تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

ویژگی‌هایی که در انتخاب باشگاه بدنسازی باید درنظر داشته باشید

اگر خواهان اضافه کردن یا حذف اطلاعات خود در مطالب هستید، به آیدی @Tarikhemaadmin در تلگرام پیام بدید

نزدیکی به منزل و محل کار:
ابتدا یک بررسی ساده از باشگاه‌هایی که در اطراف محل زندگیتان یا محل کارتان قرار دارد انجام دهید. در بررسی و بازدید قبل از انتخاب باشگاه بدنسازی تعارف نکنید و به صورت کامل قبل از ثبت نام همه قسمت‌‌ها و امکانات باشگاه را بررسی کنید.
مربی:
مربی شما باید به اندازه کافی فعال و پرانرژی باشد تا بتواند فعالیت ورزشی شما را دقیق کنترل کند.
همچنین شما باید با مربی خود احساس راحتی کنید و مربی باید با ورزشکاران دوست باشد. پس حتما سعی کنید راجع به مربی از ورزشکاران قدیمی باشگاه، پرس و جو کنید و در زمان انتخاب باشگاه بدنسازی بیه مربی‌های آن باشگاه توجه کنید.
وسایل و تجهیزات استاندارد:
معمولا وقتی شما می‌خواهید در یک باشگاه بدنسازی ثبت نام کنید، توسط مسئولین باشگاه یک سری اطلاعات کلی در مورد وسایل و تجهیزات باشگاه به شما داده می‌شود.
اول اینکه دقت کنید وسایل سالم و تمیز باشند.
دستگاه‌ها و وسایل استاندارد و مرغوبیت کافی را داشته باشند. مثلا یک کش که جزء ساده ترین وسایل است اگر دارای الیاف خوب و مرغوبی نباشد و در حین استفاده از آن پاره شود، ممکن است باعث صدمه زدن به شما شود.
مطمئن شوید که دستگاه‌ها به صورت دوره‌ای بازدید می‌شوند و در صورت وجود مشکل، تعویض می‌شوند.
یک باشگاه خوب باید تمام وسایل بدنسازی را برای پرورش قسمت های مختلف بدن داشته باشد.
وسایل باید از هم با فاصله چیده شده باشند. و نحوه انجام حرکت روی دستگاه به همراه شکل نصب شده باشد.
تعداد وسایل و امکانات:
یک باشگاه خوب باید به اندازه کافی از هر نوع وسیله داشته باشد. جوری نباشد که شما برای استفاده از وسایل توی صف بایستید. منظور این نیست که مثلا به تعداد ورزشکاران دستگاه تردمیل داشته باشد، اما باید دستگاه های جایگزین این دستگاه را هم داشته باشند .
در یک باشگاه بدنسازی معمولی، دارای ۱۲عدد دستگاه سیم کش یا ماشین اصلی بدن سازی( شامل : اسمیت، داخل ران، پشت پا و..)، ۱۲ عدد خرک و نیمکت های اصلی(میز لاری، نیمکت تخت، میز پرس سینه و… ) ۳ عدد دستگاه هوازی (تردمیل، دوچرخه، الپتیکال) و همچنین دستگاه های وزنه آزاد، می‌باشد. دقت کنید دمبل‌هایی با وزن کم تا بالا در باشگاه به تعداد وجود داشته باشد.
محیط باز:
باشگاه ورزشی شما باید جایی برای آسایش و راحتی شما باشد.
متراژ باشگاه باید متناسب با جمعیت و تجهیزات بدنسازی و ورزشی باشد، تا راحت بتوانید حرکات ورزشی را انجام دهید. حتی یک باشگاه بدنسازی خوب باید فضایی خالی از دستگاه داشته باشد، تا شما بتوانید قبل از شروع به وزنه زدن کمی نرمش کنید و بدنتان را گرم کنید.
تهویه مناسب:
باشگاه ها و سالن های ورزشی بدنسازی باید به امکانات هواسازی و تهویه مطبوع مجهز شده باشند.
از سالمی دستگاه های تهویه مطمئن شوید این که در همه‌ی ساعات خوب کار می کنند و دمای هوا را مناسب نگه می دارند.
سعی کنید باشگاهی را انتخاب کنید که در زیر زمین نباشد، چون معمولا باشگاه هایی که در زیر زمین هستند هوای مناسبی ندارند.
همچنین باشگاه‌ها با سقف بلند را در الویت قرار دهید.
دوش:
باشگاهی را انتخاب کنید که دارای حمام و سرویس بهداشتی تمیز باشد. مکانی برای دوش گرفتن داشته باشد، مخصوصا اگر زمان کارشما بعد از ساعت باشگاه ورزشتون است.
امنیت کمدها:
کمدهای شخصی هم مهم هستند، خصوصا اگر قبل یا بعد از کار روزانه به سالن می روید و نیاز به محلی امن برای قرار دادن لباس کار و لوازم خود دارید. از وجود کمدهای شخصی در سالن مطمئن شوید .
تمیزی و سلامت:
یکی از جاهایی که میکروب رشد کرده و بیماری های پوستی به همراه دارد سالن های ورزشی است.
پس باید در انتخاب باشگاه به تمیزی آن دقت کنید. شما با رفتن داخل باشگاه می‌توانید میزان تمیزی سالن و دستگاه ها را متوجه شوید. بررسی کنید که آیا باشگاه کارمندانی برای تمیز کردن سالن و دستگاه‌ها دارند؟ یا حداقل ورزشکاران بعد از کار با دستگاه ملزم به تمیز کردن آنها هستند یا نه؟
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.