چند نکته جالب در مورد قیمت کرایه جرثقیل

چند نکته در مورد قیمت اجاره جرثقیل که شاید برای شما هم جالب باشد

قیمت اجاره جرثقیل بسته به مؤلفه‌های متعددی در حال تغییر است و اگرچه سالانه نرخ مصوبی برای آن تعیین می‌گردد. ولی شرایط کاری متفاوت پروژه‌ها سبب شده، بخش مالی مراکز مجری اجاره جرثقیل سنگین و سبک هزینه نهایی را در رنج‌های قیمتی متفاوتی عرضه نمایند. شرکت جرثقیل تهران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای کرایه ماشین‌های حوزه باربری و بارگیری کوشیده تا باتوجه‌به کیفیت، معقولانه‌ترین و منصفانه‌ترین قیمت اجاره جرثقیل را ارائه دهد. باتوجه‌به حساسیت بالای کار جرثقیل‌ها نمی‌توان به بهای مبلغی اندک، پروژه‌های کاری را با خطرات مهلکی روبرو نمود. پس انتخاب یک مرکز متعهد و معتبر که ابزارهای ایمن را ارائه می‌دهد، باید در اولویت کاری قرار گیرد.

بررسی نکات مهم در مورد قیمت اجاره جرثقیل:

 به‌منظور بررسی و ارزیابی قیمت اجاره جرثقیل باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که بدون آن‌ها هم در اجاره نوع کارآمد این ماشین‌ها به‌اشتباه عمل نموده و هم هزینه‌های نهایی شما آن‌طور که برآورد نموده‌اید از کار درنمی‌آید. پس قبل از اجاره جرثقیل سنگین یا سبک و در هر مدل و طرحی این نکات را یک‌به‌یک بررسی نمایید. بدین ترتیب با خیالی آسوده‌تر و بدون خطرات غیرمترقبه می‌توانید پایان باشکوه پروژه خود را مشاهده نمایید.

  1. اولین نکته: انتخاب نوع مناسب جرثقیل

نگرانی از قیمت اجاره جرثقیل بسیاری را در انتخاب نوع مناسب این ماشین‌ها به خطا وامی‌دارد. حال‌آنکه قبل از هر اقدامی باید بدانید، کدام جرثقیل برای پروژه شما و شرایط کاری‌تان سودمندتر است، سپس در مورد اجاره‌بهای آن تحقیق نمایید. باید بدانید هرکدام از جرثقیل‌ها توانایی جابه‌جایی نوع خاصی از بار را دارند و فقط در عملیات مشخصی می‌توانند، حضور یابند. این موضوع انتخاب درست آنها را بسیار حساس می‌سازد. اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد جرثقیل ها هستید، در وب سایت خبر آنلاین یکی از انواع جرثقیل ها معرفی شده بود که مطالعه این مطلب شاید بتواند به اطلاعات عمومی شما چیزی اضافه کند.

  1. دومین نکته: افزایش اطلاعات در مورد ماهیت بار

ماهیت بار، ساختار فیزیکی، وزن، حساسیت‌های بارگیری و هر مؤلفه دیگری که در مورد بارها مهم است را باید مورد ارزیابی قرار دهید. باید قبول کنید که بارهای نامتعارف قیمت باربری شما را افزایش می‌دهند. ولی بارها با ظرفیت‌های کمتر و ابعاد کوچک‌تر که قرار نیست، به ارتفاعات بسیار بالا انتقال داده شوند، هزینه چندانی نخواهند داشت. این موضوع علاوه بر ارائه قیمت دقیق، ایمنی پروژه شما را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

  1. سومین نکته: آشنایی با لوکیشن و موقعیت مکانی

بارگیری در فضاهای باز و وسیع که مانعی اطراف ماشین را احاطه نکرده، بسیار سهل‌تر از کوچه‌های باریک با ده‌ها تیر چراغ برق و ساختمان‌های مرتفع است. پس موقعیت مکانی که قرار است، پروسه بارگیری شما در آن انجام شود، ناخواسته بر قیمت اجاره جرثقیل تأثیر می‌گذارد. چراکه موقعیت‌های مکانی باز زمان کار را به دلیل عدم نیاز به‌صرف دقت فراوان کاهش می‌دهد و خستگی کمتر اپراتور را نیز به همراه دارد.

  1. چهارمین نکته: مدت‌زمان پروژه

هرچه بر مدت‌زمان و اتمام کار افزوده شود، به همان نسبت قیمت نیز افزایش می‌یابد. پس باید قبل از اقدام به کرایه این ابزارهای حجیم به طور دقیق بدانید که به خدمات آنها در چند روز کاری نیاز دارید. البته اینکه پروژه شما شبانه‌روزی بوده و در شیفت شب ادامه می‌یابد، نیز به‌تبع بر قیمت‌گذاری بی‌تأثیر نیست.

  1. پنجمین نکته: وجود یا عدم وجود اپراتور

گاهی در زمان اجاره جرثقیل سنگین به دلیل ابعاد بالا و مهار و کنترل سخت‌تر این ابزارها به اپراتور ماهر و کاربلد نیاز است که این امر نیز شما را با هزینه مضاعفی مواجه می‌سازد. بدین ترتیب یکی از مهم‌ترین نکات در مورد قیمت توجه به نیاز یا عدم نیاز به اپراتور برای راندن ماشین است. البته بسیاری از شرکت‌ها مانند جرثقیل تهران به همراه ماشین، اپراتور را نیز در نظر گرفته و حق‌الزحمه وی را خود بر عهده می‌گیرند.

  1. ششمین نکته: توجه به بیمه قلاب

برای بارهای فوق حساس الکتریکی و الکترومکانیکی با احتمال آسیب‌دیدگی، بهتر است از بیمه قلاب استفاده نمایید. بدین ترتیب با خیالی آسوده‌تر به حمل و جابه‌جایی چنین کالاهایی خواهید پرداخت و در زمان بروز خطرات احتمالی، خسارات مالی کمتری به نسبت هزینه بیمه باید پرداخت نمایید.

  1. هفتمین نکته: وجود ابزارهای حمایتی

گاهی به دلیل وجود سطح ناهموار و شرایط بد جوی جرثقیل به‌تنهایی قادر نیست تا تجهیزات و بارها را به‌صورت ایمن جابه‌جا نماید. در این صورت، وجود ابزارهای جانبی حمایت‌کننده، هرچند که افزایش قیمت را به همراه داشته باشد، بسیار ضروری است تا عملکرد مطلوب جرثقیل‌ها حفظ گردد. جرثقیل تهران با اشراف کامل به چنین امر مهمی پس از بررسی شرایط محیطی پروژه‌ها در صورت سستی و مقاومت کم زمین می‌تواند، هرگونه ابزارهای حمایتی موردنیاز شما را در اختیارتان قرار دهد.

  1. هشتمین نکته: اخذ مجوزات قانونی

در برخی موارد که باید فعالیت در محدوده‌های دارای ممنوعیت‌های قانونی و امکان پررفت‌وآمد شهری انجام شود. مدیران پروژه‌ها ناچارند تا به اخذ مجوزهای بسیاری بپردازند. اگرچه شاید این مقوله چندان هزینه بر نباشد؛ اما به‌هرحال از مراحلی است که باید هزینه آن را نیز باهدف یک برآورد دقیق از قیمت‌ها در نظر بگیریم.

  1. نهمین نکته: انسداد مسیرهای منتهی به پروژه

اگر پروژه شما در محیط‌های شهری است، باید فکری به حال مسدودسازی محیط اطراف کار جرثقیل با خرید انواع سازه‌های فلزی و گاهی بتنی باشید. بدین ترتیب احتمال صدمه و آسیب توسط این ابزارهای حجیم به رهگذران، ماشین‌ها و ساختمان‌های مجاور کاهش می‌یابد. به‌هرحال باید قبول کرد که قیمت اجاره جرثقیل تنها به خود این ابزار وابسته نبوده و شرایط می‌تواند، هزینه نهایی را تغییروتحول دهد.

  1. دهمین نکته: سوخت مصرفی جرثقیل

تأمین سوخت مصرفی جرثقیل در طول پروژه عمرانی بر عهده مشتری است. برخی از شرکت‌ها حتی هزینه سوخت موردنیاز در مسافت بین شرکت و محل پروژه را نیز بر عهده مشتری می‌دانند. خصوصاً زمانی که این فاصله بسیار طولانی باشد. به‌هرحال باید در زمان اجاره هر نوع جرثقیلی این مورد را نیز در میان هزینه‌های کرایه بها لحاظ نمایید یا آنکه بر سر این موضوع با شرکت مربوطه به توافق برسید.

آشنایی با نکات ایمنی در زمان اجاره و استفاده از جرثقیل‌ها:

تمامی موارد ذکر شده در بخش پیشین به نکاتی اشاره دارند که قیمت اجاره جرثقیل را تعیین می‌کند. در واقع حذف یا اضافه‌شدن هرکدام از فاکتورهای ذکر شده، قیمت اجاره‌بها را دارای نوسان می‌سازد. از قیمت مهم‌تر، حفظ ایمنی در شرایط کاری مختلف است. خصوصاً زمانی که قرار است، به اجاره جرثقیل سنگین برای بارهای بسیار حجیم اقدام شود. در این قسمت نکات ایمنی مهم را برای شما فهرست می‌کنیم.

  • توجه به‌سلامت جسمی و روحی کامل اپراتور
  • ابلاغ هشدارهای لازم و اطلاع به مجاوران محل کار
  • انتخاب مکان مناسب برای استقرار جک جرثقیل و استحکام کافی زمین
  • دقت در عدم عبور کابل یا سیم برق حامل انرژی الکتریکی با احتمال برق‌گرفتگی
  • عدم توقف و ایستادن بر زیر یا روی بار
  • استفاده از جرثقیل‌های سبد دار به‌منظور حمل ایمن نفرات به ارتفاع
  • جلوگیری از نگه‌داشتن بار برای مدت طولانی در ارتفاع
  • حمل بار باتوجه‌به ظرفیت و نکات ایمنی ماشین
  • استفاده از بیسیم و ارتباط مستمر با اپراتور از این طریق
  • ممانعت از ورود افراد غیرمسئول به کابین

آشنایی با خدمات مجموعه جرثقیل تهران:

مجموعه جرثقیل تهران سال‌ها است که در عرصه اجرا و کرایه انواع تجهیزات باربرداری برای خود اسم و رسمی بلندآوازه تدارک دیده است. رعایت تمامی پروتکل‌های قانون، استفاده از اپراتورهای حرفه‌ای و کمک‌گرفتن از تجهیزات پیشرفته و سالم، همگی تضمینی بر کیفیت بالای خدمات این مجموعه دارند. با نگاهی به فهرست ماشین‌های جرثقیل تهران انواع جرثقیل‌های سبک‌وسنگین در مدل‌های بوم بلند، مفصلی، تلسکوپی، ثابت، کارگاهی و بسیاری موارد دیگر موجود است. هرکدام از این تجهیزات حوزه کاری خاصی را پوشش داده و کار بخش عمرانی ویژه‌ای به سروسامان می‌رسانند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها