منظور از بلیط کنسلی هواپیما چیست؟

به‌دنبال بلیط کنسلی هواپیما یا همان بلیط‌هایی هستید که مسافران به دلایل مختلف کنسل و لغو می‌کنند و به ایرلاین بازمی‌گردد؟ شاید فکر می‌کنید که اگر بتوانید چنین نوعی از بلیط‌ها را بخرید، هزینه کمتری برایش پرداخت خواهید کرد. اجازه بدهید که تمام نکات درباره بلیط کنسلی هواپیما را با شما درمیان بگذاریم. ظاهراً نیاز به روشنگری‌هایی در این زمینه وجود دارد. با ما همراه باشید.

بلیط کنسلی هواپیما چیست و چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟

برخی فکر می‌کنند که بلیط‌های کنسل‌شده از سوی مسافرانی که سفرشان لغو شده، با قیمت پایین‌تری از سوی ایرلاین در اختیار مسافران دیگر قرار می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد که چنین روندی انجام نمی‌شود. در واقع، اگر کنسلی صورت بگیرد، ایرلاین بلیط لغوشده را به گردونه فروش بلیط‌های سیستمی بازمی‌گرداند. دلیلی وجود ندارد که بخواهد آن بلیط را با قیمت پایین‌تری بفروشد. به‌عبارت دقیق‌تر، خرید بلیط هواپیما با عنوان بلیط کنسلی برای مسافران دیگر در دسترس نیست. چنین عنوانی از سوی ایرلاین برای ارائه بلیط‌های لغوشده در نظر گرفته نمی‌شود. این امکان وجود دارد که قیمت بلیط در زمان‌های مختلف عرضه از سوی شرکت هواپیمایی پایین یا بالا بیاید، اما عنوان ویژه‌ای با نام بلیط کنسلی موجود نیست.

بلیط کنسلی هواپیما قابل‌خریداری است؟

بلیط‌هایی که کنسل می‌شوند، از سوی شرکت هواپیمایی دوباره برای فروش در سیستم قرار می‌گیرند. پس بلیط‌هایی که با قیمت ارزان‌تر و در نزدیکی سفر امکان خرید دارند، کدام‌اند؟

باید بگوییم که این نوع بلیط‌ها اصلاً از نوع سیستمی نیستند. بلیطی که فکر می‌کنید به‌عنوان بلیط کنسلی هواپیما با قیمت ارزان‌تر در اختیارتان قرار می‌گیرد، در واقع، بلیط چارتری است.

گاهی شرکت‌هایی مانند تورهای گردشگری یا آژانس‌ها در برنامه‌های خدماتی خود، اقدام به خرید بخش بزرگی از سهمیه بلیط ایرلاین‌ها می‌کنند. گاهی‌اوقات هم تمام بلیط‌ها را می‌خرند. این شرکت‌ها که به «چارترکننده» معروف‌اند، صاحب آن بلیط‌ها می‌شوند و اختیار فروششان را به ‌دست می‌گیرند. در نتیجه، درباره زمان و قیمت این بلیط‌ها مختارند. حال اگر، بنا به هر دلیلی از جمله عدم استقبال، بلیط‌ها به‌موقع فروش نروند، چارترکننده آن‌ها را ارزان‌تر در اختیار مشتریان دیگر قرار می‌دهد.

اینجاست که بلیط‌های چارتری از نوع لحظه‌آخری با بلیط‌های کنسلی هواپیما اشتباه گرفته می‌شوند. در یک کلام، بلیط‌هایی که در نزدیکی سفر با قیمتی پایین‌تر به‌فروش می‌رسند، از نوع سیستمی نیستند و در شمار لحظه‌آخری‌ها قرار می‌گیرند.

این دسته از بلیط‌ها ارزان‌ترند و با قیمتی مناسب‌تر در اختیارتان قرار می‌گیرند. البته دقت کنید که چارتری‌ها هم همیشه ارزان‌تر نخواهند بود. زمانی می‌توانید، آن‌ها را ارزان‌تر بخرید که تقاضا برایشان زیاد نباشد.

بلیط کنسلی هواپیما سیستمی است یا چارتری؟

بلیط‌های کنسل‌شده سیستمی در دسته بلیط‌هایی برای فروش با قیمت پایین‌تر قرار نمی‌گیرند. حتی اگر چنین اقدامی صورت بگیرد و ایرلاین، این بلیط‌ها را با قیمت پایین‌تر به مسافران بفروشد، در این زمینه اطلاع‌رسانی نمی‌شود و ایرلاین نمی‌گوید که این بلیط کنسلی مسافران دیگر بوده است.

بلیط‌هایی که می‌توانید ارزان‌تر از معمول و در نزدیکی پرواز بخرید، بلیط‌های چارتری هستند. این بلیط‌ها به دلایل مختلف از سوی شرکت‌های چارترکننده ارزان‌تر به‌فروش می‌رسند تا ظرفیت صندلی‌های هواپیما تکمیل شود.

دلایل متنوعی برای فروش‌نرفتن بلیط‌های چارتری وجود دارد. شاید برخی از مسافران کنسل کرده باشند و شاید اصلاً از ابتدا از آن بلیط‌ها استقبال نشده باشد. در هرحال، نه ایرلاین‌ها و نه شرکت‌های چارترکننده بلیطی با عنوان کنسلی برای ارائه، عرضه نمی‌کنند.

بلیط‌های ارزان را چطور پیدا کنید؟

درست است که ایرلاین‌ها و چارترکننده‌ها چیزی درباره بلیط‌های کنسل‌شده اعلام نمی‌کنند، اما امکان خرید بلیط ارزان در نزدیکی زمان پرواز وجود دارد. این بلیط‌ها که با عنوان چارتری و لحظه‌آخری موجودند، با روشی آسان و ایدئال در دسترس‌اند. این روش مراجعه به سامانه‌های آنلاین خرید بلیط است.

به سامانه‌ای مشهور و معتبر برای خرید بلیط کنسلی هواپیما مراجعه کنید تا در آنجا از امکاناتی مانند فیلترها بهره‌مند شوید. در این بسترهای اینترنتی، امکانی به نام فیلترکردن فهرست ایرلاین‌ها وجود دارد.

برای مثال، با انتخاب گزینه بلیط چارتری یا لحظه‌آخری می‌توانید فهرستی از بلیط‌هایی را مشاهده کنید که با قیمتی ارزان‌تر و در زمان نزدیک به پرواز به کاربران ارائه می‌شوند.

انتخاب و خرید این بلیط‌ها در سامانه‌های آنلاین فروش بلیط، بسیار ساده است. ضمن اینکه امکان پیداکردن و خرید به‌موقع این بلیط‌ها در فرصتی مناسب هم برایتان فراهم می‌شود.

به‌طور معمول، خرید بلیط لحظه‌آخری نیاز به خرج سرعت عمل فراوان و داشتن اندکی شانس دارد. با مراجعه به سامانه‌های آنلاین، جای نگرانی بابت پیداکردن بلیط ارزان‌تر باقی نمی‌ماند.

امکان خرید بلیط کنسلی برای تمام مقاصد وجود دارد؟

اگر بتوانید بلیط چارتری را با هزینه‌ای پایین‌تر از نرخ معمولی بخرید، دیگر احتمالاً نمی‌توانید آن را پس بدهید. در واقع، استرداد چنین بلیط‌هایی معمولاً مقدور نیست. برای مقاصد مختلف داخلی و خارجی هم چنین بلیط‌هایی موجودند. بنابراین، اگر سفری به خارج یا داخل در پیش دارید، حتماً حواستان به خرید بلیط چارتری و لحظه‌آخری هم باشد.

این دسته از بلیط‌ها طرفداران بسیار زیادی هم دارند. به‌واسطه کم‌شدن قیمت این بلیط‌ها، امکان دارد که نتوانید به‌موقع و سریع، آن‌ها را بخرید. مراجعه به اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های اینترنتی معتبر برای پیداکردن این بلیط‌ها را فراموش نکنید، چون سرعت عملتان را بالا می‌برند و راحت‌تر فرصت تهیه بلیط‌های چارتری را فراهم می‌کنند.

البته دقت کنید که این بلیط‌ها کمی محدودیت زمانی هم دارند. در واقع، چون در زمانی بسیار نزدیک به پرواز عرضه می‌شوند، باید برنامه‌ای منعطف برای سفرتان داشته باشید.

اگر می‌خواهید در زمان و تاریخ دقیق و مشخصی خود را به مقصدی خاص برسانید، بهتر است که از چند هفته یا حتی ماه پیش، بلیط بخرید تا نگران برنامه‌های سفرتان نشوید.

در آخر

امکان کنسل‌کردن بلیط‌های سیستمی وجود دارد. با توجه به قوانین هر ایرلاین می‌توانید بلیط را پس بدهید و بایت این اقدام، احتمالاً جریمه هم می‌شوید. بلیطی که بازمی‌گردد، دوباره به چرخه فروش به مشتریان فرستاده می‌شود یعنی خبری از اعلام بلیط به‌عنوان کنسلی و کسرشدن از هزینه آن برای مشتریان دیگر نیست. در مقابل، بلیط‌های دیگری با عنوان چارتری و لحظه‌آخری وجود دارند که این‌ها در صورت فروش‌نرفتن تا زمان سفر، از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌شان یعنی چارترکننده‌ها ارزان‌تر در اختیار مشتریان راغب به پرواز قرار می‌گیرد.

با صرف زمانی اندک و در فرایندی بهینه، به سامانه‌های آنلاین خرید بلیط مراجعه کنید، بلیط‌های لحظه‌آخری و چارتری را در آن‌ها شناسایی کنید و با قیمتی ارزان‌تر بخرید.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ