دریافت وام با سند ملکی چه شرایطی دارد؟

بسیاری از افراد در برخی مواقع که نیاز شدید مالی پیدا می کنند, اقدام به اخذ وام سند ملکی می نمایند. افراد برای دریافت این وام مانند تمامی وام های دیگر باید یک سری شرایط خاص را داشته باشند. دریافت وام سند ملکی پیچیدگی زیادی ندارد و شما باید برای دریافت آن مراحلی را پشت سر بگذارید.

شرایط دریافت وام سند ملکی و نحوه ثبت نام آن در تمامی بانک ها یکسان نیست. برای دریافت وام سند ملکی در برخی از بانک ها نیازی به سپرده گذاری ندارید. ولی ممکن است در بانک های دیگر این قانون لحاظ شود.

مهم ترین قانونی که تمامی بانک ها برای ارائه وام سند ملکی اجرا می کنند, شرط شش دانگ بودن سند ملک است. این سند مالکیت باید شامل کل ملک بوده و هیچ مشکلی نداشته باشد. یعنی در رهن موسسه مالی دیگری نباشد و در یک دفتر رسمی تنظیم شده باشد.

یکی دیگر از شرایط مهم برای اخذ وام سند ملکی، داشتن سابقه خوب متقاضی برای بازپرداخت اقساط وام می باشد. به طوری که شخص متقاضی نباید هیچ گونه بدهکاری به بانک داشته باشد و وام تسویه نشده و چک برگشتی نداشته باشد.

شرط دیگر اخذ این نوع وام این است که سند ملک باید به نام شخص متقاضی وام باشد. در ادامه قصد داریم به طور مفصل به بررسی سوال دریافت وام با سند ملکی چه شرایطی دارد؟ بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

دریافت وام با سند ملک چه شرایطی دارد؟

منظور از دریافت وام سند ملکی چیست؟

افراد می توانند با ارائه سند ملکی خود به عنوان ضامن, از بانک وام دریافت کنند. در واقع بانک ها در عوض پرداخت وام به متقاضیان از آن ها ضامن هایی از جمله سند ملکی دریافت می کنند. دریافت این وام تنها به سند ملکی نیاز ندارد و باید واجد شرایط لازم و دارای یک سری مدارک مورد نیاز نیز باشید.

مزایای دریافت وام سند ملکی

قبل از بررسی سوال دریافت وام با سند ملکی چه شرایطی دارد؟ بهتر است با مزایای آن آشنا شوید. امروزه دریافت وام های بانکی به شدت پیچیده و زمانبر است. برخی افراد نیاز به دریافت وام فوری دارند و همچنین حوصله طی کردن مراحل سخت اداری برای دریافت وام های بانکی را ندارند. به همین دلیل برخی از وام ها وجود دارند که این مشکل را برای افراد بر طرف کرده اند. یکی از این وام ها، وام سند ملکی است.

دریافت وام سند ملکی برای افراد مزایای زیادی را به همراه دارد. از جمله مزایای دیگر این نوع وام می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • حفظ ملک و جلوگیری از فروش آن با دریافت وام روی سند ملکی
  • افزایش زیاد قیمت ملک در آینده و عدم فروش آن برای جلوگیری از هرگونه زیان مالی
  • برای دریافت وام سند ملکی به هیچ گونه ضامنی نیاز ندارید چرا که سند ملکی شما ضامن وام شماست.
  • برای اخذ این نوع وام نیازی به چک و سفته ندارید.

مدارک لازم برای دریافت وام سند ملکی

برای دریافت وام سند ملکی باید مدارکی را به بانک مورد نظر ارائه بدهید. تمامی این مدارک را در زیر لیست کرده ایم:

  • سند تک برگ ساختمان
  • گواهی پایانکار ساختمان
  • دسته چک صیادی
  • گواهی شغلی
  • فیش عوارض شهرداری ساختمان
  • کارت ملی و شناسنامه صاحب سند
  • کارت ملی و شناسنامه وام گیرنده
  • صورت مجلس تفکیکی برای آپارتمان
  • بنچاق سند
  • قبض آب/ برق/گاز

دریافت وام با سند ملک چه شرایطی دارد؟

نحوه دریافت وام سند ملکی

برای اخذ وام سند ملکی باید مراحلی را طی نمایید. در زیر قدم به قدم شما را در جهت اخذ این نوع وام راهنمایی کرده ایم:

  1. در قدم اول باید حسابی را در بانک مورد نظر مانند بانک ملت, رسالت, صادرات و…… افتتاح کنید. حساب شما باید تراکنش مالی بالایی نیز داشته باشد و دارای امتیاز منفی در بانک های دیگر نباشد.
  2. می توانید برای ارائه مدارک خود و ثبت نام برای دریافت وام سند ملکی به صورت حضوری به بانک ها مراجعه کنید و یا به صورت اینترنتی از طریق سایت برخی از بانک ها اقدام به ثبت نام کنید.
  3. در این مرحله باید تمامی هزینه ها مثل انتقال سند, کارشناس و…. را پرداخت کنید. این مبلغ با توجه به سند ملکی که ارائه می شود متغیر است و در بیشتر بانک ها ۱۸ درصد سود دارد.

اقساط وام سند ملکی چگونه تعیین می شود؟

میزان اقساط وام سند ملکی با توجه به عوامل مختلفی مثل مبلغ وام, نرخ بهره و مدت زمان بازپرداخت تعیین می شود. نرخ بهره ممکن است ثابت یا متغیر باشد و براساس سیاست های بانکی و وضعیت اقتصادی کشور مشخص می شود. مدت زمان بازپرداخت وام سند ملکی معمولا بین ۲ تا ۶ سال است.

اقساط این نوع وام نیز بر این اساس تعیین می شوند که وام گیرنده باید تا پایان دوره بازپرداخت وام, اقساط را به صورت منظم پرداخت کند. برخی از ابزار های محاسبه گر نیز در تعیین دقیق مبلغ اقساط موثر هستند. به صورتی که شما می توانید با وارد کردن مبلغ وام, نرخ بهره و مدت زمان بازپرداخت در این ابزارهای محاسبه گر میزان دقیق اقساط ماهانه را محاسبه کنید.

دریافت وام با سند ملک چه شرایطی دارد؟

مبلغ وام سند ملکی چقدر است؟

مبلغ وام سند ملکی بسته به ارزش تخمینی ملک وثیقه, سیاست های وام دهی بانک و توانایی بازپرداخت وام گیرنده مشخص می شود. بانک ها و موسسات اعتباری درصد مشخصی از ارزش روز ملک را به عنوان وام ارائه می دهند. این ارزش توسط کارشناسان مربوطه مشخص می شود.

میزان دقیق وام سند ملکی به عوامل مختلفی مثل موقعیت مکانی ملک, وضعیت بازار و کاربری ملک بستگی دارد. برای تعیین مبلغ وام به صورت دقیق, متقاضیان باید مدارکی از جمله سند مالکیت, گزارش ارزیابی ملک و مدارک شناسایی را به بانک ارائه دهند. در ادامه بانک تمامی این مدارک را مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت مبلغ وام را تعیین می کند.

نتیجه گیری

امروزه دریافت وام فوری و بدون ضامن در بین مردم متقاضیان زیادی دارد. وام سند ملکی یکی از این وام های فوری و بدون نیاز به ضامن است که با مراجعه به بانک یا موسسه اعتباری مورد نظر به راحتی می توانید آن را دریافت کنید.

در این مقاله سعی کردیم به سوال دریافت وام با سند ملکی چه شرایطی دارد؟ پاسخ داده و در مورد نحوه دریافت وام سند ملکی, شرایط آن, مدارک لازم برای ثبت نام و….. اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم. بنابراین اگر قصد کسب اطلاعات در رابطه با اخذ وام با سند ملکی، جذب سرمایه گذار، اخذ وام سیم کارت و… را دارید بهتر است به وام افروز مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها