودش می خواهد بکشاند.

 

متولدین آذر

صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را***که سر به کوه و بیابان تو داده‌ای ما را

شکرفروش که عمرش دراز باد چرا***تفقدی نکند طوطی شکرخا را

تعبیر:بخت و اقبال بیدار شده است. خشونت و غضب را از خودتان دور کنید. عده ای به شما کمک می کنند دست آنها را پس نزنید. عاقبت خودتان را به زر نفروشید. ناامیدی باعث پریشانی تان شده است. این گوی و این میدان همت طلب کنید تا خداوند نیز شما را یاری فرماید.

 

 

 

 

امروز اصلا تحمل کسانی که نمی توانند با شما همراه و همقدم باشند را ندارید. نه این که بخواهید گستاخ و یا بی ادب باشید، ولی نسبت به دیگران و مشکلات و سختی هایشان بی تفاوت هستید. بعد از انجام هر کاری شما آماده اید بی هیچ معطلی به سراغ کار بعدی که در ذهنتان دارید بروید، ولی در حال حاضر متاسفانه نمی توانید زمان و انرژی لازم برای به دست آوردن اهدافتان را به درستی تخمین بزنید و همین می تواند برایتان مشکل زا شود. یادتان باشد به کیفیت رابطه عاطفیتان اهمیت بدهید، این مهم ترین مسئله در زندگی شما است که باید در آن به موفقیت دست پیدا کنید، پس نسبت به آن بی تفاوت نباشید.

 

متولدین دی

خسروا گوی فلک در خم چوگان تو باد***ساحت کون و مکان عرصه میدان تو باد

زلف خاتون ظفر شیفته پرچم توست***دیده فتح ابد عاشق جولان تو باد

تعبیر: آنقدر در حال و هوای یار به وصال فکر کرده ای که زندگی را فراموش کرده و تمام سختی ها را به جان خریده ای. دل . دیده ات را با گریه به تاراج داده دیگر اشکی باقی نمانده است. هر چه مقدر و قسمت باشد همان می شود. امیدت را هیچ وقت از دست نده چون خداوند ارحم و الراحمین است.

 

 

 

امروز شاید دیگران بخواهند به زور شما را قانع کنند که با آنها همراه شوید، ولی شما از آن هایی نیستید که به این راحتی ها بخواهند تسلیم شوند و واکنش مثبتی به آنها نشان نخواهید داد. وقتی آنها ببینند چه محکم پایتان را به زمین کوبیده و در مقابل آنها مقاومت می کنید به بیهودگی تلاش خود پی خواهند برد. اشکالی ندارد اگر در نگرش و اهداف خود مداومت داشته باشید، ولی مواظب باشید با کله شقی و چشم های بسته در برابر تغییرات ایستادگی نکنید. به خاطرات روزهای اول عاشقیتان نگاه بیندازید و ببینید چطور در کنار هم آنقدر احساس شادی و خوش بختی می کردید و سعی کنید رابطه خود را به آن روزهای خاطره انگیز بازگردانید.

 

متولدین بهمن

رواق منظر چشم من آشیانه توست***کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

به لطف خال و خط از عارفان ربودی دل***لطیفه‌های عجب زیر دام و دانه توست

تعبیر:زمانه روی بد خود را به تو نشان می دهد. همه چیز را از تو پنهان کرده به فتنه ها توجه نداشته باش فعلا” سیر نزولی را طی می کنی و این برایت دردآور است. برای رهایی از این ورطه، دست به دعا بردار. نمازت را سر وقت بخوان. متوسل به ائمه شو تا نجات پیدا کنی.

 

 

 

 

شما از آن دسته آدم هایی نیستید که علاقه ای به تنهایی و فاصله گرفتن از فعالیت های اجتماعی داشته باشید، ولی این اواخر زندگیتان آنقدر شلوغ و پر هیاهو بوده است که شدیدا دلتان می خواهد به خودتان یک استراحت درست و حسابی بدهید. هیچ اشکالی ندارد اگر به دعوت هایی که از شما می شود جواب «نه» بدهید و برای تنوع یک روز هم که شده در خانه بمانید. لزومی ندارد که انگیزه خودتان از این کار را به دیگران توضیح دهید. کافی است به آنها بگویید که می خواهید کمی تنها باشید و باتری هایتان را شارژ کنید. البته این موضوع شامل عشقتان نمی شود، او را از خودتان نزانید و باعث دلخوری او از خودتان نشوید.

 

متولدین اسفند

ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است***ببین که در طلبت حال مردمان چون است

به یاد لعل تو و چشم مست میگونت***ز جام غم می لعلی که می‌خورم خون است

تعبیر:چرا عاقل کند کاری ک باز آرد پشیمانی. از کاری که کرده ای بسیار نادم و پشیمانی. با شکست مواجه شده ای و فکر می کنی دیگر کسی تو را دوست ندارد و مورد احترام نیستی. اما مرور زمان همه چیز را دست می کند. مطمئن باش این شکست مقدمه ای است برای پیروزی بزرگ انشاالله.

 

 

 

 

جاه طلبی شما قابل ستایش است ، ولی لیست بلندبالای کارهایی که امروز می خواهید انجام دهید هیچ شکی در مورد این که نخواهید توانست همه آنها را به انجام برسانید باقی نخواهد گذاشت. تعهدات بیش از اندازه ای که برای خودتان به وجود آورده اید به شما اجازه نمی دهند که از زمانتان به نحو احسن استفاده کنید. با ابطال کارهایی که فوریت و اهمیت زیادی ندارند کمی برنامه روزانه خودتان را سبک تر کنید. یادتان باشد که نمی توانید دنیا را یک روزه تغییر دهید. داشتن انعطاف پذیری امروز کلید رسیدن شما به موفقیت خواهد بود. اگر بتوانید خودتان را با تغییرات تطبیق دهید قدرتتان به طرز فوق العاده ای افزایش خواهد یافت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.