افزایش فرهنگ تجربه سفر با اجاره خودرو و ماشین در ایران

افزایش فرهنگ تجربه سفر با اجاره خودرو و ماشین در ایران

بسیاری از مسافران داخلی و خارجی از روش اجاره خودرو برای سفر استفاده می کنند تا آزادی بیشتری در مسیرهای خود داشته باشند

اجاره ماشین نه تنها امکان سفری راحت تر را فراهم می کند، بلکه به کاهش وابستگی به وسایل نقلیه عمومی نیز کمک می کند و باعث می شود تجربه داشتن ماشین برای آن هایی که ماشین ندارند با هزینه بسیار کم ایجاد شود و این فرهنگ با شکل گیری شرکت هایی مثل کافه رنت در ایران بسیار جا افتاده است.

۴ دلیل محبوبیت اجاره خودرو و ماشین در ایران از نگاه ایرانی ها

دلایل متعددی وجود دارد که چرا اجاره ماشین در ایران روز به روز محبوب تر می شود که شرکت اجاره خودرو cafeerent.com ۴ دلیل اصلی آن را طی نظر سنجی هایی که از مشتریان اجاره اتومبیل خود در ایران کرده در زیر آورده است:

آزادی عمل در سفر

با داشتن خودرو شخصی، می توان هر زمان که خواست به مقصد حرکت کرد و توقف هایی به دلخواه داشت و هرجایی در مسیر که لازم بود استراحت کرد.

کاهش هزینه ها

در برخی موارد، هزینه های اجاره خودرو کمتر از استفاده مکرر از تاکسی ها یا دیگر وسایل نقلیه عمومی است.

این به خصوص در شهرهایی مانند کیش که بیشتر به قصد خرید و گشت گذار به آن جا می رویم صادق است. اگر بخواهیم فقط ۵ پاساژ را در کیش بگردیم ۵ بار باید تاکسی بگیریم که چیزی حدود سه برابر اجاره خودرو در یک روز برای ما هزینه بر خواهد بود.

کشف مکان های دوردست و بکر در سفر

برخی از مناطق جذاب و دیدنی ایران دور از دسترس وسایل نقلیه عمومی هستند، اما با داشتن خودرو، به راحتی می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد.

فرض کنید به یکی از شهرهای باستانی ایران مثل شیراز رفته اید که تعداد مکان های دیدنی آن بسیار زیاد است، مسلماً حتی با تاکسی گرفتن و استفاده از حمل و نقل عمومی هرگز نمی توانید لذت گشت و گذار و کشف مکان های فوق العاده گردشگری یک شهر را به خوبی تجربه کنید.

افزایش امنیت حمل و نقل وسایل گران قیمت

خیلی وقت ها به عنوان توریست ممکن است شما با خود دوربین عکاسی و لنز حمل کنید که چندین هزار دلار قیمت دارد. حال اگر دائم بخواهید با تاکسی و وسایل نقلیه عمومی دوربین گرانقیمت خود را جابجا کنید، وسوسه خوبی برای سارقین ایجاد می کنید، اما اگر با خودروی اجاره ای حرکت کنید، ضریب امنیت حفظ وسایل گران قیمت خود را بالا برده اید.

اجاره خودرو برای مسافران خارجی در ایران یک پیشرفت و جذابیت توریستی است

یکی از گروه های اصلی که از خدمات اجاره خودرو در ایران استفاده می کنند، گردشگران خارجی هستند.

این گروه از مسافران، به دلیل آشنا نبودن با سیستم حمل و نقل عمومی داخل ایران و تمایل به دیدن مکان های توریستی بیشتر، تمایل دارند که خودرو اجاره کنند.

سال ها قبل از اینکه کافه رنت فرهنگ اجاره ماشین را در ایران گسترش دهد کمپانی های بزرگی اجاره خودرو مانند hertz.com که تقریباً در تمامی کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و حتی برخی کشورهای آفریقایی فعال است فرهنگ اجاره خودرو در کشورشان را به خصوص در نزدیکی فرودگاه ها تجربه کرده اند.

همچنین شرکت بزرگ دیگری اجاره ماشین در دنیا europcar.com است که ابتدا همانطور که از اسمش پیداست بیشتر فعالیتش در اروپا متمرکز بود اما در حال حاضر در کشورهای مانند مراکش، آفریقای جنوبی، آمریکا، کانادا، هند، تایلند، استرالیا و نیوزیلند نیز به شکل بسیار گسترده ای فعال است .

۱۳ مزیت اجاره خودرو برای گردشگران خارجی در ایران طبق آمار کافه رنت

توجه داشته باشید که ایران یکی از لاکچری ترین و گران ترین مکان های گردشگری جهان است و چون اکثر گردشگرانی که به ایران می آیند از طبقه مرفه جامعه خود هستند با فرهنگ اجاره خودرو و اتومبیل آشنا هستند و طبق نظر سنجی های cafeerent.comتوریست های خارجی که به ایران می آیند ۱۳ دلیل عمده برای اجاره ماشین دارند که در پایین به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  1. آزادی عمل برای برنامه ریزی سفر و انتخاب مکان توریستی دلخواه

  2. امنیت وسایل گرانقیمت همراه

  3. تنوع در انتخاب انواع اتومبیل همچون خودروهای اقتصادی، لوکس و آفرود

  4. دریافت بیمه سفر ایمن تر

  5. لذت بردن از تجربه رانندگی و سفری شخصی سازی تر شده

  6. حذف هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی و گرفتن تاکسی

  7. کاهش زمان معطلی و صرفه جویی در زمان

  8. توقف های بلند مدت تر در مکان های دلچسب تر

  9. امکان سفارشی سازی آپشن های دلخواه در اتومبیل اجاره ای

  10. حفظ حریم شخصی بیشتر

  11. راحتی در حمل بار

  12. استفاده از اپلیکیشن های نقشه یابی

  13. عدم نگرانی از رانندگی پرخطر تاکسی ها

انواع خودروهای قابل اجاره در ایران

در ایران شرکت های اجاره خودرو همچون cafeerent.com مانند شرکت های بزرگ جهان همچون hertz.com و europcar.com خودروهای اجاره ای خود را در ۳ دسته قرار می دهند:

خودروهای اقتصادی

این خودروها برای مسافرانی که به دنبال کاهش هزینه ها هستند، بهترین گزینه برای اجاره اتومبیل محسوب می شوند.

خودروهای اقتصادی معمولاً مصرف سوخت پایینی دارند و هزینه اجاره آن ها نیز نسبت به دیگر خودروها کمتر است و در ایران معمولاً خودروهای تولید داخلی هستند.

خودروهای لوکس

برای مسافرانی که به دنبال تجربه ای متفاوت و لوکس از سفر هستند، خودروهای لوکس مانند پورشه و BMW گزینه ای عالی محسوب می شوند. این خودروها علاوه بر راحتی بیشتر، امکانات بیشتری نیز دارند.

در ایران معمولاً اجاره ماشین های خارجی در دسته اجراه خودرهای لوکس قرار می گیرند.

خودروهای آفرود

برای سفر به مناطق کوهستانی و بیابانی ایران، خودروهای آفرود مانند تویوتا لند کروز یا به قولی ماشین های شاسی بلند مناسب ترین گزینه هستند.

این خودروها با توانایی عبور از مسیرهای دشوار، به مسافران این امکان را می دهند تا به مکان های دورافتاده تر و غیر قابل دسترس تر دسترسی پیدا کنند.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ