آیا ضد آفتاب رنگی می تواند ایجاد لک کند؟

چرا پوست برخی از افراد پس از استفاده از ضد آفتاب رنگی دچار جوش و لکه می شود؟ آیا این واقعیت دارد؟ در پاسخ باید گفت، انتخاب یک ضد آفتاب، باید مناسب با پوست شما باشد و روش صحیح مصرف آن را باید رعایت کنید؛ علاوه بر این از ترکیبات موجود در ضد آفتاب مطلع باشید. یک ضد آفتاب، رنگی باشد یا بی رنگ، نقش خود را به عنوان محافظت کننده پوست، به درستی انجام می دهد. لکه دار شدن پوست شما بستگی به آن دارد که آیا ضد آفتاب رنگی که انتخاب کردید با نوع پوست شما مطابقت دارد یا نه؟ برای درک بهتر این موضوع، باید آگاهی خود را در این زمینه و شناخت انواع ضد آفتاب بیشتر کنید تا در استفاده از ضد آفتاب رنگی دچار تردید نشوید.

ویژگی های یک کرم ضد آفتاب رنگی

ضد آفتاب رنگی از مواد فیزیکی و معدنی ساخته می شود. مواد فیزیکی ضد آفتاب شامل اکسید روی و اکسید تیتانیوم است. در مجموع مواد فیزیکی باعث سفید شدن و روشن شدن پوست می شود. موادمعدنی موجود در ضد آفتاب رنگی شامل رنگدانه هایی می شود که باعث رنگی شدن کرم خواهد شد و بیشتر از نوع اکسید آهن است. ضد آفتاب رنگی، مصرف کنندگان خاص خود را دارند؛ زیرا آن ها علاوه بر تاثیر مثبت ضد آفتاب رنگی روی پوست، می خواهند پوستشان سفید و روشن به نظر نرسد. افزون بر آن، مصرف این کرم ها موجب می شود تا پوست در برابر اشعه های مضر خورشید در امان بماند؛ همچنین ضد آفتاب های رنگی مانند نوع بی رنگ از پوست در مقابل پیری زودرس جلوگیری می کنند.

برخی از افراد به دنبال دانستن این هستند که برندهای ضد آفتاب ایرانی مانند لافارر، سینره و… باعث ایجاد لک می شود یا خیر. پر تکرارترین سوال نیز در خصوص انواع مدل های برند مای است که آیا کرم ضد آفتاب مای لک میاره؟ در این خصوص باید گفت تنها تفاوت ضد آفتاب رنگی و غیررنگی داشتن رنگدانه در ترکیبات آن هاست و هیچ تاثیری در ایجاد لک ندارند. وجود اکسیدهای موجود در کرم های ضد آفتاب نه تنها باعث پنهان شدن لکه و جوش شده؛ بلکه به عنوان زیرسازی در آرایش نیز به کار می رود و مصرف کننده را از خرید کرم های زیرسازی میکاپ بی نیاز می کند. در فرمولاسیون کرم های ضد آفتاب رنگی هیچ ماده ای وجود ندارد که باعث لک شود، حتی متخصص ها نیز این نکته را تایید کرده اند.

غلیظ بودن کرم های ضد آفتاب رنگی باعث شده تا مصرف کنندگان تصور کنند که همان مقدار اولیه کافی بوده و نیازی به تمدید آن ندارد؛ همین امر یعنی استفاده نکردن مرتب آن ممکن است پوشش لازم را در برابر پرتوهای مخرب ایجاد نکند و باعث لک و جوش شود. عمل دیگری که می تواند در ایجاد لک با مصرف ضد آفتاب های رنگی ایجاد شود، انتخاب نامناسب کرم برای پوست است. برای پوست چرب ضد آفتاب مخصوص به خود را باید استفاده کرد؛ همین طور پوست خشک یا پوست حساس و یا معمولی هر کدام کرم های ضد آفتاب خاص خود را دارند که در صورت مغایرت با پوست ایجاد لکه و حساسیت می کنند.

انواع ضد آفتاب رنگی

ضد آفتاب های رنگی با هر فرمولاسیونی که باشند، از لحاظ پوششی که روی سطح پوست ایجاد می کنند در دو دسته تقسیم بندی می شوند. انتخاب هر کدام از این کرم ها بستگی به نظر و سلیقه مصرف کننده دارد.

  • ضد آفتاب با ایجاد لایه پوششی بالا:

از این ضد آفتاب بیشتر افرادی استفاده می کنند که در پوست خود لکه و جوش دارند؛ بنابراین برای پوشاندن این لکه ها از ضد آفتابی مصرف می کنند که درصد پوشش بالایی داشته باشد. ضد آفتاب با لایه پوششی بالا، گزینه مناسبی برای استفاده در زیر آرایش است. خانم ها می توانند به جای کرم های زیرسازی یا پنکک از ضد آفتاب های رنگی با پوشش بالا استفاده کنند. در ترکیبات این دسته از ضد آفتاب ها، موادی وجود دارد که به راحتی می تواند روی لکه، جوش و تیرگی را پوشش دهد. کرم ضد آفتاب با لایه پوششی بالا از پوست در برابر اشعه های مضر محافظت می کند.

  • ضد آفتاب با ایجاد لایه پوششی ملایم:

این ضد آفتاب برخلاف نوع بالا، جای جوش و لکه را نمی تواند به خوبی پوشش دهد. درواقع پوشانندگی ضعیفی روی لکه و جوش دارند. افرادی که روی پوست خود لایه محافظتی سبکی می خواهند، انتخاب ضد آفتاب با لایه محافظتی ملایم مناسب است. ضد آفتاب به صورت یکنواخت، همه جای پوست را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

معرفی کرم های ضد آفتاب رنگی

کرم های ضد آفتاب رنگی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند؛ به صورتی که برای هر نوع پوست، ضد آفتاب رنگی وجود دارد. شما در ابتدا باید نوع پوست خود را تشخیص دهید و در مرحله بعد کرم ضد آفتاب رنگی متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. سپس بر اساس نحوه مصرفی که دارد استفاده کنید. چنانچه ضد آفتابی که انتخاب کرده اید، مناسب پوست شما نباشد، بعد از مدتی لکه و یا حساسیت ایجاد می کند. در زیر چند نمونه از کرم های ضد آفتاب رنگی برای آشنایی شما معرفی می شود:

کرم ضد آفتاب رنگی سینره + SPF60 برای پوست چرب

این ضد آفتاب با داشتن حالت مات کنندگی روی پوست چرب، براق بودن آن را کاهش می دهد. با ترکیباتی که در کرم سینره وجود دارد به خوبی می تواند جوش و لکه ها را بپوشاند. این ضد آفتاب جذب بسیار سریعی دارد و پس از استفاده، احساس سنگینی روی پوست ایجاد نمی شود. رادیکال های آزادی که در پرتوهای مضر وجود داد، به خاطر وجود ویتامین E در ترکیبات کرم، روی پوست کاملا بی اثر خواهند بود. از ویژگی های دیگر این کرم به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • SPF 60 به بالا

  • تنوع در رنگ های متناسب با پوست

  • آبرسانی به پوست

  • جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروک

  • جذب سریع

کرم ضد آفتاب رنگی بایودرما Spf 100 برای پوست خشک و نرمال

کرم ضد آفتاب بایودرما با SPF 100 برای پوست های خشک و نرمال گزینه مناسبی است. مصرف این کرم روی پوست از ایجاد لکه و جوش جلوگیری می کند. این کرم روی سطح پوست مانع از برخورد اشعه های مضر می شود. این ضد آفتاب با رنگ بژ روشن برای همه رنگ های پوست مناسب است. پس از مصرف این ضد آفتاب در اثر شستشو و تعریق، تاثیر آن از بین نمی رود. از ویژگی های دیگر این ضد آفتاب به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • SPF 100

  • جذب سریع روی پوست

  • بسیار سبک

  • آبرسان قوی پوست

کرم ضد آفتاب رنگی لافارر SPF 40 برای پوست چرب و آکنه دار

کرم ضد آفتاب رنگی لافارر با SPF40 برای پوست چرب مناسب است. خاصیت پوشانندگی این کرم در مقابل پرتوهای مخرب خورشید، مناسب بوده و با ترکیبات موثری که دارد، مانع از ایجاد آکنه و جوش روی پوست چرب می شود. این ضد آفتاب به رنگ های روشن، متوسط و برنز وجود دارد و مصرف کنندگان به راحتی می توانند با توجه به شرایط پوست خود یکی از ضد آفتاب های رنگی آن را انتخاب کنند.

کرم ضد آفتاب با رنگ طبیعی نئودرم + SPF50 بدون چربی

کرم ضد آفتاب رنگی نئودرم با SPFبالای ۵۰ بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست های بدون چرب است. در ترکیبات این کرم، روغن آفتاب گردان وجود دارد که با داشتن ویتامین E از التهابات پوستی و قرمزی جلوگیری می کند. این کرم ضد آفتاب باعث حفظ رطوبت پوست شده و از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پیشگیری می کند. عصاره بابونه ای که در این کرم موجود است خاصیت ضد التهابی داشته و حساسیت ایجاد نمی کند. همچنین جلوی به وجود آمدن قرمزی و التهابات پوستی با مصرف این کرم ضد آفتاب، گرفته می شود. این کرم روی پوست سبک است و می توان به عنوان زیر آرایش در میکاپ از آن بهره برد.

طرز استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی

برای آنکه پوست شما پس از استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی دچار لکه و جوش نشود بهتر است با روش صحیح استفاده از آن آشنا شوید.

  • قبل از خروج از منزل: بهتر است حداقل ۳۰ دقیقه قبل از رفتن به بیرون، از ضد آفتاب رنگی روی پوست استفاده کنید. در این زمان با جذب کرم، پوست فرصت دارد تا در مقابل برخورد با اشعه های مضر آماده شود.

  • مقدار استفاده : از کرم ضد آفتاب به اندازه نصف قاشق چایخوری روی پوست صورت و گردن استفاده کنید. ممکن است به خاطر پوشش بالایی که ایجاد می شود از مصرف آن در وعده دوباره، خودداری کنید؛ اما باید بدانید بهترین روش استفاده این کرم ها با هر میزان پوششی که داشته باشند، استفاده و مصرف در وعده های منظم است.

  • استفاده از کرم در منزل: زمانی که در منزل هستید از شیشه پنجره، وسایل دیجیتالی که نور تولید می کنند مانند گوشی، کامپیوتر و… اشعه مضر روی پوست تاثیر می گذارد؛ پس بهتر است در منزل هم از کرم های ضد آفتاب رنگی یا بدون رنگ استفاده کنید.

سخن پایانی

این جمله که مصرف کرم های ضد آفتاب رنگی باعث ایجاد لکه می شوند کاملا اشتباه است. ضد آفتاب های رنگی با نوع بی رنگ آن فقط به خاطر وجود رنگ دانه با هم تفاوت دارند. اگر ضد آفتابی که انتخاب می کنید، براساس تیپ پوستی شما نباشد؛ ممکن است با مصرف آن پوست تان دچار حساسیت و لکه و یا جوش شود و یا ممکن است در صورت مطابقت با نوع پوست شما این مشکل رخ دهد. با استفاده نامرتب آن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا پرتوی مضر در حالی ساعت ها قبل از آن از کرم ضد آفتاب استفاده کرده اید و پوست لایه محافظتی خود را از دست داده، بازهم پوست دچار لک می شود. پس بهتر است هر دو ساعت ضد آفتاب ها را تمدید کرد. به طور کلی با رعایت نکات درست استفاده آن، پوست دچار لکه و جوش نمی شود.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ