آشنایی با موزه شاهزاده ولز، بمبئی

این موزه در سال ۱۹۰۶ توسط شاهزاده ولز (که بعدها پادشاه جورج پنجم شد) تأسیس شد. طراحی ساختمان این موزه از معماری گوجراتی و اسلامی قرن پانزدهم و شانزدهم و آجر کاری انگلیسی است.

شهر بمبئی، پایتخت ایالت مهاراشترا در هند، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای هند است. جمعیت این شهر به حدود ۲۰ میلیون نفر می‌رسد و بیشترین جلوه‌های تضاد طبقاتی جامعه هند را در خود جای داده است. بمبئی به عنوان پایتخت تجاری، اقتصادی و سرگرمی هند شناخته می‌شود و بیش از ۵۰ درصد مالیات گمرک ها و مالیات بر تولید را شامل می‌شود. این شهر مرکز بزرگ تجاری است که سهم بالایی از مالیات کشور را در بر میگیرد و یک ششم ارزش تولیدی کشور به آن وابسته است.بمبئی دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است، از جمله کلیسای مونت مری، شهرک سینمایی بالیوود، و بازارهای شلوغ و نهادهای فرهنگی متنوع. این شهر با تناقض و تنوع فرهنگی و مذهبی خود، مورد توجه گردشگران خارجی قرار میگیرد. با وجود آلودگی شهر، پارکهای بزرگ در بمبئی وجود دارد که در آنها می‌توانید استراحت کنید و از شلوغی شهر فاصله بگیرید.بمبئی به علت تمرکز شرکت‌های مختلف تجاری به عنوان پایتخت تجاری کشور هند شناخته می‌شود و در حال حاضر به عنوان مرکز بزرگ تجاری سهم بالایی از مالیات کشور را در بر میگیرد. این شهر همچنین مرکز فیلمبرداری فیلم‌های هندی است و شانس دیدن ستاره‌های بالیوود و عکس گرفتن با آنها را می‌دهد.
شهر بمبئی مکان های دیدنی زیادی دارد که ساحل جوهو یکی از آنهاست.

معماری زیبای موزه شاهزاده ولز

معماری موزه شاهزاده ولز بمبئی مخلوطی از معماری قرن پانزدهم و شانزدهم گوجوراتی و اسلامی به همراه آجر کاری انگلیسی است. این بنا در غرب هند در سال ۱۹۱۴ تکمیل شد، اما در ابتدای ساخت به جای موزه، به یک بیمارستان ارتش تبدیل شد تا در جنگ جهانی اول به کار گرفته شود. در سال ۱۹۲۲، لیدی لوید، همسر والی بمبئی، این بنا را به موزه شاهزاده ولز تبدیل کرد.

موزه شاهزاده ولز بمبئی، که در اصل به نام موزه چاتراپاتی شیواجی ماهاراج بمبئی شناخته می‌شود، یک موزه فرهنگی در بمبئی هند است.

موزه شاهزاده ولز بمبئی یک جاذبه دیدنی است که در دل بمبئی قرار دارد. این موزه با معماری مخلوطی از قرن پانزدهم و شانزدهم گوجوراتی، اسلامی و انگلیسی طراحی شده است. بنای موزه شامل آجر کاری انگلیسی است و دارای آثار باستانی کمیابی از تمدن دره ایندوس و دوره‌های موریا و گوپتا است.این موزه در اوایل قرن بیستم میلادی پایه‌گذاری شده است و به‌شمار می‌رود که موزه اصلی بمبئی است. بنای آن با سبک معماری ایندو-گوتیک ساخته شده و دارای المان‌هایی از دیگر سبک‌ها است. موزه پرنس ویلز مکانی شگفت انگیز است که نه تنها گردشگران خارجی بلکه بیشتر هندی‌ها نیز از آن بازدید می‌کنند. زمان بازدید از این جاذبه بین ۱ تا ۲ ساعت است.

بخش های مهم موزه شاهزاده ولز

بخش های مهم زندگی پرنس چارلز، شاهزاده ولز، شامل نقش او به عنوان پسر ارشد ملکه الیزابت دوم، عنوان شاهزاده ولز و موقعیت مهم او به عنوان وارث تاج و تخت بریتانیا است. شاهزاده چارلز که با نام چارلز فیلیپ آرتور جورج نیز شناخته می شود، تمام عمر خود را در انتظار ولیعهد گذرانده است و از او به عنوان طولانی ترین وارث ظاهری تاریخ بریتانیا یاد می شود. تربیت او، نقش او در خانواده سلطنتی، و آینده او به عنوان یک شخصیت کلیدی در سلطنت، جنبه های اصلی زندگی و میراث شاهزاده چارلز است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها